Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Epiteth

Verduister Hok Maken

Recommended Posts

Hallo,

 

Neem me niet kwalijk als ik een ongewenst topic heb aangemaakt, maar ik heb een vraagje die ik mbv de zoekmachine niet heb kunnen opsporen.

 

Ik ga namelijk planten in een kas (zie mijn introductie topic voor foto's), waar het niet geheel verduisterd kan worden.

 

Mijn vraag is dus of het mogelijk is een soort van geraamte met daar om heen een bepaald doek te wikkelen om zo toch op die 12/12 te komen.

 

Is dit mogelijk en hebben jullie ideeen?

 

Alvast bedankt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik dat zeker proberen, tips toevallig?

 

Grootte, gebruiken stof, constructie?

 

Heb wel al beetje een idee hoor, maar ben wel benieuwd hoe jij erover denkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoe had je dat dan willen doen??

je heb al een grote kas, en dan daarover nog eens een constructie bouwen met een zeil.

ik zou ze maar gewoon lekker laten staan, ze staan toch droog dus het geeft niet of ze later in het najaar klaar zijn toch?? :rofl

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ja, waarom moeilijk doen met verduisteren? Als je ze gewoon de hele zomer de tijd geeft gaan ze in de herfts vanzelf bloeien en heb je echt een klap wiet. Geen last van toprot want ze staan lekker droog. Laat ze lekker groot worden, je hebt de ruimte.

Anders moet je aan een constructie met pvc bogen gaan denken en dan zwart/wit folie erover trekken elke dag. Maar dat lijkt me nogal een karwei. Als je iets langer geduld hebt, laat je ze lekker formaatje boom worden en kan je er in september/begin oktober een berg wiet afhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken.. Had wel een idee in mijn hoofd zitten maar nooit uitgevoerd:

Je zou gordijnenrails kunnen maken aan 2 kanten van de kas, daar tussen een zijl (of iets dat het licht tegenhoud) met gerdijenhaakjes er aan , je zou 2 delen kunnen maken die elkaar raken op het hoogste punt van je kas.. Overdag ligt het zijl op de grond j aan de zijkant van je kas, kan je aan vrij snel een eenvoudig verduisteren zonder dat je elke dag met de wind aan t stoeien bent.. :lol: Hoe uitvoerbaar het is weet ik niet, maar misschien brengt het je op ideeen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik met mijn hollands hope, die over 2 weken in de tuin komt, hoef ik ook niet te verduisteren, mooi laten staan en in de herfst, bloeit het natuurlijk af?

 

ik dacht dat ik echt moest verduisteren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ik ga toch mooooi verduistere hoor :lol:

 

het najaaaar in nederland is namelijk al jaren niet veeel soeps

 

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat de natuur maar zijn gang gaan :lol:

ach ja probeer ik dat het eerste jaar :P

 

iedereen bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja mensen laat die suffe hersennen is werken en wees een beetje creatief!!!!!!!!!!

Altyd hoe kan ik dit,hoe kan ik dat?

Ik ben ook een newbie,maar ik probeer toch alleen mijn plannen te trekken!!

De meeste hebben zelfs geen goesting om een uurtje te gaan zoeken of te lezen op het internet!

 

Hoop hier mee niemand tegen zijn kop te stoten maar moest ff van lever af!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je niet aan en lees mijn begin post, tuurlijk heb ik er al over nagedacht en gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zou je 2 ronde staven kunnen maken met 2 motors op het eind met tijdschakelaars motors die 2 kanten uit kenne draaien en daar dan een stuk zijl langs laten lopen met gelijders langs je kas

 

 

Erg veel werk allemaal maar als het eenmaal zit en goed werkt dan heb je ook wat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een beetje gaat zoeken op het net is alles te vinden hoor.

Het licht er maar net aan hoe gemotiveerd je bent.

 

overal staat beschreven dat je best geen plastiek gebruikt omdat de planten:

 

1:niet tegen schimmels kunnen

2:de plastiek filter de lichtbundels uit het zonlicht die je nodig hebt.

3:de plantjes houden van werveling door de bladeren om beter sap doorstroming te bekomen.

 

veel succes had ik binnen een 20min gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, waarom moeilijk doen met verduisteren? Als je ze gewoon de hele zomer de tijd geeft gaan ze in de herfts vanzelf bloeien en heb je echt een klap wiet. Geen last van toprot want ze staan lekker droog. Laat ze lekker groot worden, je hebt de ruimte.

Anders moet je aan een constructie met pvc bogen gaan denken en dan zwart/wit folie erover trekken elke dag. Maar dat lijkt me nogal een karwei. Als je iets langer geduld hebt, laat je ze lekker formaatje boom worden en kan je er in september/begin oktober een berg wiet afhalen.

 

Geen last van toprot ?? waarom niet ? omdat er geen regen opvalt ? In de binnenteelt treedt vaak genoeg toprot op ,daar regend het ook niet .

 

D.M.V verduisteren krijg je betere kwaliteit wiet omdat je planten in een natuurlijker klimaat afbloeien !

 

Echt goede info over verduisteren is niet of nauwelijks op het net te vinden, alleen hier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen, het kan allemaal veel makkelijker. Laat gewoon eerst lekker je planten goed groeien tot ze het gewenste voormaat hebben. Daarna ga je naar de Plusklusdoehetzelf winkel. Je haalt een partij houten latten,landbouwzijl, een aantal hondjes(skateboards maar dan anders) En je gaat je hok naar formaat van je planten maken. Wel moet je goed kijken of je hok volledig lichtdicht is, wel is het zaak dat er voldoende verse lucht je hok moet binnen komen. Wanneer je planten naar wens zijn zet je ze op de hondjes en hoeft ze dan alleen nog maar erin/eruit te rijden. Werkt prima ook met 5 speciekuipen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje een dure grap, je kan net zo goed je planten in het hok tillen, geen geld of geklus voor nodig, alleen ff door je knieen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...