Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JimmyDylan

Guerilla Farming Voor Beginners

Recommended Posts

Goed, met permissie van Sannie start ik deze thread. Het gaat erom, dat ik van veel 16-jarige weet, dat zij elke keer maar moeilijk aan wiet kunnen komen, en daarom willen kweken. Maar aangezien hun ouders het niet mogen weten zal dat moeilijk gaan. Daarom bestaat er guerilla kweken. Kweken op openbare plekken, maisvelden, bossen, parkjes. Daarom zou ik graag willen dat alle ervaren rotten hun tips en guidelines hier kunnen plaatsen, dan plaats ik ze naar deze post, zodat iedereen voortaan van hun 'bundle of joy' kan gaan genieten. Ik heb het dan over dingen als welke zaden te kopen, en waar. Wat voor plekken zijn geschikt? Foto's? Hoe moet je oogsten, en wanneer? Etcetera. Het klopt de meeste vragen zijn al gesteld, maar nu zullen ze een keer op volgorde komen. Alvast bedankt guys! (en ladies :tu)

 

Nick

 

De Guideline:

1ste gedeelte dankzij Yoesem

 

-Wat zijn de goeie eigenschappen voor een goede plek?

1. veiligheid, zorg ervoor dat er nooit iemand bij je plek komt. Kleine stukjes land die verwaarloosd worden zijn hier ideaal voor. Het beste is naar mijn idee een plek waar gewoon niemand met gezond verstand wat te zoeken heeft, bijv. bramenstruiken, brandnetels, verlaten oevers of een oud verlaten erf. Gewoon simpelweg je planten in een bos zitten terwijl er nergens gelijkende planten in de buurt zijn is natuurlijk vragen om problemen.

2. licht, wiet heeft zoveel mogelijk licht nodig. Je zukt ervoor moeten zorgen dat eventuele begroeiing of bebouwing in de nabijheid van je plek word verwijdert om ervoor te zorgen dat je planten de volle 100% zon krijgen. Uiteraard moet je hier veiliheid niet vergeten, een open plek van 10m2 in een bos of maisveld is uiteraard zo ontdekt.

3. voeding, de aarde waar je je planten in gaat zetten moet voldoende voedingsstoffen bevatten om de plant te laten groeien en bloeien. Je kan ervoor kiezen om ze in de aarde te zetten welke er al op je plek aanwezig is, in dat geval is het raadzaam om te zoeken naar goede donkere grond met veel bodemleven. Ook kunnen brandnetels en andere snelgroeiend onkruid duiden op een goede voedingsbodem voor je planten. Het is echter wel raadzaam om zelf te zorgen voor de juiste voedingsbodem, tips hierover staan op het forum. Enkele methode zijn: gat graven en volgooien, speciekuip zonder bodem ingraven en vullen of het maken van een complete bak van vijverzeil.

4. water, je zult de planten in het begin water moeten geven omdat de wortels dan nog niet groot genoeg zijn om het grondwater te bereiken. Zonder water in de buurt zul je daarom zelf je water mee moeten nemen, en zeker in droge periodes met grote planten kan dit aardig oplopen.

 

Nog wat algemene tips voor als je begint met dank aan sealzor:

Zet de planten op een vruchtbaar stukje grond waar de grond bijna altijd vochtig is.

i.v.m de uitdroging van je planten, ze kunnen het niet lang uithouden op een droog stuk grond

Dit kun je herkennen aan de gezondheid van het gras. Ook de belichting is belangrijk.

Met veel schaduw groeien je planten minder snel, maar de obrengst is ook lager.

 

Nu de veiligheid van de planten, ikzelf heb meegemaakt dat er regelmatig mensen naar

m'n Guerilla plek kwamen om hun hond uit te laten. Wat ik totaal niet had verwacht.

Om een ideale 'Geheime' plek te vinden kun je kijken naar Platgetrapte takken of een pad

die de laaste bezoeker heeft achtergelaten denk hierbij maar aan platgetrapt gras ect.

 

Als je de planten op de 'ideale' plek hebt staan probeer er dan zo min mogelijk te komen.

Ook als is de verleiding groot.......

 

Het soort zaden/stekken.

 

1. Lowriders,

deze planten brijven vrij klein, maar geven toch nog genoeg oost, en bovendien kan je deze elke 2 maanden oogsten! Omdat deze planten vrij klein blijven, zullen ze buiten niet goed opgemerkt worden, en bovendien zal andere begroeiing hun geur wellicht meenemen. Lowriders kan je zelfs in augustus nog planten. Ook, zal deze op heel veel plekken makkelijk kunnen groeien. Nadeel is dat lowryders geen vegetatieve stage hebben en je ze dus niet kunt herproduceren, je moet ze nog een keer planten als je nog een keer of meer wil.

Lowryders zijn te verkrijgen op www.snow-white, www.growshopalien.com en als iemand er nog meer weet mag hij/zij die bij mij melden. Ook als iemand nog meer zaden weet geschikt voor guerilla farming mag hij/zij deze ook melden...

 

2. Durban Poison

 

Durban Poison is een F1 kruising van een sativa soort uit het Zuidelijk-Afrikaanse Durban,gemixt met een sterke vroeg- bloeiende nederlandse skunk mannetje. deze soort wordt lang met grote bladeren. de lange strakke toppen hebben een lichte skunk geur met een vleugje van jeneverbes. Durban poison is wel bekent om zijn trippy high. Groei mogelijkheid is easy. Verkrijgbaar bij www.nirvana.nl

 

3. Hollands hoop

 

Hollands Hoop is een stabiele mix van Afgaan en een vroegebloeiende Nederlandse skunk. Dit is een ideale buiten plant die gewend is aan koude en natte nazomers dus ideaal om buiten te kweken.DEe plant is niet zo schimmel- gevoelig en redelijk ziekte bestendig dus ideaal voor beginners,maar vele kwekers kennen ze al jaren en daaronder is zij zeer geliefd. Hollands HOOp heeft een citroen zoete geur en levert behoorlijk goed op. Deze is wat moeilijker te groeien, maar er is wel meer oogst en THC gehalte. verkrijgbaar bij www.nirvana.nl

 

4. New purple power

 

In de jaren tachtig waren paarse soorten erg populair,maar in de noordelijke landen groeide en bloeide hij laat en was nog al schimmel gevoelig.We hebben New Purple Power ontwikkeld om een beter resultaat te bereiken voor buiten,minder schimmel gevoelig,vroeger klaar en meer opbrengst.De genen zijn afkomstig van een Thai/Colombia Haze achtige type gekruist met een vroege nederlandse skunk.New Purple Power heeft een zoet aroma en is behoorlijk sterk, met een energieke high. De toppen worden donker paars in koudere klimaten. Ook deze is wat moeilijker te groeien voor de beginners, maar heeft net zoveel opbrengst als Durban Poison. ook deze verkrijgbaar op www.nirvana.nl

 

5. Early bud

 

Early bud is een nieuwe en verbeterde versie van de Early Girl,met meer opbrengst ,een zachtere high en een hoger thc gehalte.Deze soort is speciaal ontwikkeld voor de kortste zomers.Early Bud heeft een licht pittige verse smaak en een prettige high .Deze soort wordt niet al te hoog en is dus ideaal voor balkon growers. Qua hoogst vergelijkbaar met Hollands hoop, ook qua moeilijkheid, verkrijgbaar bij www.nirvana.nl

 

6. KC33 X Masterkush

 

Dit is een f 1 kruising tussen onze beroemde Master Kush en de originele KC33 van de breeder K.C.BRAINS, deze soort is ontwikkeld voor de buiten teelt ,maar is ook heel goed binnen onder lampen te kweken.De plant is sterk en schimmel bestendig en makkelijk te clonen.het is een lekker zacht rokertje met een kruidige smaak.De high blijft lang aan en kan soms trippy overkomen. Net zo moeilijk te oogsten als bovenstaand behalve bovenste 2, maar heeft meeste oogst van allemaal. verkrijgbaar bij www.nirvana.nl

 

rest volgt later :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zo'n treat zul je weinig respons krijgen. Je wilt wat, maar je weet niks, beter is het eerst wat weten en dan pas wat willen of doen, toch.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het er wel mee eens dat je het niet goed aanpakt, betere titel en wat betere 1e tekst kom je veel verder mee. Maar denk toch dat je op een goed spoor bent, ik zou het iig fijn vinden om eens een draadje over guerilla growing te lezen welke gaat over belangrijke zaken.

 

Een paar vragen waar mensen volgens mij mee zitten:

-Wat is de beste plek?

* Deze kan ik zelf al voor een flink deel beantwoorden, het gaat namelijk om 4 dingen:

1. veiligheid, zorg ervoor dat er nooit iemand bij je plek komt. Kleine stukjes land die verwaarloosd worden zijn hier ideaal voor. Het beste is naar mijn idee een plek waar gewoon niemand met gezond verstand wat te zoeken heeft, bijv. bramenstruiken, brandnetels, verlaten oevers of een oud verlaten erf. Gewoon simpelweg je planten in een bos zitten terwijl er nergens gelijkende planten in de buurt zijn is natuurlijk vragen om problemen.

2. licht, wiet heeft zoveel mogelijk licht nodig. Je zukt ervoor moeten zorgen dat eventuele begroeiing of bebouwing in de nabijheid van je plek word verwijdert om ervoor te zorgen dat je planten de volle 100% zon krijgen. Uiteraard moet je hier veiliheid niet vergeten, een open plek van 10m2 in een bos of maisveld is uiteraard zo ontdekt.

3. voeding, de aarde waar je je planten in gaat zetten moet voldoende voedingsstoffen bevatten om de plant te laten groeien en bloeien. Je kan ervoor kiezen om ze in de aarde te zetten welke er al op je plek aanwezig is, in dat geval is het raadzaam om te zoeken naar goede donkere grond met veel bodemleven. Ook kunnen brandnetels en andere snelgroeiend onkruid duiden op een goede voedingsbodem voor je planten. Het is echter wel raadzaam om zelf te zorgen voor de juiste voedingsbodem, tips hierover staan op het forum. Enkele methode zijn: gat graven en volgooien, speciekuip zonder bodem ingraven en vullen of het maken van een complete bak van vijverzeil.

4. water, je zult de planten in het begin water moeten geven omdat de wortels dan nog niet groot genoeg zijn om het grondwater te bereiken. Zonder water in de buurt zul je daarom zelf je water mee moeten nemen, en zeker in droge periodes met grote planten kan dit aardig oplopen.

 

-Welke soortjes zijn geschikt voor welke omstandigheden?

 

-Hoe bescherm ik mijn planten tegen ongedierte?

 

-Hoe oogst ik mijn planten als deze klaar zijn?

 

 

De laatste 3 vragen kan ik zelf niet beantwoorden en ik hoop dat iemand daar een kort en duidelijk stukje over wil maken.

 

Als er nog op- of aanmerkingen zijn op mijn verhaal hoor ik het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, die komt erin, it's a start :rofl EDIT: Info over lowryder zaden toegevoegd + Yoesems post

Edited by JimmyDylan

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, al stukken beter!

 

Goed stukje over lowrider, maar dat is zeker niet de enige soort. Voor guerilla growing op een goeie plek waar je je veiligheid dik in orde hebt zijn er andere planten die veel beter zullen opbrengen en ook een wat betere smaak hebben. En lowrider is niet in stekken te verkrijgen, hierdoor zul je altijd vanuit zaad moeten beginnen en zo zul je regelmatig je plek moeten bezoeken om de eventuele mannetjes weg te halen. Maar het is idd een hele goede voor beginners en voor plaatsen waar het anders niet zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok cool, ik zal nog wel even onderzoek doen naar sterke planten voor buiten met meer opbrengst en smaak :rofl Als iemand die al weet mag ie mij een pm'etje sturen.

Edited by JimmyDylan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een paar gekozen die geschikt zijn:

 

• Nirvana Durban Poison

• Nirvana Hollands Hope

• Nirvana New Purple Power

• Nirvana Early Bud

• Nirvana KC33 X Masterkush

• Black label Hollands Hope

• No Mercy Double Fun

• No Mercy Santa Maria F5

• No Mercy Labelled Mix

• Nirvana Pure Powerplant PPP

• Female Seeds Easy Sativa

• Sensi Seeds Outdoor Mix

• Lowryder

• Serious Seeds Bubblegum

• Serious Seeds Chronic

• Sagarmatha Bubbleberry

• Dutch Passion Standard Bleuberry

• Nirvana Early Misty

Edited by Crash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok cool, ik zal ze vanavond allemaal is bekijken en dan plus info in de beginpost zetten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dille-zaden kopen en overal rond je planten gooien. Houdt de luizen weg en volgens mij nog andere beestjes. En als er veel sappige planten rond je wietplanten staan heb je ook minder kasn dat je planten aagvreten worden. Knoflookplantjes heel dichtbij je planten werkt volgens mij ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dille-zaden kopen

 

Thanks ga het eens proberen, heb gisteren de eerste luisje eraf geplukt, maar heb geen zin om dit weer heel de zomer te doen. Ben benieuwd of het helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje, moet je een speciaal soort nemen? Ik bedoel dan niet dat het wel een plantje moet zijn die het lekker doet buiten maar hoe zit het met de geur??

Wij lopen geregeld door verschillende bossen met onze hond en hoop nog steeds een keertje een stel buitenplantjes tegen te komen

Uiteraard zullen de plantjes niet vlak langs het pad staan maar als we met de GPS aan het zoeken zijn naar een cache,lopen we geregeld dwars door een bos heen

( http://www.geocaching.nl/index/ ) Voor de mensen die niet weten wat GEOcaching is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenaan deze thread staat een lijstje met plantjes die geschikt zijn, geur is eigenlijk het enige probleem. Hoewel bij bijvoorbeeld lowryders, die erg laag groeien de overige bebossing waarschijnlijk de meeste geur wegneemt.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guerilla kweken lijkt me zoieso 1 grote gok, spreek me aan als ik fout zit maar zou zelf voordat ik zou planten de boel omspitten, daar 10L pot grond door mengen en een licht volgroeid plantje inzetten, zorgen voor water en wachten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik ga het eerst proberen zonder. Vergeet niet dat het planten zijn he, die komen nog altijd uit de natuur :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd

ik heb een bodemtest gekocht en alles was goed. volgens mij als je gewoon lekker zwarte grond opzoek en er groeit ook nog een hoop ander spul(brandnetels etc..) dan komt het helemaal goed.

tot nu toe groeie ze als een idioot. wel mest ik bij met canna terra vega 1 x per week door je water heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaatjes? :rofl

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja weet je ik wil dolgraag maar het lijkt me verstandig om daar mee te wachten als alles klaar is.

het is allemaal net iets teveel van het goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie doen allemaal veel te moeilijk. Koop een hoop dille-zaadjes, een hoop verse knofloktenen, 30 stekkies en pleur alles in groepen van 5 planten door het bos heen. Er worden waarschijnlijk een paar groepen ontdekt en de rest kan je lekker oogsten. Stekkies kosten geen reet dus waarom zou je moeilijk doen. Als je ook vaak naar je planten toe gaat, heb je veel meer kans dat ze ontdekt worden. Dus niet iedere week gaan kijken, beter één keer per maand, behalve bij extreme droogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ik eigenlijk ook allemaal van plan, hoewel ik 30 zaden ga bestellen ipv stekkies.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier (2de keer)

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere keren Guerilla gekweekt, en hier een aantal tips:

 

Zet de planten op een vruchtbaar stukje grond waar de grond bijna altijd vochtig is.

i.v.m de uitdroging van je planten, ze kunnen het niet lang uithouden op een droog stuk grond

Dit kun je herkennen aan de gezondheid van het gras. Ook de belichting is belangrijk.

Met veel schaduw groeien je planten minder snel, maar de obrengst is ook lager.

 

Nu de veiligheid van de planten, ikzelf heb meegemaakt dat er regelmatig mensen naar

m'n Guerilla plek kwamen om hun hond uit te laten. Wat ik totaal niet had verwacht.

Om een ideale 'Geheime' plek te vinden kun je kijken naar Platgetrapte takken of een pad

die de laaste bezoeker heeft achtergelaten denk hierbij maar aan platgetrapt gras ect.

 

Als je de planten op de 'ideale' plek hebt staan probeer er dan zo min mogelijk te komen.

Ook als is de verleiding groot.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks, die komt in de post :rofl

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier(3de keer)

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
4. water, je zult de planten in het begin water moeten geven omdat de wortels dan nog niet groot genoeg zijn om het grondwater te bereiken. Zonder water in de buurt zul je daarom zelf je water mee moeten nemen, en zeker in droge periodes met grote planten kan dit aardig oplopen.

 

Hoe overleven al die andere planten in de natuur dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon, met regen en zon, wat bedoel je met je vraag?

Edited by JimmyDylan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het punt "water geven" ter discussie stellen. Pfff, ik zie mezelf nog niet met een ton water op me rug of met een tray voorgekiemde plantjes naar afgelegen plekken gaan. Liever doe ik eerst een flinke zaadkweek zodat het niet erg is als er een flink stel het loodje leggen.

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch niet zo moeilijk om ff met een bidon een keer langs te gaan, tis geen heel bos dat je water hoeft te geven :tu :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...