Ga naar inhoud

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

1358 replies to this topic

#1 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 10:19

Dag dames en heren,

daar is ie weer! In april een paar stekjes gehaald en verrek, ik had nog twee zaadjes van Nieuwe Revu (Mexican Sativa). Eentje kwam er op, grooit mooi. Er gaan er dit jaar weer 3 in de grote kuipen buiten.

Wel ga ik ze dit jaar eerder in bloei zetten want de toprot was vorig jaar erg zonde. De watercure deed echter wonderen, had vorig jaar 440 gr droge wiet van 3 planten (door de watercure verlies je meer gewicht, anders was het zeker meer dan een pond geweest) en zo'n 50 gram perfecte bubble hash met de bubbleator.
De grond van vorig jaar heb ik gemest, aangevuld met nieuwe grond (de grond was nog prachtig!). Vorig jaar heb ik alle afval uit de bubbleator, inclusief het mooie voedzame groene water vermengd met de grond. Spierballen grond!

De meststoffen dit jaar:

Wederom BN Ground Supermix, straks voor de bloei BN PK 13/14, als extra dit jaar BN X-cel stimulator en net als vorig jaar geef ik wat bladvoeding mex buxus mest. Dat is erg goed bevallen.

Voor de bestrijding van beestjes, schimmels en ziekten gebruik ik preventief Ecostyle Vital en correctief Ecostyle plantschoon. Puur natuur en zonder gif.

Voor de links naar het album van vorig jaar, dit jaar de oogst video en de live cam: zie mijn handtekening. Thread van vorig jaar: pics & live cam
Noot: De cam draait via www.xs4all.tv (de growcam) - en staat gelijktijdig 5 niet-xs4all gebruikers toe. Verzoek om als je niet via xs4all kijkt de cam niet de hele dag aan te laten staan (cam junkies!) - is ook weinig te zien nog. Komende week wordt hij weer eens netjes afgesteld.

#2 groentje27

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 257 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 11:18

Ben benieuw naar je live 2006 verslag.

Leuk 3 min. filmpje ook.

#3 Guest_Miss_J_*

• Guests

Gepost 12 mei 2006 - 11:58

Complimenten, vond het echt lachen!

#4 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 12:30

Zeker leuk om dat filmpje te bekijken! Die kat, was ook apestoned of niet :rofl

#5 stijlloos

Peacekeeper ICBM

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3132 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 13:46

http://www.xs4all.tv/play.asx?alias=Growcam&.asx

Hier een directe link naar de cam..

Deze post is bewerkt door stijlloos: 12 mei 2006 - 13:47

Alle growshops vindt je op Growshop.nl

#6 ert

VIP

• Members
  • 5649 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 13:52

Hee whazzup, hats up!

Heb je de kuipen in de grond in gegraven? En als dat zo is is dat dan om ze koeler te houden?

Mooi verslag, maar dat wist ertje al.

gr ert

#7 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 15:44

Bekijk Post stijlloos, op 12 May 2006, 14:46, zei:

Hier een directe link naar de cam..

die vind je ook in mijn handtekening dus :rofl

Over die kuipen: Als je naar de foto's van vorig jaar kijkt zie je wat een monsterplanten het waren. Zo'n 3 meter hoog dus. Ik móest ze ingraven anders kwamen ze boven de coniferen uit :tu. Er zitten uiteraard wel gaten in, komen uit in het zand (niet in de klei!) en een flinke laag hydro korrels onderin. De slang van mijn blumat systeempje zie je nog liggen, die gaat er op zodra ze wat groter zijn. Foto's van de blumat druppelaars zie je in mijn album van vorig jaar. Voorlopig krijgen ze nog liefdevol "de borst".

Die kat(ten - het zijn er twéé als je goed kijkt) is regelmatig behoorlijk gezellig loom als we weer eens zitten te paffen ja. Maar die dag niet! Te veel werk om effe een lekker jointje te roken. Maar volgens mij is ie al stoned van zichzelf! Tekkie (de grote rode) heeft overigens zijn eigen album HIER.

greetz!

#8 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2968 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 16:07

Wat een beest. :rofl Staat daar nou kattekruid voor hem? Moet ik eigenlijk ook eens voor de kat halen, zal die prachtig vinden.

Veel succes met de kweek dit jaar.

#9 Achmahim

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 50 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 18:11

Succes met de kweek dit jaar.
Net zoals vorig jaar zal ik je verslag dit jaar zeker weer met aandacht gaan volgen :rofl

Groeten Ach.

#10 stijlloos

Peacekeeper ICBM

• Members
  • 3132 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 18:16

Zit 1 of andere kerel een blow te draaien daar... :rofl
Alle growshops vindt je op Growshop.nl

#11 Supreme

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 240 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 18:18

Haha.. humor! Vuurtje nodig?! :rofl

Update: Eet smakelijk ;-)

Deze post is bewerkt door Supreme: 12 mei 2006 - 18:21

#12 tetrahydrocannabinol

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 501 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 18:21

Veel succes kerel , ik zet ook 4 pps dit jaar.

#13 groentje27

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 257 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 21:08

Bekijk Post ert, op 12 May 2006, 14:52, zei:

En als dat zo is is dat dan om ze koeler te houden?

Nee hij heeft ze ingegraven omdat zn planten vorig jaar iets wat hoog werden.

#14 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 12 mei 2006 - 21:23

Webcam statistieken sinds hij on-line is.

Geposte afbeelding

Dank voor alle reacties! Zijn wel geen hele exotische soortjes maar ik zal er weer een paar mooie bomen van maken (hoop ik :rofl )

Cam gebruik stijgt weer.. Vorig jaar was het tijdens de oogst helemaal een gekkenhuis.

#15 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 13 mei 2006 - 13:15

Effe wennen buiten.. Nog een beetje veel wind voor de babies.

Geposte afbeelding

#16 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 14 mei 2006 - 13:01

Effe een update van de plantjes:

In de morgen krijgen ze meer zon in de vensterbank, 's middags gaan ze naar buiten tot laat in de avond.

Zo begon het 2 weken geleden, mijn Mexican sativa zaadje had zich net tot een wit puntje boven de grond ontpopt. De stekjes. Gelijk in goeie grond gezet.

Geposte afbeelding

Nu zien ze er zo uit! Ik heb ze een "rang" gegeven. Eén van de plantjes heb ik weggegeven aan een goede vriend.

Nummer 1 heeft de meest stevige rechte steel en groeit prachtig. De grootste ook.

Geposte afbeelding

Nummer 2 en 3 groeiden met wat meer stuipen, grilliger. Niet zo snel ook.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Nummer 4 bleef een beetje achter, was ook de minste stek.

Geposte afbeelding

De Mexican Sativa van Nieuwe Revu vorig jaar groeit werkelijk als kool. Dit is 2 weken nadat hij zijn koppie voor het eerst boven het maaiveld liet zien.

Geposte afbeelding

hehe ik heb ze nog geen namen gegeven dat gaat me een beetje ver :rofl

#17 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21265 Posts:

Gepost 15 mei 2006 - 22:09

Vreemde blaadjes in stek 4. Iemand een idee? Topje van sommige bladen krult en het lijkt alsof er af en toe een half blad groeit. Iemand een idee? De andere 3 stekjes doen dat niet dus. Net of er een genetische afwijking in zit :tu

EDIT: het is het Tabak Mozaiek syndroom of virus. Thread:

http://www.wietforum.nl/index.php?showto...5547&hl=mozaiek (met dank aan Blowmonkey :rofl )

Het onderste blad:
Geposte afbeelding

Wat hoger..
Geposte afbeelding

Nog hoger..
Geposte afbeelding

En zelfs in de top..
Geposte afbeelding

#18 kingmokum

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 413 Posts:

Gepost 16 mei 2006 - 00:01

erg vaag ja.... had er ook last van zei het niet zo erg :rofl maja no problemo na een paar dagen was t weg!

groete
Dit jaar geen buiten kweek ivm verhuiszing

#19 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2968 Posts:

Gepost 16 mei 2006 - 00:48

Dan heb je het waarschijnlijk niet want het gaat niet weg. Gewoon een paar krullende blaadjes omdat ze te nat stonden ofzo, dat trekt snel weer weg.

#20 plantkas

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 804 Posts:

Gepost 16 mei 2006 - 14:37

Hi wazzup,

Weer lekker bezig zie ik al.. Worden ook weer groene monsters!! wedstrijdje doen?: wie heeft de grootste :rofl Dat TMV had ik vorig jaar ook in mn durban zitten, eerst een blad en later werd het aan die kant een hele tak (een van de 40) Voor de rest eigenlijk geen schade van gehad, die tak had ook een mooie top, alleen alle bladeren zagen er vreemd uit! Het is niet doorgesmet naar een van de andere planten.. Maar voor de rest weet ik ook geen donder van TMV, kom er net achter wat t nou was.. niemand wist t op HD..

Suc6 verder... Plantkas