Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
technogrower

Hydro Moederplant

Recommended Posts

Er staan 4 planten, ik weet nog niet welke de vrouwen zijn.

 

Soort: Sadhu

Voeding: Advanced Hydroponics from Holland, EC 1,2 , pH 5.8

Systeem: hydro reflow ( eb/vloed)

Medium: (Hydro-)kleikorrels

Extra: nadat wortels ontwikkeld zijn ... schimmels

Lamp: 250 Watt Hpi-T in diepstraler

lv: ca. 60%

 

med_gallery_5081_100_131664.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is hem warempel écht met z'n Sadhu en z'n ballenbak! Tekkieeeeee! :nerd :blink:

 

Ziet er gezond uit. Ga je nog iets aan selectie doen of wordt de eerste de beste dame gewoon je nieuwe moeder?

 

Alvast veel succes ermee! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten zien er mooi groen uit zeg <_< voor hydroplanten :nerd lol

 

Wat is die saduh voor een plant?

Ga je je ballenbak vullen met verschillende phenos,of ga je voor 1?

 

Fijn om er nog een doorgewinterde hydrokweker bij te hebben op het forum :blink:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes.. en weer in de ballenbak natuurlijk. :whistling

 

Hoeveel stekken wil je er ongeveer vanaf gaan halen?

 

En heb je die Sadhu van Mandala Seeds?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toverbeek,

 

Er moet geen wiet aan de moederplant komen, en 250Watt gaat voor mij al snel genoeg.

 

@Mad

 

Het is 'm echt ja.. :whistling

Ik hoop dat er minimaal 2 vrouwen tussen zitten. die ga ik beiden afbloeien(stekken).

De eventuele man gaat het huis uit.... de tuin in, voor later.

 

@Sannie

 

Het biospul begint nu aardig te werken. In den beginne schoten ze fors door.

Ik heb ze toen gesnoeid en regelmatig bladvoedig gegeven en pas geleden

de schims. Voor het wisselen van de voeding ga ik er nog een paar dagen

bacts indoen, die kunnen dan niet al te snel groeien en gaan daarna dus weer weg.

 

@supreme

 

Ik heb per 3 maanden maar 15 stekken nodig. De moeder gaat daarom straks onder TL(SL)

De zaden zijn van Mandala seeds, via alien besteld, in (stek)aarde ontkiemt en voorgegroeid

in een turfpotje, daarna het turfpotje in de ballen gezet.

 

 

<_< voor jullie vragen en opmerkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zaden doen het beslist beter dan de vorige :whistling

 

suc6 met je Sadhu tek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tek,

 

Ik las nu dat je schimmels wilt gaan gebruiken, maar werkt dat wel in zo'n ballenbak?

 

Waarschijnlijk heb ik het mis, maar ik denk bij schimmels direct aan aarde, en niet aan hydro?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supreme

 

Aarde en hydro hebben beiden voordelen. Ik ben al een tijdje bezig een paar voordelen uit de aarde teelt toe te passen op een hydrocultuur. De schimmels moeten de opname van voeding verbeteren.

 

Het 'probleem' met bodemleven op hydro is dat er niets in het medium of de voeding zit voor de schimmels is om van te leven. Zoals je vast al ergens gelezen hebt leven die schimmels samen met wortels. In het hydo geval pas ik de schimmels toe vanaf het moment dat de wortels zich goed ontwikkeld hebben.

 

Ik heb dit eerder gedaan en heb duidelijke verschillen gezien. Met de schimmels wordt de plant compacter, groener en mooier. Het zal wellicht ook de opbrengst ten goede komen.

 

Een mogelijk ander probleem zou de vermeerdering van de schimmels kunnen zijn in het voedingsvat.

IK gebruik een reflow systeem en vervang 1 keer per maand de voorraad. De schimmels blijken zich tot de wortels te beperken. EC en pH van de voeding is stabiel en er is ook geen neerslag.

 

Toepassing van Bacterieen is een ander verhaal.

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai tek <_<

 

u is er weer :whistling

 

mooi om te zien dat [weer]er ''leven'' in de ballenbak komt.

 

ben benieuwd hoe de combinatie uitpakt.

 

 

denk je dat het eerder toevoegen van bac's de boel nadelig beinvloed door een extreme vermeerdering?

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ronz... :whistling

 

De bacterien blijken zich in het reservoir te vermeerderen.

Door mijn reflow systeem komen er wortel(afval)suikers in de voeding waar ze dus van leven.

 

Ik doe nu de laatste 2 dagen voor ik de voeding vervang wat bacterieen in de voeding. Daarna komt er dus weer verse voeding in het reservoir ( 1 keer per 3 weken) . Op deze manier zie ik de planten iets gezonder worden. De EC en Ph blijven zo ook stabiel. Het is nog niet optimaal zo, maar stukje bij beetje kom ik er wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 stekken, 2 dagen oud, op 12/12 van de 4 zaadplanten om het geslacht te bepalen.

 

IMG_4639.jpg

 

Ik heb de afgelopen 2 jaar veel stekmethodes uitgeprobeert.Voor mij werkt dit het beste.

De stekken staan in seramis dat van onderen bevochtigd wordt.

 

Boven het vloedniveau zit er om het uiteinde van de stammetjes een klein stukje oasis

dat voorkomt slaphangen en houdt het stekpoeder op zijn plaats. De vochtigheid wordt

door de seramis geregeld. Nevelen blijkt niet nodig te zijn en water hebben ze ook genoeg voor paar weken

(desnoods). Het gaat dus onderhoudsvrij en dat is voor mij als luie kweker wel handig.

 

Het kasje heeft volledige klimaat regeling, Temp=25C, Rv=80%

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek, het ziet er tip top uit. Goed bezig weer!!

 

Hier ga ik ook eindelijk de shimps en de bacs gebruiken!!! I will let you know, helaas zonder fotos :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Techno, Ik vind dit zelf ook de beste methode om moeders te houden. en onderhoudsvriendelijk. Op deze manier kan je ze verrekte lang goed houden zonder ernstige verhouting wat ik op aarde wel altijd had na verloop van tijd.

 

Maar wat heb jij een vreemde manier van stekken zeg en wat snij je ze groot. Maar als het goed gaat, ja waarom niet, zo kan je ze ook niet vergeten. Ik krijg alleen de indruk dat het op deze manier wat langzamer gaat als op de traditionele manier, kan het verkeerd hebben hoor.

 

Alleen groeien en afbloeien op hydrokorrels binnen onder HPS ben ik van terug gekomen. Op een of andere manier moet je een hoop geduld hebben tijdens de groei. Je zet er prachtig voorgegroeide stekken in en daarna, zodra ze de korrels ruiken en in combinatie met de HPS bloeilampen, gaat het mis. Zelfs als ik ze van korrels in korrels over pootte. Bij mij wil dat niet op een of andere manier, zie eerst een hoop afsterven dan herstelt de plant. Het afbloeien daarna zelf ging op zich wel ok, maar ik vind het teveel gedoe en het koste me teveel tijd. Het gekke is dat het onder TL en buiten het zich wel goed ontwikkelt. Dus voor mij alleen nog de kleikorrels voor de moeders en buitenplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bambo. Ik bloei ook af op hydrokorrels. Enige probleem dat ik in het begin had was dat de stekblokjes verzopen door het eb/vloed systeem. Ik heb dat probleem opgelost door op het maximale vloedniveau een handje seramis te leggen en daarop het steenwol blokje. Op deze manier blijft het stekblokje op de juiste vochtigheid en vinden de wortels meteen houvast.

 

Een ander nadeeltje van de hydro , het strekken in het begin, ben ik nog mee aant klooien maar het lijkt erop dat een goede bladvoeding dat probleem oplost.

 

Eigen stekken maak ik liefst op seramis of oasis omdat dit beter in de kleikorrels past.

Ik zal een verslag plaatsen van de kweek(bloei) van de stekken van de moederplant op de foto (soort:Sadhu)

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nu een heel mooi verslag,leuk nog een gepassioneerde hydro kweker in actie te mogen aanschouwen,super! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken doen het niet zo best, eigenlijk een totale mislukkig wel.

Een experiment dat op voorhand slaagt is geen experiment :whistling .

 

Enfin, tijd om terug te vallen op eerder beproefde methoden.

per plant 1 stek op pitpot en 1 op steenwol.

 

IMG_4660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe poging, succes er mee iedergeval!

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit wel interresant om te zien en succes ermee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 8 na het knippen van de steks (12/12 belichting). De winnaar is de pitpot.

Nu nog dag of 2 wachten tot het geslacht duidelijk is.

 

IMG_4685.jpg

 

Bijzonderheid, plant nr.4 is de slechtste plant van het stel,

klein, weinig vertakkingen, valt zeker buiten de selectie,

maar wortelde zowel op steen als pitpot als eerste.

Edited by technogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag nooit stekken natspuiten.

En wat zie ik daar, natgespoten steks.

je doet er meer kwaad mee dan goed.

 

die pit pots,

wil ik wel, en kheb er veel nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eskobar,

 

De eerste 3 dagen stonden ze op 90+% lv. Het blad blijft dan nat, de verdamping minimaal,

en zo voorkom ik dat ze slap gaan hangen, daarna gaat de lv in stappen omlaag om

de wortelgroei te stimuleren. Huidige lv is 70%

 

Het nevelen heb ik das op dag 9 gedaan om de stekken te voeden. De lv is gedurende

en ruime tijd na het nevelen hoog (100%) en dat remt de wortelvorming.

 

Ik neem aan dat je op dat effect doelt. Maar ze hadden honger vond ik :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...