Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Er Is Iets Mis Met Je Plantje? Lees Dit

Recommended Posts

Okeej, er is dus iets vreemds of vervelends aan de hand met je planten.

 

Voordat je iets gaat posten, kijk dan even naar de links hieronder.

Staat het er niet bij of is het je nog niet helemaal duidelijk maak dan een post.

 

LET OP!!

 

Geeft altijd volledige info, aan dingen zoals me blaadje is geel/droog of pimpelpaars met een goud randje hebben we niets en kunnen we je echt niet mee helpen omdat dit echt te weinig info is. Dit soort dingen gaan meestal ook gelijk op slot...

 

Probeer altijd informatie te geven over, zaaing of stek, de maat van je potten, waar kweekje op(aarde, mapito enz), staat ie binnen of buiten, luchtvochtigheid, temperatuur, pH waarde, EC waarde, welke week bloei/groei, soortje, enz enz... En een foto maakt vaak dingen ook veel makkelijker.

 

Voorbeeld van een post

 

Binnenkweek

 

Soortje:

Week Bloei / Groei :

Zaaiing of stekje:

Medium(aarde/mapito enz):

pH van het medium :

EC van het medium :

Temperatuur :

Luchtvochtigheid :

 

Buitenkweek

 

Soortje:

Stek of Zaaiing:

Aantal weken oud:

Meet je de pH:

Zo ja wat is de pH:

EC:

Veel water gegeven of weinig:

Andere bijzonderheden:

 

Bladproblemen?

 

Kijk op de site van Oni

Of kijk hier let wel dat dit niks te maken heeft met hennepplanten, maar de symptomen zijn vaak hetzelfde.

 

Beestjes?

 

Hier kan je een hoop beestjes vinden

 

Of kijk in de Lijst met topics van divers ongedierte

Edited by stijlloos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi gemaakt stijlloos!Hier heb ik nog 2 zelfgemaakte pics in ruimte met aantasting door spint...

Foto=DQTPCOEF.jpg

 

Foto=HUQX7TD4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds 2 weken ( me plantje staat wel al in bloei ) zitten er allemaal witte dingen op het blad het begon eerst alleen aan de ene kant dus ik dacht dat het met het licht te maken had maar het zit nu overal..

 

Iemand zei tegen mij dat, dat thc is maar dat ken toch niet zo veel zijn?

Weet iemand wat dat is en wat ik er tegen kan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat je meeldouw hebt

Maar zonder fotos altijd moeilijk te zeggen

 

ALs het meeldouw is wat je via de zoekfunktie wel kunt vinden dan kan je er een biologies middeltje voor kopen in elk thuinscentrum

Ik ken het van 2 merken

van bayer

en van ecostijl

 

Succes

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinds 2 weken ( me plantje staat wel al in bloei ) zitten er allemaal witte dingen op het blad het begon eerst alleen aan de ene kant dus ik dacht dat het met het licht te maken had maar het zit nu overal..

 

Iemand zei tegen mij dat, dat thc is maar dat ken toch niet zo veel zijn?

Weet iemand wat dat is en wat ik er tegen kan doen?

hey mr terror ik kan maar enkele dingen bedenken!valse meeldauw-meeldouw of een soort schimmelheb je al gezien naar de onderkant !want aan de onderkant kan je beestjes ontdekken!!!!!!maar wat bedoel je met witte dingen;vlekken, poeder of kruipendwit hahaha!neem eens een loep of microscoop dan kan je al veel zien!of met een foto!stuur eens een foto?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo... mijn naam is Maria en zit in het buitenland en van de zon moet ik het hier hebben, helaas is er iets aan de hand maar ik weet niet wat.. zoveel verstand heb ik ook niet, ik ging wat proberen het ging ging goed tot nu...... ik heb ze buitenstaan en geef om de dag water, zoveel zon zoveel donker licht .. ik weet het echt niet meer, zou iemand mij kunnen helpen? Heel erg bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie ben je maria ? Je zou je ook voor kunnen stellen zoals in de welkomstmail verzocht is.

 

Daarbij ben ik wel helderziend qua opbrengsten maar niet qua planten op afstand zonder foto inschatten, dus een foto zou wel fijn zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Kees, zo snel was ik dus al... :verrygood

tja ik heb mn plant nu ff binnen gezet, maar hij stond buiten.. dus bijdeze een klein overzichtje zoals vermeld in het berichtje...

 

Buitenkweek

 

Soortje: Haze

Stek of Zaaiing: Zaaing

Aantal weken oud: Nu.. zon 3 maandjs

Meet je de pH: Nope

Zo ja wat is de pH: x

EC: x

Veel water gegeven of weinig: naar mijn weten genoeg..

Andere bijzonderheden: ook bladverkleuringen gehad..

 

1:

tn_gallery_17057_5113_146008.jpg

 

2:

tn_gallery_17057_5113_86878.jpg

 

3:

tn_gallery_17057_5113_144099.jpg

 

4:

med_gallery_17057_5113_406346.jpg

 

5:

tn_gallery_17057_5113_56680.jpg

 

Ok... als jij zegt dat je helderziend bent... wat brengt dit zielige plantje dan op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grammetje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks mis mee om dit topic te bumpen :verrygood

 

@maria

volgens mij is ze de eerste maand heel langzaam gegroeid, en was dus nog klein toen ze in de bloei ging. Je zit dus op de noordkant van de aardbol, als ik het goed heb :smoke

Zolang er geen 12 uur licht is per dag zal de plant in de bloei gaan.

 

Je zegt dat je bladverkleuringen gehad hebt. Wat voor bladverkleuringen? Kijk eens in de growguide bij voedseltekorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood ok bedankt voor je helderheid Kees!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! :verrygood

Het ging allemaal goed, kijk maar naar de fotos.. alleen heeft mijn lieve hond het middenstuk opgegeten.. :smoke

Vandaar dat ze naar links en naar rechts groeit..

Bedankt in ieder geval voor je reactie! Ze stond buiten de hele dag... (ja nu ff niet), en ze had wel degelijk 12 uur licht.. dus wat nu.. opnieuw weer buiten zetten? pff moet geduld hebben ook nog denk ik...?

 

In de growguide heb ik al gekeken, en dat was voornamelijk teveel water gegeven en hete zon erop.. blaadjes worden geel uiteindelijk bruin.. verbrand... ik heb zon gvoel dat ze inkrimpt .. vergeleken met de andere fotos had ze echt mooie puntige bladeren ook nog... dus weet niet wat ik er nu mee moet doen.... :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18261_5996_35215.jpg

 

ik hoop dat het gelukt is met de foto, nu wou ik s weten is dit plantje gestresseerd?

het is de enige van de zes die het heeft, we zien er wel goeds in dat ze zicht zal herstellen, 2 weken groei (igrow senior)

mapito er brand momenteel 1 lamp van 600 watt 18u per dag...

we hebben wel een plastic over onze dames gehangen...

onze luchtvochtigheid is ongeveer 70% ik vernevel ook regelmatig dit is wel onze eerste kweek zijn beginners de rest van onze plantjes staan in ons album.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ze te droog staat, vooral de plug in het begin goed vochtig houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat ze te droog staat, vooral de plug in het begin goed vochtig houden!

thanx als het dat maar zou zijn, zou het goed nieuws zijn, we geven ze 2 x per dag water

elk plantje krijgt ongeveer 5 liter per gietbeurt en tussendoor vernevelen we, ik laat de vorderingen van plantje nog weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
thanx als het dat maar zou zijn, zou het goed nieuws zijn, we geven ze 2 x per dag water

elk plantje krijgt ongeveer 5 liter per gietbeurt en tussendoor vernevelen we, ik laat de vorderingen van plantje nog weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Ik heb nu een maand geleden 3 stekjes gekocht welke het heel goed deden.

Ik heb vorige week een van de planten overgepot en de rest was een paar dagen geleden aan de beurt totdat ze ineens begonnen te verkleuren.

Ik weet niet wat er mee aan de hand is en hoop dat jullie me wat info kunnen geven.

 

het is de eerst keer dat ik planten heb staan.

 

Buitenkweek

 

Soortje: geen idee.

Stek of Zaaiing: Stek

Aantal weken oud: 6/7 weken oudd

Meet je de pH: nee

Zo ja wat is de pH: -

EC: ?

Veel water gegeven of weinig: ik checkte elke dag de grond, wanneer het nodig was water gegeven.

Andere bijzonderheden: ze worden savonds en bij slecht weer onder een afdak gezet, en wanneer het droog is op een plek waar bijna heel de dag zon is.

 

Foto's:

 

 

img2038il8.th.jpg

 

img2038qy5.th.jpg

 

img2040mz8.th.jpg

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Peace.

Edited by Fakkelbrigadier01

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit topic is NIET om je plantproblemen te behandelen, open daar een eigen topic voor en

 

stel je eerst eens voor beginnende leden!!!

 

Ik kan me zo mateloos ergeren aan leden die niet kunnen lezen :lol:

 

Topic gesloten. Dit is slechts een aankondiging met regels voor de sectie ziektes, ongedierte en bladproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...