Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ilk3r

Hoe Hou Ik Mijn Planten Kort!!??

Recommended Posts

Ik heb Haze x Skunk En Purple power plantjes

Maar ik vraag me af hoe ik de Haze X Skunk plantjes kort kan houden ik heb verhaaltjes gelezen dat je met een touwtje de zijtakjes kan vastbinden zodat die horzontaal groeit.

Kan ik desnoods ook de boven kant van de plant knippen/plukken.. :nerd

 

En hoelang duurt het voor dat ze gaan afbloeien.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die technische vragen over soorten kan ik je niks vertellen maar over het te groot worden wel. Bij mij is het namelijk deze oogst fout gegaan. Ik zit momenteel met 4 zaailingen die ongeveer 1.90 meter hoog zijn. Toen ze ter hoogte van mn borst kwamen ben ik ze gaan ombuigen. Dat is een grappig proces want savonds buig je ze om en een dag later staan ze weer recht. Maar ik heb dus ongeveer 50cm plant horizontaal vastgebonden aan draden die ik heb gespannen. Dit is goed te doen en als de plant eenmaal de krommig heeft blijft dit zo. Je moet gewoon een klein beetje experimenteren. Wat ik wel denk is dat de toppen over de hele plant groter worden omdat er meer licht bij de onderkant van de plant komt; de grote schutbladeren schermen dit normaal af en nu niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hoe oud/groot zijn je plantjes? Daar hangt het namelijk vanaf wat je zou kunnen doen. Of je houd de voorgroei periode heel kort en start snel met de 12/12 periode.

 

Of je gaat idd ombuigen, dat noem je scroggen. Check voor een uitleg het topic 'jack in scrogg' van Sannie. Sannie kweekt oa met Jack Herrer, welke echt hoog kunnen worden. Hij is dus de man op het gebied van planten in de hand houden.

 

Succes!

 

 

Oh ja, planten knippen en dus de toppen kan alleen in het begin van de groei. Want aan die zelfde toppen vormen zich de bloemen. Dus eerst info verzamelen en dan pas gaan knippen he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze 03-03-2006 Geplant en ze groeien vrij hard..

Is het goed om nu in de 12/12 cylcus te gaan???

En hoelang zou het dan duren voordat ze beginnnen met bloeien??..

 

o ja vanaf wanneer kan ik de purple power plantjes buiten zetten??

 

Alvast heel erg bedankt!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kijk even in het topic '12/12', deze gebruiker heeft de zaadjes direct na ontkiemen op 12/12 gezet. In principe kan je nu al naar 12/12. Ik kan je alleen niet vertellen hoe hoog ze nu zullen worden. Maar ik denk niet dat je met deze soort nog lang moet wachten voor ze in de bloei moeten.

Hopelijk kan een ervaren kweker hier nog iets zinnigs over zeggen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

meastro.

 

ff iets hoe iemand kweek....zoals ik bv.

als je je dames kort wil houden...moet je spelen met je EC waarde...

niet makelijk...maar wel te doen..

zoals we hebben getest met een kweekton en een colliseum..

 

hoe begin je met kweken....luister dit is wat ik doe......is gewoon een aanwijzing...er zullen velen zijn die het anders doen.

 

-stekjes zetten.

-alle lichten aan....zo hoog mogelijk.....en 18uur

-dit doe je voor 2 dagen......daarna laat je de lichten zakken..tot de juiste hoogte........40cm voor 400watt en 60cm voor 600watt...of als je deadelus hebt..kunnen ze nog lager.

de dames groeien naar het licht toe...dus hoe langer je de lampen hoog houd hoe groter ze worden. je krijgt dan grote internodes...je kan ook kiezen voor een korte groei periode...dus na die 2dagen dat ze gewend zijn aan het licht...gelijk op 12/12 zetten..krijg je korte internodes. de dames groeien zeker nog 3 weken door nadat je ze op 12uur gezet hebt

 

je kan ook door gaan met groeien....voor 5 tot 7 dagen....daarna kan je ze op 12uur zetten en begint de bloei periode. de groei periode valt buiten de aangegeven periode wat de plant nodig heeft. dus zodra je op 12uur gaat..gaan de 8weken in. is een indicatie...

 

 

dames kort houden met hoge EC.....bv starten met ec 1.6 ipv 1.3 en zo opbouwen naar 2.4 ipv 2.0

 

brood kwekers...gaan voor de 8weken..en dan de schaar erin

hobby kwekers gaan voor 10 of langer..

het scheelt je misschien 200gr.....op 500dames

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten korthouden kun je doen op verschillende manieren;

 

Je licht zo kort mogelijk als de temp dit toelaat bovenop de planten.

weinig water met een hoge ec waarde

planten 48 uur in het donker tijdens de bloei(helpt niet bij iedere soort)

Hoge ec bladvoeding geven.

 

Dit zijn kweektechnieken die gebruikt worden door ervaren kwekers.

Bij al deze handelingen is een waarschuwing op zn plaats........ WEET WEL WAT JE DOET

Want als je het niet nauwkeurig uitvoert kill je je plantjes :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je basis bepaald voor een stuk hoe hoog je plantjes zullen worden,stabiele zaailingen kan je mooi in de hand houden,kies je voor een overwegende indica soort,dan laat je deze best wat voorgroeien,een overwegende sativa kan je op 12/12 starten of laten voorgroeien,je kan dan wel best gaan toppen,wordt deze echt te groot,dan kan je de takken horizontaal gaan opbinden,in een vorige kweek kwam er van 1 zaailing op deze manier rond de 300gr droge heerlijke wiet af!De andere manieren zijn hierboven al beschreven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal hartstikke bedankt voor juliie tiipS :whistling :P :whistling

 

Weten jullie toevallig ook of je de te hoge bladeren eraf kan plukken? :P

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je planten korthouden kun je doen op verschillende manieren;

 

Je licht zo kort mogelijk als de temp dit toelaat bovenop de planten.

weinig water met een hoge ec waarde

planten 48 uur in het donker tijdens de bloei(helpt niet bij iedere soort)

Hoge ec bladvoeding geven.

 

Dit zijn kweektechnieken die gebruikt worden door ervaren kwekers.

Bij al deze handelingen is een waarschuwing op zn plaats........ WEET WEL WAT JE DOET

Want als je het niet nauwkeurig uitvoert kill je je plantjes :whistling

 

greetz sannie

 

Ik zit dus nu met het probleem van te snel groeiende planten. Het gaat om Skunk Special van Female Seeds. Alles gaat goed en de 5 plantjes die ik heb zijn allemaal vrouwelijk (feminised). Mijn vorige kweek was een plant die voornamelijk (new style) sativa was en 2 weken voorgroei was perfect. Dit heb ik dus ook met mijn Skunk Special gedaan want deze hebben toch meer Indica in zich. Dit zie je trouwens ook aan de planten qua bozigheid en de bladeren. Maar qua hoogte gaan ze enorm. Ze zijn nu tussen de 60 en 70 cm en ik wil ze stoppen maar ze groeien nu 5 tot 8 cm per dag. De lamp (400W) hangt ten opzichte van het midden elke dag 30 cm, maar aan het einde van de lichtcyclus dus 22 tot 25 cm. De buitenste planten hebben een afstand van ongeveer 40 cm aan het begin van de lichtcyclus. Lager kan ik dus echt niet gaan. Nu wil ik ze een tijdje in het donker laten staan zoals Sannie beschreef. Alleen als ik ze 48 uur donker laat staan kom van de nachtstroom in de dagstroom terecht wat duurder is. Dus moet ik ze dan 36 uur of 60 uur donker laten staan (1 of 2 lichtcyclussen overslaan)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee 12 uurs cicli je lampen uithouden.

Daarbij weinig water geven.

Suc6

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je supersnelle reactie. De stekker is er even uit. Overmorgen gaat de stekker er weer in. Qua bewatering zit het wel goed. Ik kweek met een Blumat systeempje dus bij de juiste afstelling krijgen ze altijd precies de hoeveelheid water die ze vragen. Ik denk dat dat ook meespeelt bij het snelle groeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti cell strek vraag je locale shop maar houd je plant kort en zorgt voor meer opbrengst!!anti cell strek 3x spuiten Een dagje wel spuiten 3 dagen niet tot je dat 3 X hebt gedaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste smoke...check ff de datum van de laatste post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste smoke...check ff de datum van de laatste post.

sorry zag het even niet bijna 10jaar geleden haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...