Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Pollinatorhasj,je Brokje In 10 Minuten...

Recommended Posts

indien je kristalletjes droog zijn,dus in poedervorm kan je deze zeer eenvoudig persen met behulp van de piecemaker,mocht dit uitproberen...

benodigdheden...

je thc rijke kristalletjes in poedervorm,dus kurkdroog

de piecemaker,een inox handpersje met eventueel een gepersonaliseerd malletje,maar niet noodzakelijk,alles zit er namenlijk bij

cellofaan,liefst de bijgeleverde malletjes...

eventueel een weegschaaltje

hasj00125mi.jpg

als test heb ik 5.05 gr afgewogen,daar het eindproduct zal krimpen,ook in gewicht... hasj00226qs.jpg

breng nu eerst cellofaan aan,zodat de hasj niet kan gaan vastkleven aan de mallen,

eens de huls nu gevuld is,dan draai ik deze handvast,de huls verwarm ik net zo lang tot ik de piecemaker nog makkelijk kan vasthouden,dus zeker niet te veel verwarmen!

Dan is het zaak om deze goed met de hand vast te schroeven,terug los,even wachten,terug vaster,een keer of vijf herhalen tot deze niet meer vaster kan met de hand

hasj00328os.jpg

schroef nu de bodem er af...

hasj00423gz.jpg

dat is de onderkant van de hasj waar de cellofaan net van verwijdert is,en nu de bovenkant,ook hier het herbruikbare cellofaanvelletje verwijdert...

hasj00527uu.jpg

het wietbladje er in geperst is veroorzaakt door een gepersonaliseerde inlay,los verkrijgbaar

de zijkant,deze maak je dikker of dunner naargelang je persoonlijke voorkeur

hasj00628qh.jpg

na het wegen is er 0.10 gr verdwenen door verhitting,persing en verdamping,dus wil je exact 5 gr,dan weeg je 5.10 gr af voor het vullen...

hasj00729ow.jpg

ziezo,een direct rookbaar plakje hasj,en in nog geen 10 minuten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk persverslag Rataplan!!!

 

Je zou ook op meerdere manieren kunnen persen (euh hier ga ik ooit een aanvulling van maken!!)

 

Warm / koud persen, enof kneden + voor en nadelen ervan!!

 

Waar heb je die handpers vandaan getoverd? ziet er iig wel leuk uit (hebbeding haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze handpers kan je kopen in alien growshop ben daarnet nog eventjes gaan kijken op de site, want vond het ook zo'n leuk dingetje maar is wel een tamelijk kostelijk dingetje <_<

 

kost namelijk 124 euro

 

http://www.piecemaker.at/

 

dit is de officiele site van de hasjmaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een prima toestelletje,zeer eenvoudig in gebruik,en kan bij normaal gebruik nooit stuk gaan omdat deze in edelstaal is gemaakt,heb bij de test alles kritisch moeten evolueren,krijgt van mij zeker een 9 op 10! Enig nadeel is dat deze piecemaker uit Oostenrijk komt,sommige growshops verkopen hem al,maar de eventuele toebehoren moeten ook uit Oostenrijk komen,bestellingen komen wel binnen de week toe,en aangetekend...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig vooral die stempel op het plaatje is zeeker het probeeren

waard en wat een mooi weeg schaaltje heb jij zeg die kost zeeker

wel een paar centen ik heb hem zelf nog nooit gezien

gr mi laater jij bent ook van alle markten thuis <_< :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb van mijn vorige kweek veel bladafval (nat) ingevroren en ga het gewoon van een paar oogsten sparen en dan alles in 1 keer verwerken tot hasj... het is toch zo dat je het nat in moet vriezen he?? en dan als ik het ga zeefen laten drogen of kan dit ook nat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nat invriezen is zeker goed,gebruik dan een bubbelator(prima en goedkoop toestel) of een iceolator,de waterhasj is nog beter dan pollinatorhasj!Puurder,deze kan je perfect kneden zonder een pers,kijk eens bij bubbelator...

 

wat een mooi weeg schaaltje heb jij zeg die kost zeeker

wel een paar centen ik heb hem zelf nog nooit gezien

op de jongste highlife beurs gekocht voor....20€

heb een ijkgewicht en ik moet zeggen dat de afwijking nihil is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi rataplan,

Ik heb ook zo’n piecemaker gekocht en een beetje hash gemaakt met de ice olator. Die plakken heb ik ingevroren en daarna in de oven gedroogd om poeder te krijgen. Alleen het hash uit de 38er zak wil niet echt poeder worden. Ik heb het toch maar geperst. Hoe kun je nou dat spul het beste gebruiken? Puur roken in een pijp of kleinmaken en met tabak roken. Ik weet het echt niet.

 

Grtjs m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zon piecemaker werkt uitstekend.

Ik verwarm de pers nog wel tot zon 50 graden voordat ik ga persen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi rataplan,

Ik heb ook zo’n piecemaker gekocht en een beetje hash gemaakt met de ice olator. Die plakken heb ik ingevroren en daarna in de oven gedroogd om poeder te krijgen. Alleen het hash uit de 38er zak wil niet echt poeder worden. Ik heb het toch maar geperst. Hoe kun je nou dat spul het beste gebruiken? Puur roken in een pijp of kleinmaken en met tabak roken. Ik weet het echt niet.

 

Grtjs m.

ik begrijp je uitleg niet helemaal,de geperste hasj is kant en klaar om deze te verkruimelen door er een stukje van te verhitten met je aansteker,en dan de kruimeltjes te verdelen in je joint.Iceolator hasj moet niet geperst worden,door te kneden wordt deze A kwaliteit zachte hasj,je kan er een worstje van rollen...

 

@ Sannie,verhitten gaat ook prima,zeker met moeilijk bindbaar poeder,de hasj wordt ook donkerder nadien,ook deze koud geperste blonde hasj wordt donkerbruin na enkele weken droog rijpen,denk dat het met luchtoxidatie te maken heeft,het wordt ook steeds beter en beter van smaak,net zoals wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zelf wiet hebt + veel tijd en hasj wilt maken kan dat veel makkelijker zonder dure aankopen:

Vries de droge wiet in

Hak het dan in kleine stukjes

Zorg dat de wiet goed ingevroren over de zeef (panty/t-shirt) gaat, als het goed is hou je alleen maar thc korrels over onder de zeef.

Pak een stuk celofaanplastic, en maak er een kokertje van (1 stukje plakband erom)

buig de onderkant van het kokertje om, en plak het daar nog een keer vast. De ene kant is nu dicht.

Gooi het kokertje vol met thc korrels, en stamp de thc goed aan.

Plak het geheel goed dicht, en rol er voor de zekerheid nog wat extra plakband omheen. Zorg wel dat de éérste laag bij de thc korrels Celofaan is.

Doe veel keukenpapier om de staaf, en maak dit goed nat, dit verkomt dat het geheel verbrand.

10 minuten in de oven, papier eraf, en rollen met een deegroller.

In de koelkast ermee

eruit halen, weer keukenpapier eromheen, weer natmaken, weer 10 minuten in de oven.

Eruit halen, papier er af, rollen, koelkast - UItpakken

 

En je hebt je staaf hasj... prima qualiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel graag een mooi verslag willen zien van iemand die precies laat zien hoe je goede pollinator hasj kan maken....

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de Piecemaker kan je het pollinatorpoeder ook makkenlijk persen hoor,hierbij verwarm ik de piecemaker over een gaspitje(campingvuurtje),dan telkens een beetje bijdraaien,en je brokje hash is klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto van een eigen gemaakt persje voor tussen de bankschroef

 

 

 

Foto=KOBKGIMT.jpg

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man :specool

Ik heb van 15 planten nog geen gram polm gehaald.

Doe ik wat verkeerd of gaat dat echt zo sloom? ik heb bij ijsextractie nog meer.

Ik heb wel zoon pollinator van topzeef.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

De truc bij de polinator is om het ook zo koud mogelijk te doen

Ik zet men zeef zelf in de koelkast op 6 graden en krijg er zo toch meer van af als met de icolator

 

Je moet er om denken dat met canna cutter geknipt afval dit niet wil omdat de olie die je daarbij gebruikt je zeef verstopt raakt

Je kan wel je zeef schoon maken met pure alcohol

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gram thc poeder komt er eigelijk van 10 gram wiet als je het met de koudwatermanier doet?? (dus emmer met water+ijs, iceolater zak e.d.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal wordt er 10 procent gerekend, maar ik weet niet of dat ook op gaat voor de iceolator. Bij de polinator wel.

Ik heb vandaag de piecemaker binnen gekregen. Ik had met de topzeef een klein beetje gezeeft, en had een gram of 6 aan skuff. Dit was in 3 lichtingen.

 

Ik heb de 1e zeving geperst in de piecemaker en tijdens het draaien verwarmd. De hash is redelijk licht van kleur, en een tikkeltje aan de zachte kant. Als ik het verwarm wordt het mooi zacht en nog iets donkerder.

 

De 2e en 3e zeving waren beide harde hashjes geworden, en ook veel donkerder van kleur.

 

Ik ben tevreden over zowel de topzeef als de piecemaker. Laat de buitenplantjes maar komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste bericht was :smoke 18 Dec 2007

maja nuttige info/bevindingen is altijd chill

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx lip, had er inderdaad niet op gelet. Hopelijk heeft iemand iets aan de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...