Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smoke_thug

makkelijk hasjolie maken!!!

Recommended Posts

hier onder kun je lezen hoe je op 2 manieren makkelijk hasjolie kan maken.

 

 

1.volgens Manfred Fankhauser:

Oude formules voor het maken van cannabis als medicijn verwijzen naar de volgende procedure (als je geen speciale apothekersuitrusting hebt):

Cannabistinctuur: neem ongeveer 3 tot 5 delen alcohol (bijv. cognac of ethylalcohol van de apotheek, 40-70 %) en 1 deel cannabisbladeren / bloemen (bijv. 25 gram marihuana en 100 ml alcohol). Bewaar het op een donkere en koele plaats voor een 10-tal dagen. Schud het zo nu en dan. Filter het door een zeef. Bewaar de tinctuur op een donkere en koele plaats (bijv. in je koelkast), zodat de werkzaamheid optimaal blijft gedurende enkele weken of maanden.

Cannabisolie: neem een beetje gedroogde cannabis, maak het heel fijn en voeg wat keukenolie toe (bijv. olijfolie), net genoeg om de cannabis volledig te bedekken met de olie. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor een 3-tal weken. Schud het elke dag een beetje. Filter het d.m.v. een zeef. Deze olie kan dienen voor zowel inwendig als uitwendig gebruik.

 

2.volgens José T. Gállego:

Het is gemakkelijk om van cannabis een tinctuur of olie te maken waarin de actieve componenten van de plant worden geconcentreerd. Hiervoor heb je marihuana nodig (eender welke kwaliteit, goed of slecht, bladeren of bloemen), ethylalcohol 96-99 % (bijv. van de apotheek), een glazen pot die kan afgesloten worden (bijv. een jampot), een koffiefilter of een stukje stof (bijv. van een t-shirt), een diep bord of braadpan, en een flesje met druppelteller.

Maal de cannabis in kleine stukjes en leg deze in de jampot. Overgiet het met genoeg alcohol. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor ongeveer een week. Schud het elke dag een beetje. Filter het daarna door een koffiefilter of een stukje textiel. Pers het plantenmateriaal uit tot de laatste druppel. Je kan dit proces meerdere keren herhalen, tenminste één keer, beter twee keer: doe de cannabis weer in de jampot en giet er opnieuw alcohol over. Uiteindelijk giet je al de alcohol (hij zal groen van kleur zijn) in een diep bord. Bewaar het bij een zachte temperatuur op een verluchte plaats zodat een deel van de alcohol kan verdampen en aldus de concentratie aan cannabinoïden verhoogt. Dit kan circa 10 dagen duren. Als genoeg alcohol verdampt is, giet je het extract in het druppelflesje.

De cannabistinctuur kan onmiddellijk gebruikt worden, in een drank of in voedsel, of gevaporiseerd. Voor het verdampen van de tinctuur kan een commerciële verdamper gebruikt worden of gewerkt volgens de oude aluminiumfolie-methode. Vorm een theelepeltje van aluminiumfolie en doe er enkele druppels tinctuur in. Verwarm het voorzichtig met een kaars tot de alcohol verdampt. Inhaleer met een buisje (bijv. een rietje).

Voor de vervaardiging van hasjolie moet men al de alcohol laten verdampen tot het extract in een donkere pasta verandert (bijna als teer). Je kan het glas ook op een warme plaats zetten om het verdampingsproces te versnellen. Je mag het wel niet in de zon plaatsen omdat de werking van de THC vermindert. Je mag het ook niet verhitten, teneinde een explosie van de alcohol te vermijden.

 

bron: http://www.geocities.com/evilbrick/hasjolie_maken.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken je jodiumtinctuur?

Jood opgelost in alcohol, dus een alcoholische oplossing.

 

Geef mij de cognactinctuur eens aan......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Explosie? :?

Gevaarlijke tips zijn dat dan om dat aan jonge blowfreaks toe te vertrouwen. :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan wel gevaarlijk zijn als je niet eerst erover nadenkt en

als je niet teveel moet improviseren.

Geen branders, maar verwarmingsmantels (elektrisch)

Dan heb je al geen open vuur.

En als je dan volop ventileert, dan komt het wel goed!

En sommige dingen kunnen heet zijn!

:lol: 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Het kan wel gevaarlijk zijn als je niet eerst erover nadenkt en

als je niet teveel moet improviseren.

 

:lol:  8O

 

Dat is nu precies wat ik bedoel met gevaarlijk.

:? Iemand van onder de 20 moet heeeeeeeel vaak improviseren omdat hij nog geen eigen huis heeft [op uitzonderingen na] en dus nog weinig eigen spullen.

In iedergeval niet dat soort spullen. :wink:

 

Dus mensen KIJK AUB UIT WAAR JE AAN GAAT BEGINNEN ALS JE DIT DOET! :? :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je het niet doen. :wink:

 

 

maar onthoudt goed lieve lezertjes.

 

:idea: Wie niks probeert in het leven overkomt ook nooit wat goeds. :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben de webmaster van de site waar ja dit gevonden hebt. Het is inderdaad af te raden om dit te gaan maken en doe dit ookz eker niet zonder iemand wat er meer van kent want het gevaar op explosie is enorm hoog. De kwaliteit is wel zeer goed, maar onderschat het maken van hasjolie niet, der is een reden waarom je het bijna nergens kunt krijgen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope evil brick... het is illegaal want je kan er een overdoze van krijgen :? tja. klinkt raar...

alsof iemand ff een littertje hasjolie overboord slaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
nope evil brick... het is illegaal want je kan er een overdoze van krijgen :? tja. klinkt raar...

alsof iemand ff een littertje hasjolie overboord slaat..

 

JAMMERRRR van die branders----THC flambee overvlakkee :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maal de cannabis in kleine stukjes

 

dit staat in de tekst

maar moet deze cannabis eerst gerdroogt zijn of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer jij het eerst maar eens zelf, als je huis afbrandt laat je ons maar wat weten. Dan weten wij tenminste dat deze wijze niet de goeie is!!!

 

Oh ja, ik denk dat je de nog niet gedroogde wiet moet vermalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat het makkelijker zal zijn met een pollenzeef, de methode met alcohol zou ik afvoeren als te gevaarlijk, als dat goedje in de fik schiet, ben je nog niet jarig denk ik!!! 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die site staat ook dat je gedenatureerde alcohol kan gebruiken. Maar volgens mij is gedenatureeerde alcohol juist niet bijna puur, hier is methanol :evil: bij gegooid om het niet-drinkbaar te maken!!!

 

later

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Het hoeft ook niet drinkbaar te zijn, als je de olie gaat chinezen (met alu-folie aansteker eronder buisje inhaleren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan ook je wiet 2 weken in de olie leggen bedoel dus iets van olijfolie

elke dag schudden

kan je in een druppelaar doen paar druppeltjes in je mond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen, let op.

Men moet zuivere alcohol hebben.

 

METHANOL IS DODELIJK

ook als het vedampt

Share this post


Link to post
Share on other sites

drinkbaar, dus goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

lees wiet bot

ik koop ook altijd 96%alcohol bij de apotheek

gewoon vragen

wel duidelijk zeggen dat het is om tinctuur te maken en om in te nemen dus geen GEDENATURALISEERDE ALCOHOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand hoeveel thc de alcohol eigenlijk op kan nemen.

Als ik filtreeren en ik hou zelfs nog een bruine massa over, wat moet ik daarmee.

Moet ik er wel bij zeggen dat als ik van bekenden skuf of hasj kijg in dit er ook ingooi.

Ik wil hem zo puur mogelijk hebben, maar ook niet dat de helft in mijn filter achter blijft.

Mijn alcohol kijkt inmiddels aardig bruin ipv. groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...