Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
elverde

Plant In De Groei, Een Tak In Bloei

Recommended Posts

Hallo allemaal, las dat om het geslacht te bepalen je een v.d. onderste takken m.b.v. een zak op 12/12 kan zetten, deze tak zal gaan bloeien terwijl de plant in de groei blijft. Als dit zo is vraag ik mij af of je dit ook kunt doen met een mannetje: in het vegetatieve stadium houden ( een soort vaderplant) en als je stuifmeel nodig hebt voor wat eigen zaadaanmaak, een tak op 12/12 zetten, stuifmeel opvangen en verder groeien... Groetjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het wel mogelijk is ja,maar Dan kun je er ook net zo goed een stek van knippen en die in de bloei zetten toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het wel mogelijk is ja,maar Dan kun je er ook net zo goed een stek van knippen en die in de bloei zetten toch ?

Ja, schaam me al voor zo een domme vraag. Door stekkies van te nemen kun je hem waarschijnlijk ook nog eens heel lang in de groei houden. Realiseer me nu pas dat je maar heel weinig stuifmeel nodig hebt, dus een stek zou volstaan. Bedankt voor de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik wel eens stuifmeel van mannetjes van slechts 20 cm hoog om vrouwtjes mee te bevruchten . Toch geeft zo'n plantje al genoeg stuifmeel om een kamer vol vrouwen te bestuiven.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mannetje is heel vroeg in staat om stuifmeel aan te gaan maken als hij in de bloei staat,daarom is het zeer belangrijk om dagenlijks aan geslachtspebaling te gaan doen,zie je een minuscuul geopend balletje mag je zeker zaad gaan verwachten indien er een bloeiend vrouwtje in de buurt is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...