Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest FRENX

Roest...???

Recommended Posts

Guest FRENX

Ik heb sindskort een tweetal keer een soort roestvorming op de planten gehad...

Ik kweek de soort NLX.

Het begint met spint die bestreden wordt met BAYER en dan ook weer weg gaat...

Vervolgens krijgen de bovenste bladeren een soort roest uitslag en de plant doet na een drietal weken niets meer of nauwelijks.

De topvorming wordt ook minder dus de opbrengst is natuurljik ook niet veel.

Nu is mijn vraag...wat is dit hoe kom ik eraan...en hoe kom ik er van af..??

In de growshops vertellen ze mij dat dit roest is en de oogst verloren is.

In verschillende boeken over kweken staat dat de plant zeer waarschijnlijk een tekort heeft aan calcium.

Het begint namelijk zoals het ook in de boeken staat met een verkleuring in de bladsteel..(die wordt rood).

Nu ben ik aan het twijfeln of het ook aan de grond kan liggen....

 

KORTOM............WIE HELPT MIJ...??????

 

GREETZZZZZZZZZ

 

FRENX :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het sowieso niet direct weten hoor, maar

bij dit soort dingen zou een foto helpen. Desnoods

met een telefoon gemaakt. Succes in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zouden resten van die Bayer troep kunnen zijn.Als je de planten niet afspoelt kan volgens mij deze uitslag ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo frenx

De roest op je bladeren wijzen waarschijnlijk op een ph probleem,de paarse steeltjes komen door een verkeerde opname van je P(fosfor).

Meet de ph van je medium en spoel deze door tot de juiste ph is bereikt.

 

greetz sannie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest verbekekevin

ik heb hetzelfde gehad na men spint te behandelen takken rood bladeren uitgedroogd de spint was snel weg is vanzelf gebeterd met de slechte bladeren eraf te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roest is een schimmel. Ga naar je tuincentrum en daar vind je het bestrijdingsmiddel. Van Bayer trouwens heb het hier ook staan.

Edited by kwekeling
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

roestplekken duiden op een magnesium tekort...

 

dit kan verschillende redenen hebben: 1:er kan te weinig magnesium in de voeding zitten...2: de ph is niet goed waardoord geen magnesium wordt opgenomen...3: overvoeding, waardoor er bijna niks meer wordt opgenomen..

 

heb je al eens gespoeld ?

 

het heeft overigens in de meeste gevallen geen nut om losse magnesium toe te voegen (bitterzout)....hier word het alleen maar erger van

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

het meest voor de hand liggende is dat er een ph probleem is ontstaan,indien de plant stilletjesaan roestkleurige vlekjes vertoont,langdurende ph problemen zorgen er dan bovendien voor dat de plant gewoon komt stil te staan,en uiteindelijk zal afsterven,indien je kant en klare voeding geeft,is een ondervoeding door magnesium bijna onmogenlijk,bij overvoeding verkleuren meestal de bladeren door met gele vlekken te starten,waarbij het blad afsterft en verschrompelt(bij kant en klaar voedingen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
het meest voor de hand liggende is dat er een ph probleem is ontstaan,indien de plant stilletjesaan roestkleurige vlekjes vertoont,langdurende ph problemen zorgen er dan bovendien voor dat de plant gewoon komt stil te staan,en uiteindelijk zal afsterven,indien je kant en klare voeding geeft,is een ondervoeding door magnesium bijna onmogenlijk,bij overvoeding verkleuren meestal de bladeren door met gele vlekken te starten,waarbij het blad afsterft en verschrompelt(bij kant en klaar voedingen)

het kan idd een ph probleem zijn (zoals ik ook al aangaf)...en dáárdoor wordt er dan minder magnesium opgenomen...

 

het gaat om een voedingstekort, omdát de ph te hoog/laag is (laag denk ik)

 

roestplekken duiden in ieder geval op een magnesiumtekort...hoe dat tekort is ontstaan, is een tweede :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,dit tekort ontstaat gewoon omdat de wortels geen voeding meer kunnen opnemen door het ph probleem,de kleine klepjes in de wortels sluiten op dat moment,is een natuurlijke bescherming van de plant,indien de ph waarde terug wordt hersteld,dan kan de plant terug zijn voedsel gaan opnemen,blijft de ph waarde langdurig verkeerd,dan valt het gehele metabolisme van de plant stil,waarna hij afsterft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier duizenden verschillende antwoordden maar het enige juiste antwoord is al gegeven door kwekeling en de groswhop zelf, het is dus een schimmel die bestreden moet worden en als je dat niet doet is de gehele oogst verloren, begrijp niet dat er duizend verschillende meningen kunnen zijn over iets dergelijks wat redelijk voor de hand ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet? Je zou maar net problemen hebben met Windows 3.1.......

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 jaar geleden deze topic pff daar wordt niemand wijzer van.wietforum schaam je wij willen topic ui deze tijd.pff

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...