Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Vaporizer ervaring?

Recommended Posts

Op het moment heb ik thuis twee vaporizers. De ene is de 12V versie van "de Verdamper" (http://www.de-verdamper.nl/) die ik 2 of 3 jaar heb en al een tijdje met veel plezier gebruik.

Op de laatste Highlife hennep beurs (gisteren) hen ik er nog eentje bijgekocht, de digitale versie waarmee je een zak kan opblazen van "Vapir" (http://www.vapir.com/).

 

Zelf vind ik die van "de Verdamper" tot nu toe beter, die van "Vapir" varieerd nogal in temperatuur en voor mijn gevoel gaat er vrij veel lucht verloren bij het vullen van de zak (is niet groter dan 2 liter). Juist voor dat zakje had ik 'm gekocht, dat leek me wel handig en dat kan niet bij die andere. Ook is het glas van die van "de Verdamoper" fragiel, neem je minder makkelijk mee.

 

Heeft nog iemand ervaring met deze twee of andere soorten verdampers? Ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

 

(ik heb dit onderwerp ook al ergens anders gepost, ik hoop dat hier wat meer mensen met eigen ervaring kijken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Op de afgelopen highlife beurs heb ik voor het eerst aan een verdamper gezeten van de-verdamper. Het effect ervan is een echt high-effect.. je voelt het meteen naar je hersenen steigen als je een hijs neemt en even inhoud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Die van de verdamper is goed te regelen door je hand boven het apparaat te houden waardoor er meer of minder lucht door de tweede cilinder stroomt en de lucht meer of minder wordt verwarmd. (je moet het ding echt even in het echt zien om goed te begrijpen hoe dit werkt)

Nog iets wat ik erg leuk vind aan de verdamper is dat je door water heen kan inademen (net als waterpijp) en dus ook ijsklontjes in het reservoir kan doen, lekker fris!

 

Die andere verdamper (de Vapir) vond ik om te beginnen wat minder goed omdat de temperatuur erg schommelt bij het harder laten blazen van het apparaat. Dit harder blazen is wel nodig wanneer je een zakje wilt opblazen (kan met de verdamper niet trouwens...). Iemand gaf mij hiervoor een goede tip. Als je de originele zak lossnijdt en het aansluitstuk houd dan kan je aan dit aansluitstuk een andere veel lichtere en grotere zak plakken. Nu kan je wel met de laagste blaasstand de zak opblazen en heb je ook nog eens een grotere zak waar je langer mee kan doen :verrygood

 

Nog een ding dat je keuze kan bepalen is de hoeveelheid wiet die je kan dampen. De verdamper heeft een behoorlijk grote kop waar veel wiet in kan (een aantal gram). De Vapir heeft een vrij klein reservoirtje waar veel minder wiet in kan. Persoonlijk houd ik ervan om veel wiet te gebruiken, ik geef dan ook de voorkeur aan de verdamper.

 

Op het moment heb ik de Vapir uitgeleend aan een astmapatient. Deze persoon vind de bronchie verwijdende werking van wiet erg prettig (ook het gebruik van minder ventolin wordt hier als een positief punt gezien).

Share this post


Link to post
Share on other sites

't schijnt dat de Vipezilla nu de beste vapo is... ie kost wel 500 euro ofzo juist als de vulcano maar ie is nog beter en ook van smaak enzo;.... :D

 

Weet wel nie waar ik hem zou moeten bestellen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een Vapir op accu te koop.

250 mag je hem hebben.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net de Volcano aangeschaft.

Toen ie was toegekomen wilde ik hem direct uittesten met nog 2 andere kotgenoten.

We staken er wat wiet in en dampten zo'n 3 ballonnetjes in totaal.

Het was heel lekker van smaak enzo maar we voelden er niet veel van... tJah HALLO, tot zo'n 20 minuten nadien --> BANG Ik werd helemaal zo knetter high dat het niet meer leuk was :rofl

 

Ik was nog nooit zo bang geweest, Ik had het gevoel dat mijn hart op bepaalde momenten zo verlamd was en ook kweetnie oe rare "pijn" in me'n hersenen.

IK werd echt GEK, maar echt é, ik had echt kweetnie oe rare gedachten en op zo'n moment voel je wel degelijk dat wiet ook een psychoactieve stof is.

Ook had ik het gevoel zo dat ik een computer was en dat ik zo ieder moment kon uitvallen ---> doodgaan :P :)

 

Die ballon hadden we blijkbaar wel serieus onderschat omdat het veel luchtiger is om in te ademen.

Heb nu dees avond een half ballonnetje gerookt en et was supper zalig.

 

Leve de volcano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuhmmm. ok, bedankt treetje. Misschien heb je ook ervaringen met de vaporiser? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb net de Volcano aangeschaft.

Toen ie was toegekomen wilde ik hem direct uittesten met nog 2 andere kotgenoten.

We staken er wat wiet in en dampten zo'n 3 ballonnetjes in totaal.

Het was heel lekker van smaak enzo maar we voelden er niet veel van... tJah HALLO, tot zo'n 20 minuten nadien --> BANG Ik werd helemaal zo knetter high dat het niet meer leuk was :wOOt

 

Ik was nog nooit zo bang geweest, Ik had het gevoel dat mijn hart op bepaalde momenten zo verlamd was en ook kweetnie oe rare "pijn" in me'n hersenen.

IK werd echt GEK, maar echt é, ik had echt kweetnie oe rare gedachten en op zo'n moment voel je wel degelijk dat wiet ook een psychoactieve stof is.

Ook had ik het gevoel zo dat ik een computer was en dat ik zo ieder moment kon uitvallen ---> doodgaan :verrygood :specool

 

Die ballon hadden we blijkbaar wel serieus onderschat omdat het veel luchtiger is om in te ademen.

Heb nu dees avond een half ballonnetje gerookt en et was supper zalig.

 

Leve de volcano

LOL, wat kan jij dat grappig vertellen zeg. Ik lig gewoon

in een deuk. Terwijl het opzich niet echt grappig is als je

te hard tript op wiet :smoke. Toch lollig hoe je het vertelt, hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep weed is psychoactief dat voel je vooral bij grote hoeveelheden. Met een vapo is het een stuk makkelijker om zo'n hoeveelheid in je longen te krijgen. Als het je daarom zou gaan kan je ook hashmelk maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vriend van mij kon door brongitus geen wiet roken, na een veelvoud van varianten met wiet/hasjboter in vla, yoghurt, appelmoes, cuppasoep, soep, op brood met chocolade pasta, enz, kwam hij met het idee om te gaan vaporizen.. Bij ons in de coffeshop stond er een van deverdamper.nl, wij die uitgeprobeerd <_< wat een ding! Totaal high, niet moe maar helemaal vaag!! Na deze ontdekking dampten we niet veel anders meer dan aan de vaporiser.. tot.. iemand hem stuk heeft laten vallen, daarna is er nooit meer een nieuwe gekomen :rofl

 

We hebben 2 goedkopere varianten geprobeerd:

Glazen bolletje met een aansteker er onder: deze beviel niet goed, werd er niet echt high van en hij is erg snel stuk gevallen.

Een soort kleine waterpijp met een verlengstukje boven de wiet met een speciale aansteker: werkte wel maar was eigenlijk toch meer een waterpijp.

 

Na deze laatste kwam die vriend er achter dat hij ook wel pupe wiet kon roken zonder dat hij er last van had (gewenning) Maar aan de pure joints dus..

 

Op de beurs hebben we de vulcano uitgeprobeerd, werkte zeker goed maar het is zo veel gepruts met die zakken (3 per persoon duurt te lang). Het persoon dat ons voor ging doen hoe het moest had de zak op een warm onderdeeltje gelegd waardoor er zat een gat in zat, alle damp ontsnapte meteen weer.. een nadeel dus..

 

We blijven er bij dat de verdampers van deverdamper.n de beste blijven, makkelijk, snel en effectief! De vulcano staat op 2 omdat het zo veel gepruts is maar het effect is prima! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.vapormed.de

 

ik ben eigenaar van een Vulcano, en ik kan alleen maar zeggen dat de vaporizer de beste manier is om high te worden.

Mits je cake eet of olie op je broodje smeert ...

Dat is de allerbeste manier om high te worden, iedereen die het oprookt is stom bezig want als THC verbrand werkt het 50 % minder.

 

Blowers die zeggen dat de Vaporizer vies is en niet werkt die weten totaal niet waar ze over praten.

 

Sterker nog 95 % van de blowers weten niet wat een echte high is ....

 

 

Nou zal er wel wat stof gaan opwaaien ...

 

 

Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn !!

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook de volcano.

Hij werkt heel goed en idd je doet veel langer met je wiet omdat alles opgevangen wordt in de zak. ook na 15 minuten ruikt je hele kamer niet meer naar wiet terwijl bij roken je nog een dag in een muffe kamer moet doorbrengen.

 

Wel vind ik spijtig dat je enkel bij je 1ste ballon een lekkere smaak hebt (super lekker)

Als je dan nog eens een ballon vult met dezelfde wiet dan zit er terug veel damp in de ballon en wordt je nog knetter high maar de smaak is dan echt wel niets meer en dat vind ik wel jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als de vaporizer te heet zet zie je de damp ook dat moet je al zien te voorkomen die damp die je dan ziet is eigenlijk verschroeid blad of bloem. Echte damp zie je niet ....

 

De schaalverdeling staat op de website ... 5= 95 graden meende ik controleer dat maar ...

 

 

De vaporizer mag dan veel kosten maar het is ook meteen een alles verbrander ...

 

Het verschil tussen dure toppen of mooi knipsel is nihil ... de high is the same ...

 

 

The Warrior a.k.a. El Vaporizador !!

Edited by The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Dampers,

 

Sinds 2 jaar heb ik ontdekt dat ik allergisch ben voor rook, ik ben erachter gekomen omdat ik regelmatig klaplongen kreeg. Ik blow en rook wel gewoon nog maar moet daar dus echt mee stoppen.

Blowen doe ik al jaren, elke stick die ik rook rook ik met genot, maar daar komt dus een einde aan.

De vaporiser lijkt Dé perfecte oplossing, ik heb wel een aantal vragen voor jullie:

Is de lucht die je inademt koud of warm? Ik heb 1x de verdamper gebruikt in amsterdam, smaak was zeeer lekker en de high die je ervan krijgt is zeer lekker, je word tenminste actief en creatief waarneer je een vaporiser rookt/dampt. En is het echt zo dat je 0,0000 koolmonoxide binnenkrygt?

 

Mvg Poika :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bestelde gisteren deze:

 

Elektrische_Leaf_vaporiser.jpg

 

iemand ervaringen mee?

hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk?

is het nog nodig om je "zelfkweekbuitenwiet" te "kuissen" of gooi je er alles in en damp je enkel wat lekker/ gezond voor je is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
iemand ervaringen mee?

nou die moeite had je je kunnen besparen... heb er zelf ook eentje in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht in een opwelling maar is een prut ding. Als je er nog vanaf kunt zou ik het doen, echt zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol hij werkt niet. Luchtcirculatie is klote en klopt voor geen meter, niet thermostaat geregeld maar van een soort soldeerboutje gemaakt, slecht schoon te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat ding heb ik ook staan, wat een K*T ding.

 

Ik heb (nog) nooit een vaporizer geprobeerd die net zo goed is als het direct verbranden van wiet.

Alleen zo'n glazen bolletje van 15 euro gaf nog wel een leuk resultaat, mits je een goed hete warmtebron gebruikt bij voorkeur het fornuis (laten wij hier nu stadsverwarming hebben, en dus geen gas :no ).

 

Ik zou best wel eens zo'n vulcano willen uitproberen, VOORDAT ik 'm koop.

Maar er is geen shop waar je zo'n ding kan uitproberen....en vervolgens kopen als het wat is...

 

Ow trouwens, die ik hier heb staan is wel te stellen; Het verdampt wel op een gegeven moment, maar idd die luchtcirculatie....het lijkt wel of een klein kind deze dingen heeft ontworpen. (ze zijn wel zeker weten door kleine kinderen gemaakt....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...