Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vasee

Wat Is Er Aan De Hand Met Mijn 2 Planten?

Recommended Posts

Mijn planten zijn nu een maand oud, 2 ervan groeien goed en 2 andere groeien langzaam. Ze staan buiten in een kas, de potten zijn ongeveeer 5-10 liter (ik heb ze niet zelf gekocht). Ik geef mijn planten met een plantenspuit water, het water is afgezuurd met groene thee (dit las ik ergens als tip) of ik geef regenwater. Ik geef ze steeds een paar spuitjes (ongeveer 2 keer per dag) in plaats van dat ik in 1 keer veel water geef (dit las ik ook ergens als tip). De planten zitten in universele potgrond. Ik heb geen PH of EC meter.

1 van de kleinere planten hing een paar dagen geleden opeens helemaal slap en gebogen, maar na wat water ging ze weer rechtop staan. Nu zijn echter opeens 2 blaadjes naar boven gekruld en aan het uiteinde zijn de blaadjes bruin.

IMG_20180524_143722.jpg

 

IMG_20180524_145353.jpg

 

Een andere plant, die wel goed groeit, heeft opeens een paar witte stipjes op een aantal bladeren. Ik dacht zelf aan spint of trips?

IMG_20180524_143727.jpg

 

Ik heb al meerdere websites gelezen over bladproblemen, alleen durf ik zelf niks met zekerheid te zeggen, omdat dit de eerste keer is dat ik wietplanten kweek. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er met mijn 2 planten aan de hand is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde als foto 1. Ik denk dat dit kwam door het slechte weer en temperatuur. Heb mijn planten een plekje voor het raam gegeven binnen en dit heeft zichzelf opgelost. Maar zoals op foto 1 te zien is is het nieuwste aangegroeide stuk wel goed en gezond ( mooi groen). Ik zou haar nog wat tijd geven. Wat de witte puntjes betreft, dit zou spider mites zijn, spint dus xP Of mss door het besproeien van de wietplant. Ik heb gelezen dat direct nevelen op de cannabisplant met water dat niet uitgebalanceerd is niet goed is. Heb dit ook eens meegemaakt.

 

Edit: Zie net op internet dat het wel eens meeldauw kan zijn de witte vlekken.

 

Edit 2: Meh kdenk toch geen meeldauw of spint.

 

Edit 3: Is het ook niet mogenlijk dat je teveel afzuurt ? Aangezien je de PH niet controleerd maar wel afzuurd?

Edited by 420Python

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde als foto 1. Ik denk dat dit kwam door het slechte weer en temperatuur. Heb mijn planten een plekje voor het raam gegeven binnen en dit heeft zichzelf opgelost. Maar zoals op foto 1 te zien is is het nieuwste aangegroeide stuk wel goed en gezond ( mooi groen). Ik zou haar nog wat tijd geven. Wat de witte puntjes betreft, dit zou spider mites zijn, spint dus xP Of mss door het besproeien van de wietplant. Ik heb gelezen dat direct nevelen op de cannabisplant met water dat niet uitgebalanceerd is niet goed is. Heb dit ook eens meegemaakt.

 

Edit: Zie net op internet dat het wel eens meeldauw kan zijn de witte vlekken.

 

Edit 2: Meh kdenk toch geen meeldauw of spint.

 

Edit 3: Is het ook niet mogenlijk dat je teveel afzuurt ? Aangezien je de PH niet controleerd maar wel afzuurd?

 

Zou je me dus aanraden om de eerste kleine plant nog even voor mijn raam te zetten of zal ik haar gwn buiten in de kas laten staan?

 

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het mogelijk is dat ik te veel afzuur, aangezien ik geen PH meter heb. Ik had ergens gelezen dat na een uur groene thee in water laten intrekken, dat de PH met 1 gedaald was. Ik heb toen ook een uur lang groene thee laten intrekken in water. Is het misschien een beter idee om regenwater te geven en als het op is weer gewoon kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...