Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr_G

Help! Bladeren Hangen Al Meer Dan Een Week Slap!

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Hopelijk kan iemand helpen.

Ik heb in totaal 4 buitenplaatsen:

2x Hollands Hope

2x Passion#1

Beide van Dutch Passion.

 

Ze zijn alle vier opgekweekt in Zaai en strekgrond van Plagron en na 3 weken verpot in Plagron Batmix.

De Passion#1 doen het goed, maar de Hollands Hope staan er echt niet goed bij.

 

De bladeren hangen slap van de de laatste dagen in de kleinere pot met zaai en stekgrond.

Extra water geven hielp niet. Dus heb ik beslist van de planten te overpotten in een grotere pot (wat ik sowieso ging doen) met drogere aarde. Ze zijn nu een week overpot. De bladeren veranderen echter niet.

Gisteren toch beslist van een minimale hoeveelheid water te geven aan beide plantjes. Echter helemaal geen effect. Ik weet echt niet meer wat er aan de hand is. Kan er iemand helpen alsjeblieft?

 

Alvast bedankt!

 

2w3ru3p.jpg

http://i64.tinypic.com/2w3ru3p.jpg

 

2mmcsjb.jpg

http://i66.tinypic.com/2mmcsjb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi G

 

Hoe groot waren ze bij overpotten? Zaailingen kunnen niet goed tegen batmix, volwassen planten daarintegen wel. Waarschijnlijk is de batmix iets te veel van 't goede....

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CannaDanny,

 

Zie de foto's die ik net heb toegevoegd.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat oude rocker gelijk heeft.

Ik zou de pot eens op tillen of hij zwaar is.

Misschien loopt het onder niet zo lekker weg of te weinig gaten erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo kijk denk ik dat die arme plant op de 1 of andere manier flink wat schade aan de (pen)wortel heeft opgelopen bij het verpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat ze wortelschade hebben opgelopen. Het gaat over 2 planten, zou vreemd zijn moesten ze alletwee beschadigd zijn en ik heb trouwens heel goed opgelet bij het verpotten.

 

Te nat dacht ik ook, maar ze ze stonden in volledig droge aarde. Heb ze alleen gisteren een heel klein beetje water gegeven omdat ik echt begon te twijfelen.

 

De voeding in de aarde is mss nog een optie, maar de Passions hebben er helemaal geen last van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat en te droog lijkt er op elkaar kwa hangend blad. Als ze in kurkdroge grond staan met enkel een scheutje water dan zullen ze naar ik aanneem niet verzopen zijn. Probeer eens nog wat water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...