Ga naar inhoud

Hoger Rendement Uit Je Afzuiging: Buis Groter Maken Dan Aansluiting ?

26 replies to this topic

#21 greentjeonatrip

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 395 Posts:

Gepost 19 mei 2018 - 16:12

@ Mac, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ik nam voor de berekening het zekere voor het onzekere en ging uit van 3x verversen in 1 minuut en kwam uit op 226m³, in theorie voldoende met de huidige 240m³
@ Cannarie. Hier heb ik mij dus laten leiden door de shop en hoop dadelijk met de 200m³ helemaal goed te zitten en dus van mijn probleem af te zijn en had , mede door dat zinnetje van whazzup een stelling ergens hier in het topic geplaatst, namelijk:

We besluiten: Zou je kunnen stellen dat 1 enkele koolstoffilter van laten we zeggen maximaal 200m³ mijn geurproblemen doen verdwijnen, aangenomen dat deze het beste werkt op maximale capaciteit en ook optimaal werkt wanneer de capaciteit lager is, omdat de weerstand dan ook minder is, of lul ik hier nu een eind in de ruimte ?

Thanks guys so far ! :specool

Deze post is bewerkt door greentjeonatrip: 19 mei 2018 - 16:20

#22 macerror

veepn? neu keh peepn !

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3948 Posts:

Gepost 19 mei 2018 - 20:08

ha die greentjeonatrip

daar ben ik weer :likken:
als je stank hebt ondanks een koolfilter heb je valse lucht of te wel lekkage .
of je inlaat is te groot of er lekt ongefilterde lucht uit je slang .
er zijn er hier ook lieden die beweren dat hun genetica dwars door koolstoffilters te ruiken is .
zulke verhalen hebben ze de zoutbus voor uitgevonden .
ik heb zelf meerdere malen beleefd dat ik mn filter incorrect had aangesloten .
dat wil wel es gebeuren met die onhandige lange dunne slangklemmen die vaker gebruikt zijn .
dan wikkel ik daar een charge mac gyvertape omheen en is het opgelost .
ook heb ik wel eens een bouwsel gehad wat zoveel kieren en naden bevatte dat ie ook stonk als een malle .
ook daar ff met een rolletje mac gyver tape de kast rond en weg stinkie stankie stonkie .
ik heb alle soorten en maten filters gehad .
bij een shop vraag ik altijd naar een goedkope 125 diameter koolstoffilter soms eem joekel soms een kleine geen verschil .
draai ik op standje 1 2 3 of 4 geen verschil .
geen stank wat zo altijd .
en ik zal de laatste op wf zijn die beweerd dat iemand in de ruimte lult .
:vape:

ps ik denk dat je het te ver zoekt te moeilijk .
de definitie van stinken is dat er altijd wat open moet staan om te stinken .
of een wc deur een kringspier of andere onfrissigheden die open kunnen staan .
open = lek =stank
dicht =onderdruk =frisse lucht

#23 greentjeonatrip

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 395 Posts:

Gepost 19 mei 2018 - 20:37

@Mac, ik heb tot nu toe niet verder gelezen dan de 4e zin......de inlaat te groot....jeetje. Dat zou bij mij zeker eens het geval kunnen zijn !

#24 )0057

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 371 Posts:

Gepost 23 mei 2018 - 08:37

Bekijk Post greentjeonatrip, op 19 mei 2018 - 20:37 , zei:

@Mac, ik heb tot nu toe niet verder gelezen dan de 4e zin......de inlaat te groot....jeetje. Dat zou bij mij zeker eens het geval kunnen zijn !

Als dat zo is, heb je dus geen onderdruk, als je je hand voor de passieve inlaat houdt, voel je dan echt zuigkracht? Als ik knip, zit ik buiten mn hok. Maar omdat de ruimte waarin mn hok staat dan alsnog wordt afgezogen ruik ik buiten die ruimte niks. Er is onderdruk in het hok ten opzichte van de ruimte, en onderdruk in de ruimte ten opzichte van de omgeving daarbuiten. Dus als jouw passieve inlaten te groot zijn ten opzichte van hoeveel je afzuigt, kan het inderdaad zo zijn dat het daardoor naar buiten gaat en de lucht in je ruimte niet hard genoeg naar je hok toe getrokken wordt en dus buiten je ruimte kan komen. Mijn idee zou dan zijn om je afzuigcapaciteit te verhogen want anders ben je zodra je gaat knippen dus de sjaak.

#25 greentjeonatrip

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 395 Posts:

Gepost 23 mei 2018 - 09:07

Als ik mijn hand voor de passieve inlaten houdt voel ik gewoon zuigkracht. Ik kan nu niet zeggen dat het een zuigkracht van jewelste is, integendeel, maar ik voel zuigkracht. Ik weet nog toen mijn hokje klaar was dat de epdm vloer gewoon omhoog kwam, wat voor mij een teken was dat dit wel goed zat. Een andere manier was dat ik een 'draadje' voor de inlaat hield.
Ik meen me te herinneren dat in het geval van passieve inlaten het gewenst is dat deze 'groter' zouden moeten zijn dan de afmetingen bij de afzuig, hoeveel, durf ik even niet meer te zeggen. Ik heb toen 3 passieve inlaten gemaakt met elk een diameter van 125mm, met het oog om in de toekomst mogelijk de kweekruimte zelf te verdubbelen, extra lamp en op advies een 3e inlaat voor de zomer.
Maarrrrrrrr. Mijn afzuig heeft een diameter van 100 mm. Ik heb nu momenteel 2 inlaten in gebruik...

Ik kwam ook een topic tegen waarin iemand zo'n klepje aan de binnenkant van zijn inlaat heeft en waarbij gezegd werd dat als het klepje zo half open gaat/staat het qua onderdruk welk goed in balans zat. Misschien dat ik dat de volgende ronde eens kan proberen (als dat echt waar is).

Deze post is bewerkt door greentjeonatrip: 23 mei 2018 - 09:24

#26 )0057

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 371 Posts:

Gepost Gisteren , 10:07

Het klinkt alsof het klopt qua onderdruk dan. Dat zou betekenen dat je een van de andere opties kunt onderzoeken. Ik heb ook weleens gehad dat de aansluiting van mn filter een klein stukje was losgekomen. En dan dus uiteraard het stuk wat je niet ziet en dus ook pas opmerkt als je een (routine) controle doet. Ik weet niet of de koolstof verzadigd oid kan raken en daarmee dus de werking onvoldoende is?

#27 lostchild

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10209 Posts:

Gepost Gisteren , 11:04

View Postgreentjeonatrip, on 19 mei 2018 - 16:12 , said:

Zou je kunnen stellen dat 1 enkele koolstoffilter van laten we zeggen maximaal 200m³ mijn geurproblemen doen verdwijnen, aangenomen dat deze het beste werkt op maximale capaciteit en ook optimaal werkt wanneer de capaciteit lager is

De filter werkt het beste vanaf de minimum airflow en kan maximaal aan wat er op de doos staat.
Als jij altijd minimum haalt doet de filter al optimaal zijn werk.
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Na de waarheid is er geen fantasie meer te leven