Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
imp

Wietplanten In Tomatenkas?

Recommended Posts

Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met het kweken van planten in een tomatenserre als op de onderstaande foto?

 

9078482010142-424-424.jpg

 

Ik had vorig jaar een doorzichtige kas en die hielp redelijk goed; hield de planten netjes droog en beschermde deze tegen behoorlijke windstoten. Ben benieuwd of zo'n groene kas ook geschikt is of dat ik beter een doorzichtige kan aanschaffen (wel duurder)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey imp

 

Als 't regent zouden ze erin kunnen. Wel oppassen voor hoge vochtigheid, als ze bloeien.

 

Verder gewoon in de volle zon. De temperaturen lopen op in een kas. Kan je wel oplossen met een dak ventilator maar deze zijn van kunststof en niet van glas met alu frame.

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in een kas wilt telen moet je zorgen dan de lucht goed circuleert anders krijg je schimmel aan het eind.

 

Dit zou wel willen,maar er zijn wel een stuk mooiere kassen te koop dan dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n kasje is nuttig om tijdens koudere dagen (zoals gister en vandaag) een hogere temp te bereiken zodat er toch nog wat groei gaat plaatsvinden. Bij autoflowers die maar een korte groeiperiode hebben kan dit wel nuttig zijn omdat je autoflowers zoveel mogelijk wilt laten groeien in een zo'n kort mogelijke tijd. Tijdens de bloei rotten je planten binnen no time weg doordat er geen luchtverplaatsing aanwezig is en de LV hoger is.

 

Voor reguliere planten kun je in zo'n kasje je zaailingen veilig laten opgroeien, maar vanaf een CM of 30 zou ik ze zeker uit de kas halen. Door de hoge temperaturen, minder direct licht, én geen wind, gaan ze strekken en krijgen ze geen sterkere stam/wortels die later tegen wind bestand. Je krijgt dan letterlijk kasplantjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...