Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hatseee

Tl Of Hps Voorgroeien

Recommended Posts

Ik heb drie dagen terug 17 zaden ontkiemt en die zitten nu in potjes op het balkon.

Daar heb ik ze nu weg gehaald en een klein tentje opgezet om te voorgroeien.

Het grote hok staat cannalope in en moet nog zeker een maand.

Ik heb nog nooit met tl voor gegroeid maar omdat ik nog zoveel tijd heb..

 

Wat zal ik doen .??

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL is zeker een goed alternatief (liefst eentje met tc-l, t5 of t8 lampen) om een voorgroeihok, te verlichten.

voor meer info kijk even in de micro-fluo afdeling van het forum. :P

 

Eventueel een MH-lamp als het een haalbare optie is?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet het bij de bouwmarkt halen ff snel dus mh lamp is niet te koop daar denk ik

 

Dus ga het met tl proberen ik dacht afwisselen warm white cool white

 

Wat betreft die t8 das een lengte maat toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS geeft te veel rood spectrum ongeschikt voor groei, er worden ook bloei hormonen aangemaakt (volwassen plant).

 

MH, tl 860/960 oid is goed om te groeien

 

iH60P46.jpg

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de planten genoeg oppervlakte hebben om een beetje efficient met hps belicht te worden zou dat mijn voorkeur hebben (weet niet hoe jij aan die info komt, CD). In de zaailing fase zou ik tl verkiezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze nog een maand moeten wachten op het grote hok: TL

TL moet er wel heel dicht op (5cm) maar zo hou je ze voorlopig gezond en groeien ze niet het voorgroeihok uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps zorgt voor meer strek. Niet voor bloei hormonen... Excuses daarvoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb voor een 250w hps gekozen hangt op 30 cm ik stond in de praxis te kutten met die kleurcodes hadden ze weer geen Rmaturen op voorraad toen heb ik met een doorgeschakeld zit al een week te kutten

 

Laat ik van dit topic dan maar gebruik maken van mijn tweede vraag

 

ÎIk heb precies een week geleden een aantal zaden ontkiemt allemaal uitgekomen en na drie dagen opgepot op aarde.

 

De timing was niet zo handig aangezien ik een dag later aan me rug ben geopereerd.

 

Mijn ruimte staat nog vier weken af te bloeien en ik kon dus ff niet naar de grow om een voorgroeihokje te halen.

 

Wat heb ik gedaan van 8 uur savons tot 8 in de ochtend heb ik heb ik ze op een verhoging in mijn bloeihok gezet zo rond 12 uur gooi ik ze op het balkon en dan om 8 uur avond weer in mijn bloei hok.

 

Dus een cyclus van 20/4 dat moet geen probleem zijn.

 

Wat wel een probleem is is het gesleep temperatuurschommelingen etc

 

Gewoon een kutsituatie dus heb vandaag mezelf in de auto gewurmd en een groeihok gehaald met ralight ballast en hps zodat ik em op 250w kan zetten.

 

 

 

Nu mijn vraag ongeveer de helft heeft rode steeltjes door de stress denk ik. Zo klein als ze zijn heb dat gehannes ermee de kans op hermas vergroot of moet ik me daar in deze fase helemaal niet druk om maken.

 

 

 

Wil geen risico nemen haal dan liever nieuwe zaden.

 

 

 

(Van deze zal ik ook een kweekverslag droppen soortjes zijn gorilla glue, shining silver lemon haze, chongs choice LA amnesia en critical)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...