Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vasee

Help, Mijn Plant Haar Bladeren Zijn Gebogen En Gelig

Recommended Posts

Zoals de titel al zei heb ik zojuist bij 1 van mijn planten ontdekt dat 2 bladeren naar beneden zijn gaan hangen en 1tje heeft daarbij gele vlekken op het blad en voelt slap aan. Online lees ik dat bij water tekort en water overschot de planten in beide gevallen gaan hangen en daarom ben ik er niet over uit of mijn plant nou juist te veel of te weinig water heeft gekregen. Ik heb gisteren voor het eerst water gegeven met groeivoeding en alle planten reageerden er goed op behalve deze. De plant ziet er als volgt uit:

 

yFYidfE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niemand die mij kan helpen? Ik ging er vanuit dat het een voeding overschot is en heb niks meer gegeven, maar mijn plant gaat er alleen maar op achteruit. Is dit nog te redden? IMG_20180516_104321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jammer dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Als je aan de blaadjes voelt, zijn ze dan droog of lekker flexibel?

Wat is de temperatuur waar ze staat.

Hoeveel water heb je de afgelopen week gegeven, en hoe vaak. In wat voor grond staat ze, en hoeveel liter is de pot? Is de grond nat? In een kleine potje heb je veel meer kans op problemen dan in een grote pot, dus als je haar in een 20liter pot zet met nieuwe grond, zal ze hopelijk herstellen.

 

Ik gebruik universele potgrond van de supermarkt, dit heeft mij nooit problemen opgeleverd en er zit voeding in voor een aantal weken. Dus bijvoeden in de eerste paar weken is alleen nodig als ze lichter van kleur wordt. Echter bij jouw is het moeilijk vast te stellen wat er nou aan de hand is omdat je niet veel informatie geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jammer dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Als je aan de blaadjes voelt, zijn ze dan droog of lekker flexibel?

Wat is de temperatuur waar ze staat.

Hoeveel water heb je de afgelopen week gegeven, en hoe vaak. In wat voor grond staat ze, en hoeveel liter is de pot? Is de grond nat? In een kleine potje heb je veel meer kans op problemen dan in een grote pot, dus als je haar in een 20liter pot zet met nieuwe grond, zal ze hopelijk herstellen.

 

Ik gebruik universele potgrond van de supermarkt, dit heeft mij nooit problemen opgeleverd en er zit voeding in voor een aantal weken. Dus bijvoeden in de eerste paar weken is alleen nodig als ze lichter van kleur wordt. Echter bij jouw is het moeilijk vast te stellen wat er nou aan de hand is omdat je niet veel informatie geeft.

 

Bedankt voor je reactie. De blaadjes voelen wel aan de droge kant, maar breken niet af wanneer ik er aan zit. De temperatuur weet ik niet zeker, ze staan in de tuin in een kas, als ik er in sta voelt het als 20-25 graden (ik heb geen thermometer). Ik heb de kas deels open gelaten zodat het niet té warm wordt.

 

Het probleem zit 'm denk ik bij het voeden. Het zit namelijk zo. Maandag wilde ik voor het eerst groeivoeding gaan geven. Nadat ik dat had gedaan bleef er 600ml water met groeivoeding over. Mijn huisgenoot, die de volgende ochtend weg moest, had zonder mij te vragen (omdat hij dacht dat de planten te droog waren) de planten de overige 600ml voeding gegeven. Van de 5 planten ziet er nu 1 zo uit, de rest heeft het overleefd. Ik ga hierdoor er dus vanuit dat het een overschot is aan voeding ipv een tekort. Sinds dinsdagochtend hebben alle planten niks meer gekregen.

 

De planten staan nu in 5-10 liter potten (wilde gok want ik heb deze potten gekregen) en ze zitten in universele potgrond. De aarde voelt nog vochtig aan van deze plant.

 

Ik heb ondertussen wel door gekregen dat de planten nog helemaal niet toe zijn aan groeivoeding, ik was hier eerst in de war over omdat de grow shop eigenaar mij wist te vertellen dat de plantjes in week 3 al voeding kunnen krijgen (plantjes zijn in aarde sinds 20 april).

 

Wat zou ik nu het beste kunnen doen?

 

T lijkt mij dat ze er wat droog bij staan...

 

Nee, in mijn reactie hierboven leg ik uit waarom ik juist denk dat ze een overschot hebben ipv een tekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou haar en de rest over kunnen potten naar een grotere pot, en opvullen tot aan de rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er uit als overvoeding en te weinig water. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jou heeft beslissen om voeding te geven aan plantjes van een paar cm?

Planten van deze afmetingen geef je normaal helemaal geen voeding, zeker niet in potgrond waar al voeding in zit... Plantjes van dit formaat horen thuis in stekgrond.

 

Enkel water geven is de enige optie die je hebt. Ik zou ze in ieder geval nog niet overpotten omdat je dan nog meer stress veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou haar en de rest over kunnen potten naar een grotere pot, en opvullen tot aan de rand.

 

Is het de risico's waard om nu al over te potten, naar een middelmatige pot (uiteindelijke pot is 50l namelijk en daar zijn ze nu echt te klein voor) waarna ik dus later nogmaals zou moeten overpotten?

 

Het ziet er uit als overvoeding en te weinig water. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jou heeft beslissen om voeding te geven aan plantjes van een paar cm?

Planten van deze afmetingen geef je normaal helemaal geen voeding, zeker niet in potgrond waar al voeding in zit... Plantjes van dit formaat horen thuis in stekgrond.

 

Enkel water geven is de enige optie die je hebt. Ik zou ze in ieder geval nog niet overpotten omdat je dan nog meer stress veroorzaakt.

 

Komt dus door de growshop eigenaar, vrees ik. Lesje geleerd..! De aarde voelt vochtig aan, zal ik dan alsnog water geven, of nog even afwachten tot morgenochtend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Te vroeg om bij te voeden.

2. Zet er een even grote pot naast met zuiver aarde. Als je plant met pot veel zwaarder is tov je tweede proefpot dan weet je of je teveel water geeft.

3. Nog niet overplanten. Je plant gaat nog niet goed geworteld zijn en je gaat de wortelkluit kapot maken en je plant zit nog in babyfase. Pas overplanten in grotere pot als de wortels al paar dagen onderaan uit je huidige pot komen en ze de overvoeding en andere mishandeling overleven.

 

Je plant heeft eerste weken geen voeding nodig. En nauwelijks water (wegens weinig blad). 1x per week watergeven is mits goed inwateren echt wel nog voldoende nu.

 

Gwn paar dagen geduld hebben dus.

 

Ik zou ze als ze goed doorworteld zijn wel meteen in de grootste pot zetten.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dat ouwe wortels of heb je katten ?

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou persoonlijk geen moeite meer steken in dat plantje maar de sticky topics hier eens goed lezen en opnieuw beginnen.

Hiermee verder gaan is sonde van je energie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt het aan mij of zie ik al puntjes op het blad van spint?

 

Je zou er nieuwe aarde in kunnen doen als je geen idee hebt hoeveel voeding je erin hebt gedaan.

Misschien knap hij dan wat op, en dan elke keer een klein beetje water geven om de paar dagen.

En goed de pot voelen dat je hem niet verzuipt.

Als je bemeste potgrond hebt gekocht hoef je in principe de eerste 2/3 week niet bij te voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties. De plant is lamgzamerhand dood aan het gaan. Gister kwam een kennis van mij langs die al jaren wietplanten teelt en hij volgens hem was de laatste optie om de plant d'r aarde volledig door te spoelen. De plant was op 1 blad na al bijna dood dus ik heb dit toen maar gedaan. Ik heb nu weinig hoop voor de plant en ga maar alvast opzoek naar een nieuw zaadje. Als iemand nog een recommendation heeft voor een autoflower soort, dan hoor ik dat graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja flink doorspoelen als je ze al verzopen hebt

weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kan beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja flink doorspoelen als je ze al verzopen hebt

weet je in ieder geval zeker dat je opnieuw kan beginnen

 

Ik had ze niet verzopen, ik had ze te veel voeding gegeven. Dan lijkt de aarde doorspoelen mij best logisch eigenlijk. Ik had dit echter gelijk moeten doen en niet pas dagen later toen het te laat was, maarja beginnersfout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...