Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maestro123

Groeifase Geen Water Maar Wel Voeding?

Recommended Posts

Hallo,

 

ik lees veel dat mensen de eerste 2 weken geen water geven als de potten zijn ingewaterd. Alleen op mijn schema staat wel voeding vanaf week 1 hoe zit dat? kan de voeding bijvoorbeeld gegeven worden zonder water? lijkt me niet.

 

zie graag jullie antwoorden/meningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon inwateren met een bepaalde ec en ph

 

Wanneer je weer moet voeden, hangt af van de warmte, potmaat en hoeveel vocht je medium vasthoud. Dat leer je vanzelf wel....

 

Til je pot eens op voor het wateren en erna, zo weet je wanneer je pot weer droog staat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon inwateren met een bepaalde ec en ph

 

Wanneer je weer moet voeden, hangt af van de warmte, potmaat en hoeveel vocht je medium vasthoud. Dat leer je vanzelf wel....

 

Til je pot eens op voor het wateren en erna, zo weet je wanneer je pot weer droog staat.

 

maar hoe moet ik dan de eerste week voeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt CannaDanny toch? Inwateren met een EC en PH waarde die jij leuk vindt. Bijvoorbeeld wat er in je voedingschema staat.

Je kan ook enkel water geven, moet je zelf weten. Tis kwestie van leren hoe het moet, niet alleen maar nadoen wat anderen doen, daar heb je niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken geen water geven na inwateren is sowieso onzin.

Of je moet een led lampje van 100 watt erboven hebben hangen. Als je 600 watt HPS heb hangen of meer moet je na een aantal dagen echt wel water gaan geven anders droogt het veel te veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inwateren : neem een gieter van xxx liter, voeg groeivoeding en wortelstimulator toe tot ec 1,2 (bij kraanwater ec 0.4) zuur af op 6.5 met salpeterzuur. Verse grond is al vochtig dus pot vullen met aarde, niet aandrukken, gaatje maken, stek erin en geef je ongeveer 100-150 ml. uit de gieter, niet té nat maken, afdekken met bijvoorbeeld wit plastic, perliet of kleikorrels.

 

Volgens mij meest basic.

 

Kweekschema algemeen

http://www.wietforum.nl/topic/4201-kweekschema-pp-powerplant-op-grond

 

Plant info Engels talig

http://www.canna-uk.com/plant_environment_part_1

Je leest graag volgens mij

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse grond is al vochtig dus pot vullen met aarde, stek erin en geef je ongeveer 100-150 ml. uit de gieter, niet té nat maken

 

Volgens mij meest basic.

 

Ga je uit van een 1 liter potje met die 100-150ml?

Er staat heel basic op de zak aarde die je koopt hoeveel water nodig is om de pot goed te bevochtigen.

Iets met 10% van totaal gebruikt volume aan aarde :search:

 

Aarde is nooit vochtig genoeg vers uit de zak.

Als het vochtig genoeg was dan kwam er een druppel water uit als je een handje nam en er eens flink in kneep.

Probeer maar eens...

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik deed t zo:

11 liter pot inwateren met 10% dus ong 1L per pot, water met enzymen en beetje wortelbooster.(En afzuren)

Dit deed ik een dag van te voren, en bij t planten van de stekken 1,5dl per plant meegeven, daarna de plantjes het volgende waterbeurtje aan laten geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een klein potje Lostchild.

 

Had ik erbij moeten zetten. Rockin potgeeft t ook mooi aan

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...