Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maestro123

Hoeveelheid Voedingswater Plagron Schema

Recommended Posts

hallo allemaal

 

ga bijna beginnen aan mijn eerste kweek nu wil ik het voedingsschema uitprinten alleen moet ik invullen op de plagron site hoeveel voedingswater ik wil gaan geven per week volgens mij hij staat standaard op 10 liter alleen heb geen idee wat ik moet invullen wat is normaal om te geven heb 25 potten van 18 liter en heb de weken op 3 groei weken en 8 bloei weken staan want zo stond die ook standaard op de site

 

zie graag jullie antwoorden tegemoet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt toch niet uit.

Je vult 10 liter in, je krijgt de gegevens, print ze uit.

Mocht je uiteindelijk 80 liter nodig hebben, dan vermenigvuldig je het met 8.

 

Daarnaast kun je op het forum echt heel veel antwoorden vinden in kweekverslagen.

Vragen staat vrij, maar zelf onderzoeken ook.

 

Verder een dringend advies om punten en hoofdletters in je posts te gebruiken, want dat maakt de boel een stuk leesbaarder.

Dan zijn mensen eerder geneigd om het te lezen en krijg je wellicht ook meer antwoorden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste maestro

 

Als je de potten goed ingewaterd hebt, hoef je de eerste week geen water meer de geven. Na 1 week misschien een liter of 20-25. Tweede week ook.

Tip: til de potten en til ze op of weeg ze. Inwateren en weer optillen of wegen. Zo weet je wanneer de potten licht zijn en je water moet geven.

 

Eventueel een laagje Perlite tegen het uitdrogen.

 

Hoe ga je water geven? Met gieter, spuitlans of eb/vloed? Misschien een andere manier?

 

Ik meet nooit aantal liters, maar ik maak meer aan, stel ec en ph in en pomp het in de bak tot een laag van 2 cm. Planten drinken alles op. Naarmate ze groeien vaker wateren. Voeding water dat overblijft blijft in vat, met circulatie pompje, een dag voor opnieuw wateren vat bijvullen. Vlak voor wateren voeding toevoegen tot gewenste ec, ph bijstellen en klaar. Ik bewaar voeding water niet langer dan 1 week. Ik gebruik canna vega, flores en rhizotonic.

 

Ik hou deze ec aan

 

Week 1 groei ec 1,2

Week 2 Groei ec 1,3

Week 1 bloei ec 1,4

Week 2 bloei ec 1,5

Tot maximaal 2,0 week 7, week 8 spoelen.

 

Ph rond de 6.5

15 liter potten

 

 

Geld voor pp. Haze bijvoorbeeld heeft lagere ec nodig. Ander punt om te onthouden, wat is je ec en ph zonder voeding? Bij mij 0.4 en 7.8.

 

Temperatuur hou ik tussen 20 en 22,ligt aan de temperatuur buiten. Bij warm weer geef ik ze water van 20 graden .

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ook wel handig, als je alles bij elkaar houd in 1 topic..

Je hebt er al 5 geopend in 1 week..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...