Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kees502

5 Dagen Lamp Aan Laten Staan Tijdens Bloei

Recommended Posts

hoi ik heb een probleem ,

 

ik zit in de 3e week bloei en heb 4-6 dagen gelden gesproeid.

ik zet dan meestal tijdens de overgang even 1 lamp aan deze ben ik toen vergeten uit te zetten.

 

Ik twijvel of het raadzaam is om 2 dagen het licht uit te laten om de energy uit de plant te halen en zodat ze weer bloeihormonen gaan aan maken .

 

Iemand ervaring of een idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3e week bloei en 4 - 6 dagen geleden gesproeid .... met wat? Het licht uitdoen zou ik niet doen. Hoe ziet je set-up eruit?

Tijdens welke overgang? Er zijn hier genoeg mensen die met je mee willen denken maar dan moet je wel duidelijker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3e week bloei en 4 - 6 dagen geleden gesproeid .... met wat? Het licht uitdoen zou ik niet doen. Hoe ziet je set-up eruit?

Tijdens welke overgang? Er zijn hier genoeg mensen die met je mee willen denken maar dan moet je wel duidelijker zijn.

 

De overgang vam dag naar nacht.. waarmee gesproeid en set-up lijkt me verder niet relevand.

of kijke even in me andere posts als je nieuwsgierig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je vrienden bent met Racker, ik weet niet of hij hier nog is, anders stuur hem eens een PM. Ik snap dat je advies vraagt bij deze kwestie. De groei was er net uit neem ik aan. Heb wel eens hetzelfde meegemaakt maar nooit 4-6 dagen. Het bloeihormoon zal alleen terug komen als de klok weer op 12/12 gaat, maar dat is logisch, wat ik mij afvraag is hoeveel tijd de plant daarvoor nodig zal hebben en of het opbrengst gaat schelen.

 

Ik had je graag een onderbouwd antwoord willen geven maar helaas weet ik niet wat de impact is van deze fout.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen donker heeft geen enkel nut.

Florigen neemt daardoor niet ineens toe of gaat harder aan het werk.

 

Terug op 12/12 zetten en hopen dat het soortje wat je hebt staan dit te boven komt zonder te gaan reveggen of hermannen.

 

Na een paar dagen terug op 12/12 weet je al genoeg: 1-3 vingerig klein blad hoog in de plant is reveg en hermannen laat zich ook al vroeg zien in de blad oksels.

 

Waarom je niet spuit in het kwartier voor of na lampen uit waarin je vrij spel hebt om wat je dan ook met de planten wilt doen te doen zonder stress weet ik niet maar misschien is dat een goede optie voor de volgende keren?

 

Mooi shit :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen donker heeft geen enkel nut.

Florigen neemt daardoor niet ineens toe of gaat harder aan het werk.

 

Terug op 12/12 zetten en hopen dat het soortje wat je hebt staan dit te boven komt zonder te gaan reveggen of hermannen.

 

Na een paar dagen terug op 12/12 weet je al genoeg: 1-3 vingerig klein blad hoog in de plant is reveg en hermannen laat zich ook al vroeg zien in de blad oksels.

 

Waarom je niet spuit in het kwartier voor of na lampen uit waarin je vrij spel hebt om wat je dan ook met de planten wilt doen te doen zonder stress weet ik niet maar misschien is dat een goede optie voor de volgende keren?

 

Mooi shit :thumbsdown:

 

Hoi l.c

 

Ik het gaat om soortje am. en ik spuit al tijdens de overgang van dag naar nacht zet dan meestal even 1 lampje aan, doe snel me ding en zet m dan weer uit blijkbaar dit keer niet de stekker er uit gehaald ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pijnlijk dit

 

Hoe lang groei je voor? Als dit bijv maar een weekje is zou ik denk ik geneigd zijn overnieuw te beginnen. Als je langer voorgroeit zou ik zoals lc zegt effe aankijken. Heb zelf geen ervaring hiermee, dus doe er verder mee wat je wil :P

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een groen lampje om te sproeien als het licht uit is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet blowen voor het sproeien :P

 

 

5-6 dagen is wel erg lang, gaat vrijwel zeker reveggen. zaten er al toppen op? ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik mij afvraag is hoeveel tijd de plant daarvoor nodig zal hebben en of het opbrengst gaat schelen.

 

Ik had je graag een onderbouwd antwoord willen geven maar helaas weet ik niet wat de impact is van deze fout.

 

Daar sluit ik me bij aan.

1-3 vingerig klein blad hoog in de plant is reveg en hermannen laat zich ook al vroeg zien in de blad oksels.

 

groen lampje

 

5-6 dagen is wel erg lang,

 

Daar sluit ik me bij aan.

Ik heb deze ronde ellende gehad met mijn evsa/lamp.

Die viel af en toe ook maar zo uit.

Maar die was dan ongeveer 5 minuten uit en sprong dan weer aan..

Dat is ook niet goed nee.. Heeft ook best lang geduurd.. (week of 2).

Dat zal me ook vast en zeker geen grammen opleveren..

 

Maar ik denk dat de impact bij jou heel groot zal zijn..

Ik zou nu mijn verlies nemen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht even af. Als je ziet dat de groei er weer in komt (nieuwe blaadjes in je toppen), dan kunnen ze de kliko in.

Heb net iets vergelijkbaars gehad en uiteindelijke resultaat is niet oke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...