Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RobinAlberts

Silver Bullet Roots Waar Te Halen?

Recommended Posts

Dit soort goedjes is vaak niet verkrijgbaar in NL.

Dit soort goedjes wel maar of je daar als particulier ook makkelijk aan kan komen is maar de vraag.

 

Er is ook nog een soort van medicinale ontsmettingsgel te verkrijgen die ze gebruiken om chirurgische instrumenten ed mee te ontsmetten en wat verkrijgbaar is in NL, hiervan is mij echter de naam ontschoten in loop de jaren.

 

Als jij schoon werkt en ook enzymen gebruikt is de kans dat je Pythium krijgt niet zo groot.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet gewoon waterstof peroxide dan? Dat kun je toch makkelijk kopen?

 

Of maakt dat zilver echt zo'n verschil?

 

Had zelf overigens ook ooit mijn hoop gevestigd op peroxide, maar ik vond het wat tegenvallen in het gebruik. Of misschien had ik er meer van moeten gebruiken. Ik had het idee dat het eerder wortelrot veroorzaakte dan dat het dat voorkwam.

 

Ben ook geabbonneerd op wat glastuinbouw mailings en daar kwam ook een onderzoek langs dat peroxide hooguit helpt om de pathogenen wat in te dammen, maar dat het dweilen met de kraan open blijft.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet regelmatig. Alleen zo nu en dan als de pH ineens begint te dalen.

 

Als ze in de bloei zijn dan gooi ik wat wormencompostthee of Pond Saver in het water. Als ze nog in de groei zijn dan wat zwembadchloor.

 

Moet zeggen dat ze in de bloei eigenlijk nooit problemen hebben, maar in de groei wil het nog wel eens mis gaan bij het transplanteren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...