Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragon6521

Te Veel Of Te Weinig Voeding?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb hier een paar plantjes met wat problemen. Ik werk al jaren op cocos zonder problemen, echter heb ik dit keer cocos bricks genomen vanwege het compacte formaat. Ik dacht slim te zijn door ze in te wateren/inweken in water met voeding op een ec van 1.4. hier reageerden de stekken totaal niet goed op en heb ze daarom een aantal dagen later een scheut afgezuurd water gegeven. Ik zag kleine verbetering maar de planten trokken intussen helemaal geel en paars. Dus ik een week later tog besloten een liter per stuk met een ec van 1.0 te geven. Dit gaf een positief effect de planten groeiden wat harder en trokken wat meer de groene kant uit en weinig verbrande bladpunten meer. Ze staan nu 2 weken op 12/12 circa 60 cm hoog gemiddeld vanaf pot temperatuur en lv zijn zoals het hoort. De planten beginnen weer geel te trekken sommigen licht groen maar het oude blad sterft af. Is dit nog steeds voedings overschot of is het een te kort geworden?

 

Grtz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liter potten worden met de hand bewaterd langs boven.

 

Kun je DTW draaien/ "spoelen"? Als Hydro benaderen: PH 5.7 / EC 1.2 net zo lang totdat er ook onder uitkomt?

Edited by Hutseflutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees aub eerst eens wat voordat je wat koopt....

 

planten kun je weg donderen gaat niet meer beter worden ook..

 

bio nova bricks staan bekend om de zouten in de bricks nooit kopen dus !

 

die van plagron zijn wel goed en bevatten geen zouten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een ro machine liggen, zou het helpen om ze elk een liter of 2/3 water met een ec van 0.0 en ph 5.8 te geven? Of gaan ze dan helemaal dood?

Share this post


Link to post
Share on other sites