Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiet2014

Trips! Wat Kan Je Doen

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb nu al tijdje last van trips.

ik zou dus gister zou ik me trips krijgen.

maar bepaalde redenen dus niet! en pas donderdag.

 

nu heb ik al weekje last van en tot donderdag duurt me te lang.

 

ik zit in bloeifase 5e week amnesia haze.

wat kan ik het beste doen om het te vertragen of te bestrijden totdat ik de roofwantsen orius ontvang.

 

ik heb wel zo een brimex spray, maar zit al in bloei en denk niet dat je dan mag sprayen aangezien je al toppen hebt.

 

iemand goeie advies om de schade te beperken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al jaren thrips en ik stoor me er niet aan.

Als het uit de hand loopt ga ik een half uurtje met een stick in den bakkes wat beesies pletten.

Gif etc zou ik niet aan beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie is de oplossing. Helpt trouwens voor meer dieren en plagen, 100% bio en niet schadelijk.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knetterhenkie

hahaha dat is een goeie, maar denk dat het dagen kost om 80 planten te behandelen hoe jij het wilt doen?

 

 

@poldergrower

 

heb je toevallig het product naam?

en hoe zit het met bloeiende planten gaat het niet daarin zitten?

of beinvloedt het smaak of top?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook beessies in de tuin. Heb neemolie besteld, bij dezelfde webshop ook Rimalgan. Dat is een emulgator

 

Hier info over de twee

https://www.berivita.com/rimulgan-emulgator-kopen

 

Voeg je er zeepspiritus aan toe, word het effect versterkt

 

https://www.zamnesia.nl/content/569-neem-olie

 

Morgen komt mijn neemolie en Rimalgan binnen, de zeepspiritus is net klaar. Samenvoegen en spuiten maar

 

Ohja ik maak de oplossing met demi water

 

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannadanny

 

heb het net gelezen klinkt zeker goed.

 

maar ik heb het dan heel moeilijk, want ik heb veel toppen al en best wel dichte bladderdek en stuk of 80 plantjes.

 

kan ne het ook gewoon als je planten in 5e week zitten ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet doen. Dat spul stinkt naar rotte knoflook. Zou ik zeker niet op mn toppen willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, beter gebruiken in de groei. Je kunt nu alleen nog roofdieren inzetten.

 

Wat henkie zegt, op jacht met de hand als het uit de hand loopt.

 

Er zijn meerdere recepten tegen ongedierte maar niet te gebruiken tijdens de bloeifase. Genoemd zijn al neemolie en zeepspiritus maar ook

Knoflookoplossing, kaneeloplossing, recepten ff googlen, helpen tegen ongedierte.

 

Kaneel heeft bij mij de varenrouwmug uitgeroeid, met knoflook de spint op de stekken gedood/verlamd. Ik wacht op pakket, neemolie, dan daarmee spuiten.

 

Greetz CD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaneel tegen varenrouwmug? Hoe heb je dat toegepast? Heb altijd "last" van die krengen.

 

Ooit paar jaar terug wel eens nematoden gebruikt maar werkte niet echt. verder laat ik ze altijd maar.

 

Moet zeggen dat ik ze nu sinds een week of 2 niet meer zie, maar komt vast wel weer eens terug

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaneel is wel slecht voor je bio bodemleven (niet enkel mugjes dus)

 

spuiten? ben je 5 weken te laat voor, ga je poep EN gif roken :thumbsdown:

 

better luck next time

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannadanny

 

oke dat dacht ik ook al.

dankjewel voor je tips neem die zeker mee en wie weet moet ik het ooit toepassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://dyna-grow.eu/nl/producten/

 

@CannaDanny..., het was dynagrow en geen growth technology...sorry my bad lol

 

 

Gr Poldergrower

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thnx again!

Ik heb dit https://www.berivita.com/olie/neemolie/neem-olie-kopen-100ml?gclid=Cj0KCQjw-uzVBRDkARIsALkZAdm8qr3kodanp2gtJpy8-dKe02tS6SMtnueJd2h3qpANt89kxvZJ-8caAhBBEALw_wcB en dit https://www.berivita.com/rimulgan-emulgator-kopen besteld.

 

Ik ga het volgende recept gebruiken

 

1 liter demi water verwarmen, 1 theelepel tricel goudzeep oplossen en 1 theelepel spiritus toevoegen. Af laten koelen tot 25 graden. Neemolie niet verwarmen boven 30 graden! En demi water gebruiken. Binnen 45 minuten gebruiken.

 

30 ml neemolie en 6 gr Rimulgan oplossen en toevoegen aan de sprirituszeep. Dit is een 3% oplossing. Hopelijk sterk genoeg... Is voor mij de 1e keer

 

1 liter in de drukspuit en spuiten maar.

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem smaakt vd mens enorm bitter en heeft 7wk nodig om af te breken.

Neem trekt de plant in.

 

Heeft die Nees nog 7wk nodig zodat je voorkomt dat je iets vd Neem gaat vernemen in je wiet?

 

Beter die bestelde beestjes er vd week op los laten en vd rest de rit uitzingen en de volgende ronde preventief 2x met Neem spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn basilicum vreten ze gewoon op hoor, meer dan welke andere plant :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thnx again!

Ik heb dit https://www.berivita...8caAhBBEALw_wcB en dit https://www.berivita...emulgator-kopen besteld.

 

Ik ga het volgende recept gebruiken

 

1 liter demi water verwarmen, 1 theelepel tricel goudzeep oplossen en 1 theelepel spiritus toevoegen. Af laten koelen tot 25 graden. Neemolie niet verwarmen boven 30 graden! En demi water gebruiken. Binnen 45 minuten gebruiken.

 

30 ml neemolie en 6 gr Rimalgan oplossen en toevoegen aan de sprirituszeep. Dit is een 3% oplossing. Hopelijk sterk genoeg... Is voor mij de 1e keer

 

1 liter in de drukspuit en spuiten maar.

 

30 ml neemolie op 1 L water? :o :huh: De meeste gebruiken maar een paar ml, als de verschillende recepten lees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman

 

Ik las op een site, weet niet meer welke, dat de sterkste 3% is. Moet ik lager zitten dan? Wat is jou advies? 2% to kill, 0,5 % preventief?

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het toevallig deze week voor het eerst gebruikt, maar ik heb maar 2 ml toegevoegd aan 1L water.

Vond het recept ergens hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja 80 plantjes en niet preventief werken is er wel een beetje vragen om problemen.. desalniettemin zou je alleen nog mijten kunnen gebruiken om het soort van onder controle te houden zonder je wiet te bespuiten/verneuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik heb het toevallig deze week voor het eerst gebruikt, maar ik heb maar 2 ml toegevoegd aan 1L water.

Vond het recept ergens hier ;)

 

Ik heb 25 ml gebruikt

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het informatie blad Neemolie zegt dat het na 2 weken is afgebroken.....

Ik zou zelf niet meer spuiten na de eerste week op 12-12

Mocht er dan nog spint op zitten, ik zou dan een 2% zeepspiritus oplossing maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologisch afbreekbaar zegt niks over geur of smaak die mogelijk beinvloed wordt en wat mogelijk veel langer duurt om te verdwijnen, deze invloed.

Het zegt iets over de afbreekbaarheid door schimmels en bacteriën tot organische componenten van de stoffen in een produkt.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...