Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xaim

Biologische Grond

Recommended Posts

Ik lees veel over biologisch/organisch, maar er is zoveel keus qua grond. Nu heb je natuurlijk ook de standaard lightmix grond van de growshop. Maar zijn er ook alternatieven zodat je wat flexibeler bent met grond kopen.

 

Zijn er mensen die zakken grond hebben gekocht/gebruikt van bv:

Makkelijke moestuin grond

Pokon moestuin grond

Enz.

 

En wat zijn de voor/nadelen er van?

 

Als nadeel zie ik dat ze voor bemest zijn met compost onderandere, hoewel dit ook als pluspunt gezien kan worden want de mest/compost moet eerst afgebroken worden voor er minerale voeding vrijkomt voor de plant.

 

Graag jullie ideeën / meningen hier over ;)

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vragen Xaim, ik loop hier ook tegenaan. ik gebruik nu ook een biologische grond zonder enkele vorm van mest erin, dit meng ik met 50% cocos, ook biologisch en onbemest. Groei met de Biobizz lijn... ik loop ook tegen het probleem om dat ik er bijna 40 minuten voor moet rijden.

 

Ben benieuwd of er goeie alternatieven zijn die je gewoon bij een tuincentrum kunt halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier no 3.

ik heb nu weer de awardwinning nr 1 van 2017 fleurobello in de house .

die mengde ik met cocobrix van de blauwe outlet maar dan ooste ik pinkdikke topjes op laast die hebben de akzonobelprijs voor het hoogste zoutgehalte gewonnen denk ik .

die ongebufferde zoute briketten zijn pasee alhier .

en die cocogrondjes van welk merk dan ook helemaal prima maar betaal je ook 8 euro voor een schijtzakkie .

dus nu pure fleuropbella om es te proberen .

meestal klinkt dat spul in dat het niet mooi meer is .

maar was in de aanbieding 80 liter 2,90 eur .

kiek dan kope kope nie kijke mac :likken: .

het gaat mij er om dat er n bij ons daar waar ik woon ik niet gesignialeerd wil worden bij 1 van de twee growshops .want 1 en 1 is twee .

dus van daar zelfredzaamheid .

 

als het niet illegaal was zou ik het met liefde aanschaffen bij de growshop .

want betere mixen kun je niet kopen of zelf maken denk ik .

en ze zijn hier nog 2 en een half euro goedkoper ook dan de welkiep met de pokemonmoestuinmix en 5 lietr perliet 5 euro .

nee nothing beats the rela stuff hoor .

de gropshop rules wat dat betrefd .

maar je wil er dood nog niet gevonden worden zoals ze dat zo mooi zeggen altijd .

 

:vape:

ja en biokorrels guano palmas verenmeel basalt meel etc is overal te koop is altijd goed ook .

ook voor buffer .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die voorbemeste grond, met compost je echt niet gaat tegenvallen hoor,,

Gewoon een bio receptje (bac enz..) toevoegen en gaan..

 

macerror,,

Je kan je zakken toch ook thuis laten bezorgen,

of is dat ook geen optie voor je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die oude rocker

 

ik had me laatst een 5tal tcl ledstrips besteld by ebay .

de post.nl had het 8 huizen verder op bij de buren bezorgd terwijl ik gewoon thuis was .

nu was dat spul prima discreet verpakt en er stond ook niet op wat er in zat .

maar ik laat het liever ook niet meer bezorgen om die reden .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan goed dat ze een interne bezorgdienst hebben, om de aardebezorgkosten te drukken, moet je even bellen mac :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toch,,

Als ik meer en zwaarder bestel in Zwolle, komt er ook een busje deze kant op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een poging wagen met de grond van de makkelijke moestuin mix.

 

Het is zo ver ik weet 100% organisch en dacht ook biologisch. Dat lijkt voor mij wel het proberen waard.

 

In m'n verslag laat ik weten hoe dit uit gaat pakken ;)

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond de moestuinmix van Pokon niet echt prettig werken, dat spul is ff iets te luchtig.

Heb het buiten een keer gebruikt, maar alles wat je er boven in giet loopt er onder net zo hard weer uit....

Mss wat aarde of compost er doorheen mengen voor een betere waterhuishouding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De moestuinmix van pokon is ook net even wat anders. Wat jij hier benoemd over het water geven en dat het er afloopt heb ik totaal geen last van met de makkelijke moestuin mix :D tot nu toe werkt het grondje super goed. Geheel organische voeding (compost) en zit niks aan toegevoegde mineralevoeding in :D

 

In mijn beleving is de waterhuishouding van de MM mix prima in orde, over de moestuinmix Pokon kan ik niks zinnigs over zeggen... :P

 

Wat ik ook fijn vind van de MM MIX is dat er helemaal geen grove stukken in zitten, zowel geen takjes en/of stukken turf. Het is een mooie luchtige structuur en elk stukje turf/compost/perliet is "even groot"

 

 

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...