Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Auto Doorzocht Door Politie Met Smoes

Recommended Posts

Sorry dat hij in de verkeerde rubriek staat maar wil meer publiek bereiken

 

 

Ik ben vanavond staande gehouden door  politie in auto.

 

Ik beging geen overtredingen

 

Ik moest blazen en me rijbewijs laten zien. Nouja prima.

 

 

Vervolgens zegt de agente. Nog geblowt ik ruik wiet.

 

Maar dit was onmogelijk kwam uit mijn werk. Blow niet in mijn auto en had schone kleren aan.

 

Had ook geen wiet bij me

 

 

 

Vervolgens willen ze mijn auto doorzoeken. Ik protesteerde maar werkte niet tegen.

 

Dit hielp niet en ze doorzoekte mijn auto toch. Ze hebben niks gevonden.(der was ook niks)

 

Dit is ook niet de eerste keer dat ze deze tactiek gebruiken.

 

 

Wat kan ik doen?

 

 

Heb geen strafblad.

 

Er is nog nooit wiet of andere dingen gevonden bij mij

 

Het was gewoon een rotsmoes om mijn auto te mogen doorzoeken

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus? Mag gewoon als ze iets vermoeden. (hebben toch geen slecht instinct als het toevallig een WF member is lol )Om in een fuik gecontroleerd te worden hoef je ook geen strafblad te hebben. Waar maak je je druk om als je niets bij je had.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat mijn auto onrechtmatig word doorzocht stoort mij. Ze liegen gewoon

 

En het was geen fuik. Maar en verkeerscontrole

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt te hoge verwachtingen van de politie denk ik.

 

Als je een Hollander bent zul je ongetwijfeld een bepaalde indruk hebben gemaakt waardoor ze vermoede dat er iets viel te vinden. Daar hebben ze een neusje voor. Of je bent ooit aangehouden met wat wiet ofzo. Dan komt dat gelijk naar boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig....

 

Ze mogen je auto nl helemaal niet doorzoeken.

Net als met je huis, hebben ze daar een "bevel" voor nodig.

 

Daarom zie je vaal bij verkeerscontroles dat er douane aanwezig is.

Die mogen dat nl wel..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze iets verdenken mogen ze de auto doorzoeken. Als de politie wiet ruikt mogen ze de auto dus doorzoeken.

Of dit nou een smoes is geweest of niet.

 

Ik begrijp MisterX wel want het lijkt er inderdaad op dat ze wat meer weten gezien de ''smoes'' die ze gebruikte om de auto te onderzoeken, Zeker gezien je zeker weet dat er geen wietlucht in de auto heeft gehangen. Ik zou ook wel para worden eerlijk gezegd. Wellicht aankomende tijd even een andere auto gebruiken mocht je iets bij je hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral geen spoken gaan zien hoor, ze gaan gewoon af op een indruk, daar hebben ze een neusje voor. Gaat er een alarmpje rinkelen dan verzinnen ze de smoes waarmee ze even in je auto kunnen kijken. Misschien hebben ze je wel iets "vreemds" zien doen met je auto, een lichte slinger oid?

 

Was je nou een stevige handelaar dan zou je nog kunnen vermoeden dat er meer achter zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten wel een redelijk reden hebben om jouw auto te doorzoeken, echter vaak zullen ze wat verzinnen en dan alsnog gaan kijken.

Echter dit mag niet zomaar, eerder wel een bekende bij de politie (voor wiet) en werd ik 2/3x per week v/d weg gehaald vrijwel altijd zonder reden.

 

Heb dit toen aangekaart bij me advocaat dat de politie me steeds lastig viel, week later werd ik weer aangehouden.

Mijn advocaat had gezegd dat ik hun badge nummer en legitimatie moest vragen, deze wouden ze niet tonen maar wel me halve auto strippen langs de kant v/d weg.

 

Ik heb toen hun kenteken opgeschreven en dag erna ermee naar me advocaat gegaan, deze heeft een brief gestuurd naar de hoofd commissaris vd politie.

Dit is een jaar of 8 terug, ik ben nooit meer aangehouden met mijn auto sindsdien, 1 keer moeten blazen verder niks.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het gewoon belachenlijk dat ze liegen

Ze horen integer te zijn en zich aan de regels te houden

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid vrienden.................!

 

De politie, mag NIET je auto doorzoeken.......!!

 

Ze zullen je vragen, of ze even in je auto mogen kijken

en als je dan ja zegt, heb je ze toestemming gegeven.

Als je nee zegt, mogen ze het dus niet....!!

 

De douane mag wel zonder toestemming je auto doorzoeken..

 

http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/37885/mag-de-politie-zomaar-mijn-auto-doorzoeken-en-wat-is-het-verschil-in-de-bevoegdheid-van-het.html

 

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=16163

 

http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/2016/07/25/rechter-politie-had-gehuurd-busje-niet-mogen-doorzoeken-vrijspraak/

 

Natuurlijk is het verstandiger om mee te werken als er niks "loos" is.

Maar stel, je hebt wel "wat" bij je, dan zou ik de vraag

 

"mogen we even in uw auto kijken?"

 

Altijd met NEE beantwoorden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb er het liefst een nog een jonko bij op mn lip en hullie vragen mogen we ff in je auto kijken meneer ?

NOPE!!!! fuck off officer .

at your service sir have a nice day sir .

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze verdenking hebben voor een overtreding mogen ze dat wel.

 

Een wietlucht in de auto is een reden om de auto te controleren op basis van de opium wet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk maar even heel simpel, kan het zijn dat ze je ooit met je auto bij een 'verdacht' adres hebben gezien en je kenteken hebben genoteerd?? Als je je oogst wegbrengt ofzo ;) growshop kan ook.

En dat ze je nu hebben zien rijden en dachten we zullen eens kijken of er toevallig wat in de auto ligt....

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten heterdaad hebben ze inderdaad geen enkele bevoegdheid om jouw auto te doorzoeken, doen ze wel maar nee het mag niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zeggen ik ruik wiet hebben ze een reden, ga jij maar bewijzen dat dat niet zo was. Je trekt toch altijd aan het kortste eind bij die mafkezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was altijd zo dat de politie niet je auto zomaar mag doorzoeken.

Ze mogen wel in je auto kijken.

 

Ik kreeg (vroeger) altijd de tip om mijn spullen in het dashboardkastje te leggen en deze op slot te doen. Het zelfde geldt voor de kofferbak.

Wanneer de politie daar in wil kijken hebben ze een bevel nodig net als bij je thuis. Voor de douane geldt dit niet.

Nu ben ik al jaren een brave burger en weet ik niet of dit al verandert is.

 

Ik zou me hier niet te druk over maken, al is het wel vervelend.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd gewoon een rotsmoes en je kunt er niks tegen doen. Ze moeten een vermoeden hebben om je auto te mogen doorzoeken en wat is er simpeler dan een subjectief en tijdelijk excuus: zogenaamde wietgeur. Overigens kan dit uiteraard ook een legitieme reden zijn maar in jouw geval is het dus gewoon de smoes. Klote, niks aan te doen, zorgen dat je altijd "niks te verbergen hebt" en verder nog steeds wel een beetje denken dat ze ook goede dingen doen..

 

Mbt je huis. Daar mogen ze in als ze daar echt overtuigende aanleiding voor hebben. En als ze dan binnenkomen (na het eerst netjes te vragen) dan mogen ze alleen maar op zoek naar zaken die betrekking hebben op de overtreding die vermoed wordt. En dus bijvoorbeeld in het geval van plantjes mogen ze de keukenla niet opentrekken etc. Mocht je ooit in de vervelende situatie terechtkomen, houd dan heel goed in de gaten waar ze zich bewegen en wat ze doen, je kunt jezelf (dmv je advocaat) er best blij mee maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd gewoon een rotsmoes en je kunt er niks tegen doen. Ze moeten een vermoeden hebben om je auto te mogen doorzoeken en wat is er simpeler dan een subjectief en tijdelijk excuus: zogenaamde wietgeur. Overigens kan dit uiteraard ook een legitieme reden zijn maar in jouw geval is het dus gewoon de smoes. Klote, niks aan te doen, zorgen dat je altijd "niks te verbergen hebt" en verder nog steeds wel een beetje denken dat ze ook goede dingen doen..

 

Mbt je huis. Daar mogen ze in als ze daar echt overtuigende aanleiding voor hebben. En als ze dan binnenkomen (na het eerst netjes te vragen) dan mogen ze alleen maar op zoek naar zaken die betrekking hebben op de overtreding die vermoed wordt. En dus bijvoorbeeld in het geval van plantjes mogen ze de keukenla niet opentrekken etc. Mocht je ooit in de vervelende situatie terechtkomen, houd dan heel goed in de gaten waar ze zich bewegen en wat ze doen, je kunt jezelf (dmv je advocaat) er best blij mee maken.

 

hebben ze na het aantreffen van een plantage niet het recht om te zoeken naar illegaal verkregen inkomsten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg vervelend zeg dat die nieuwsgierige aagjes je auto hebben doorzocht vanwege een vermoeden om een beetje wiet. Kennelijk verveelden de agenten zich en hadden ze niks te doen, ik zou er niks achter zoeken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten ook wat doen voor hun brood :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is mij ook weleens overkomen met een verkeersfuik.

Alleen zeiden ze niets over wiet.

Het helpt om een luchtverfrisser te hebben in je auto of een vieze ingezwete stinksok/schoen :lol:

Dan mag je snel door hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...