Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pat67

Opbrengst Alien Hydro Dwc Vs Old Skool Aarde

Recommended Posts

Graag zou ik het verschil in opbrengst wel eens willen weten. Ik zie steeds meer Anerikanen (youtube) die via dat alien dwc over 2.8 gr opbrengst hebben per watt !!!

 

Is dit een broodje aap verhaal of zijn er mensen die dit ook daadwerkelijk gehaald hebben?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Amerikanen hebben wel vaker last met het metrisch stelsel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat mening mens, waaronder ik zelf blij mogen zijn met 1 gr/w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je te veel geld hebt en je hele kweek zo inricht om g/pw te maxen en alleen je ledjes wattage mee rekend en alle lucht pompen, waterpompen, verwarming, chiller, airco/ventilatie niet meer rekent dan zou het misschien kunnen als je 0,0 fouten maakt en de meest gevende strain ever te pakken hebt.

Maar dan heb je een voorgroei tijd van maanden en kweken ze op een heel groot oppervlakte met relatief weinig licht.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Alien DWC is niet echt heel bijzonder. Gewoon een systeem zoals er tientallen zijn.

Er zijn ook in Nederlanders die zoiets als zelfbouw hebben gemaakt. Volgens mij heeft Wietefras zoiets zelf gebouwd.

Wat grote emmers uit de horeca of stapelbakken en gaan met die banaan.

 

Die 2,8 gram per watt lijkt me veel, maar Amerikanen hebben het wel vaker over zulke getallen.

Tot je het allemaal nader gaat bekijken.

Dan blijkt - zoals Knetterhenkie ook al aangaf - dat 1 oogst soms wel een stuk langer dan een half jaar duurt.

Ze hebben een groot hok met relatief weinig licht.

Daarnaast rekenen ze werkelijk de grootste fluf mee.

 

DWC werkt als een tierelier zoals je in vele verslagen kunt lezen, maar het is geen wondermiddel.

Als je goed op aarde kunt kweken en je zou onder dezelfde omstandigheden op DWC kweken, denk ik niet dat de opbrengsten gigantisch van elkaar zullen verschillen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op gewoon hydro gaat ook prima, en wat is er mis met dutchbucket daar ligt ook een plens water in die wordt ververst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die grammen per watt is niet alles zeggend, als die op 4m2 was bv is dat niet eens echt goed.

2.8 lijkt mij wat overdreven, als je een gram per watt met 1.5m2 per 600watt hebt doe je het wel goed.

dwc klinkt als hoofdpijn bij mij, ieder zijn ding.

Edited by Fatamorgana
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro geeft je gemiddeld hooguit 10% tot 20% meer opbrengst dan op aarde. Het is echt niet zo dat je alleen met hydro ineens 2.8g/W haalt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag een filmpje op YouTube, een kweker genaamd Joshua Haupt, die haalt 1,36 gr/watt. Onder perfecte omstandigheden gekweekt. Om meer te halen zul je bomen moeten kweken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga over een paar weken mijn eesrte Alien rdwc kweekje beginnen.

Zal weer eens een verslagje bijhouden.

 

hokje blijft 120 bij 240.

2 600watt lumatec evsa's

4 xl emmers

ghe 3 part voeding

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...