Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wierie Wierie

Afzuren Water Niet Te Doen!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben voor het eerst met een RDWC systeem aan het kweken in mijn nieuwe growroom.

 

Het gaat allemaal prima behalve het water reservoir.

Ik mix ongeveer 150 liter met voeding.

 

Laat daar 24 uur lang een airstone in bubbelen en een circulatiepompje van 200L/h.

 

Hierna start ik pas met afzuren.

 

Maar ik kan zuren wat ik wil ik krijg het gewoon niet lager als 5.9

 

Vervolgens als ik de volgende dag meet (airstone is er dan uit alleen circulatie pomp nog er in) is de PH weer 6.7 !!

 

Dit is echt belachelijk. Ik heb PH- Bloei van Canna en ik denk dat ik al zeker 100 ml van dat spul in het vat heb gekieperd en nog steeds is de PH niet onder de 6.

 

Hebben meer mensen hier last van want ik begrijp hier echt geen zak van.

 

Ik zie wel dat ik per ongeluk de organische PH- heb besteld ipv de normale maar met die normale had ik ook altijd dit probleem.

 

In het systeem zit de PH rond 6.7 opzich nog wel te doen maar niet ideaal. Ik wil de PH lager hebben maar het lukt gewoon niet.

 

Wie kan me hier bij helpen want kan wel PH - er in blijven gooien maar heb het idee dat het niks helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is niet normaal nee. normale ph- canna is aardig sterk. 150 liter is niet veel

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees mee....

 

 

Welk systeem heb je als ik vragen mag?

Ik ga zelf die van Alien draaien ( 4 pot xl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke uitvoering van de voeding heb je?

Canna heeft een hard en zacht water uitvoering en de verkeerde gebruiken geeft al snel ongewenste effecten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citaat van Racker

 

 

 

bicarbonaat in je leiding water laat je ph stijgen. bicarbonaat is pas weg onder de ph 4,5 dacht ik.

- Ph+ toevoegen is geen enkel probleem. Het is gewoon voeding wat er overblijft.

-In lucht zit co2. co2 veranderd je ph waarde. Pomp je dus lucht door je water of klettert er iets, dan verandert je ph

-koop een ph controller, die houdt je ph op peil. Ook na een week of een maand.

bicarbonaat in je leiding water laat je ph

stijgen. bicarbonaat is pas weg onder de ph 4,5 dacht ik.

- Ph+ toevoegen is geen enkel probleem. Het is gewoon voeding wat er overblijft.

-In lucht zit co2. co2 veranderd je ph waarde. Pomp je dus lucht door je water of klettert er iets, dan verandert je ph

-koop een ph controller, die houdt je ph op peil. Ook na een week of een maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarja, rdwc zonder luchtsteen wordt een lastig verhaal lijkt me zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruissteen uit niet kalkhoudend materiaal?

of luchtslangetjes helemaal de moeder prikken en die in je reservoir?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe doen andere het ?

 

circulatiepompje

 

?

 

Bij mijn weten gaat het hem er nou juist om, om het water van zuurstof te voorzien. Aangezien de wortels daar 24/7 continu in moeten kunnen hangen zonder te verstikken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij praat de TS over een vat met voedingswater, maar ik weet het ook niet zeker :whistle:

Beetje onduidelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij praat de TS over een vat met voedingswater, maar ik weet het ook niet zeker :whistle:

Beetje onduidelijk

zie 1e post, rdwc systeem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic, maar niets lijkt me kutter dan kweken op dwc.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet helemaal thuis in de DWC echter als ik jou was zou ik als eerst de ph meter ijken.

 

De ph waarde zal anders uitvallen met zoon luchtsteen erin, de ph van zoon meter is ook gebaseerd op de verhouding van Co2 en O2.

Hierdoor zul je dus verkeerde waardes gaan meten maar dat dit niet de werkelijke waarde is van het water.

 

Dat hij weer stijgt komt ook door de steen het zuurstof gehalte omhoog gaat en voor een basisch effect zorgt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic, maar niets lijkt me kutter dan kweken op dwc.

Waarom dan?

 

Dat hij weer stijgt komt ook door de steen doordat het zuurstof (CO)gehalte omhoog gaat en voor een basisch effect zorgt.

Ik heb niet echt opgelet op school, maar volgens mij is CO geen zuurstof, maar koolmonoxide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik wisselde het om het is O2.

 

veel mensen met een vijver hebben hier ook last van dat de ph stijgt door de zuurstof uit de bruistenen.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in mijn (minerale) voedingsvat geen bruissteen, maar wel een circulatiepompje, en per dag stijgt de Ph ook wel n puntje of 0.2/0.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gedestilleerd water zit geen bicarbonaat. ^_^

En daarvan is de PH standaard 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betekend dat dat iedere rdwc t beste draait op gedestilleerd of onthard water? das best n husstle toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph waarde zal anders uitvallen met zoon luchtsteen erin, de ph van zoon meter is ook gebaseerd op de verhouding van Co2 en O2.

Hierdoor zul je dus verkeerde waardes gaan meten maar dat dit niet de werkelijke waarde is van het water.

Zou dit kunnen inhouden dat als je een emmertje water uit je vat schept, en dit een paar uur laat staan, dat je dan wel de werkelijke PH waarde zou meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er echt in geïnteresseerd bent kun je op de Amerikaanse forums kijken daar staat er veel meer over en is daar een veel meer gebruikt iets dan hier.

Als ik dit probleem zou hebben zou ik gewoon een milwauke kopen, dan is je probleem al opgelost en geen omkijken meer naar.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EvMaXqK2yPo filmpje van hoe en wat

 

https://www.agrotool...-controller.php 159 euro is je probleem opgelost

 

Kees A

Ik denk dat je dan inderdaad een veel beter waarde zou krijgen.

Maar of de ph nou echt omhoog is of dat het door de zuurstof zo lijkt is me nog niet helemaal duidelijk

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je zegt dat de meting die je doet mede gebaseerd wordt door de verhouding CO2 en O2, en dat je dan eigenlijk niet de juiste waarde van je water meet... dan zou je toch als je er steeds maar ph- in blijft gooien op een gegeven moment een te laag ph getal krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoe je dat met zoon bruissteen oplost weet ik ook niet, maar om je vat continue een goede ph te geven is het wel een mooi systeempje

Is meer geschikt inderdaad voor een sprinkler of eb en vloed systeem.

Maar wat ik al zei als je het precies wil weten moet hij even op de Amerikaanse forums kijken daar staat er vast wel wat over op, ik ga zelf ook even zoeken ben wel benieuwd nu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...