Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maestro123

Waarom Een Scrognet

Recommended Posts

wil binnenkort beginnen met de eerste binnenkweek nu zie ik bijna iedereen een scrognet ophangen maar nu is mijn vraag is dat nodig? of kan het ook gewoon zonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. als je wil gaan scroggen kan het wel handig zijn :P

 

Verder kan het puur dienen ter ondersteuning van de plant, voor als de toppen te zwaar worden voor de stammen. Als dit je voorkeur heeft tov bamboestokken of draadjes hangen. Of dat überhaupt nodig is hangt weer af van je kweekstijl en van welk plantje je hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jij ziet zijn denk ik gewoon netjes tegen omvallende toppen. scroggen is een ander verhaal

 

kan prima zonder netje in een kleine tent. dan moet je ze supporten met stokken mocht het omvallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. als je wil gaan scroggen kan het wel handig zijn :P

 

Verder kan het puur dienen ter ondersteuning van de plant, voor als de toppen te zwaar worden voor de stammen. Als dit je voorkeur heeft tov bamboestokken of draadjes hangen. Of dat überhaupt nodig is hangt weer af van je kweekstijl en van welk plantje je hebt staan.

 

wat is scroggen dan precies?

 

wat jij ziet zijn denk ik gewoon netjes tegen omvallende toppen. scroggen is een ander verhaal

 

kan prima zonder netje in een kleine tent. dan moet je ze supporten met stokken mocht het omvallen.

 

zijn die stokken ook noodzakelijk of kan het zonder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je Google kapot?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die stokken ook noodzakelijk of kan het zonder?

 

Of dat überhaupt nodig is hangt weer af van je kweekstijl en van welk plantje je hebt staan.

 

Maar hoeveel moeite kost het om gewoon een netje op te hangen of een paar bamboestokken in de grond te steken, als je niet zeker weet of het in jouw geval noodzakelijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die stokken ook noodzakelijk of kan het zonder?

 

Of dat überhaupt nodig is hangt weer af van je kweekstijl en van welk plantje je hebt staan.

 

Maar hoeveel moeite kost het om gewoon een netje op te hangen of een paar bamboestokken in de grond te steken, als je niet zeker weet of het in jouw geval noodzakelijk is?

 

omdat ik niet goed weet hoe dat werkt snapje kan wel een net ophangen maar dan moet je daarna nog wel iets doen toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip...

Gewoon niet aan kweken beginnen.

Als je nog te lui bent om jezelf in de materie te verdiepen van deze prachtige hobby, dan zal het kweken - waarvoor toch echt wel aandacht en passie nodig is - ook niet gaan lukken.

Hoe moeilijk kan het zijn om met de zoekfunctie en met Google even gaan zoeken naar 'Scroggen'?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip...

Gewoon niet aan kweken beginnen.

Als je nog te lui bent om jezelf in de materie te verdiepen van deze prachtige hobby, dan zal het kweken - waarvoor toch echt wel aandacht en passie nodig is - ook niet gaan lukken.

Hoe moeilijk kan het zijn om met de zoekfunctie en met Google even gaan zoeken naar 'Scroggen'?

 

weet wel ongeveer hoe het werkt maar was meer mijn vraag of het nodig was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet gaat scroggen is een scrognet niet nodig.

Als je je planten wil ondersteunen omdat je bang bent dat ze om zullen vallen als ze groter/zwaarder worden, dan zijn er verschillende ondersteunings-hulpmiddelen.

Een netje kan helpen, waar de planten dan doorheen groeien.

Bamboestokken zoals je die ook bij je moeder's kamerplanten wellicht ooit zag.

Of met zoiets als een jojo-steun, een soort van katrol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat de stengels knappen vanwege te zware toppen is een luxe probleem .

maar dat maakt net uit want dan plak je ze gewoon aan een in de buurt vertoevende dikke plaktop die door wel een wel stevige stengel gedragen word .

en verders kan je onder het net in het net en boven het net lukt het niet zeggen ze hier bij mij in de nabuurthoed het ken net !

dus gewoon doen .

niet te zwaar op de hand van scroggen wat is het ?

dat is vast heel moeilijk ?

ooh wat zal dat wel eng zijn denk ik ?

oooh ik ben der al haast te verkrampt bang voor dat ik het niet eens meer durf op te zoeken zelf ?

ooooooh weet je wat ?

ik vraag het gewoon aaaaaaaaarhhggggghhh !!!!!! buuuuuhrrrrrrRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!

 

WAT ENG !!!!!!!

 

:likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het evt ook zonder water of is dat perse nodig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat gaat prima jeice, alleen maar licht nodig want licht is gewicht tochhhh :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het evt ook zonder water of is dat perse nodig

 

Ja, maar dan zul je wel co2 moeten gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een scrognet is toch net zoiets als een hangmat... kan je lekker op liggen terwijl je naar je plantjes kijkt... of als jezelf nog een beetje bleek ziet door de winter is het ook ideaal om een beetje bij te kleuren onder de hoogte zon..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik niet goed weet hoe dat werkt snapje kan wel een net ophangen maar dan moet je daarna nog wel iets doen toch

 

Klopt helemaal..

Beginnen met lezen bv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja

 

ScrOG = Screen Of Green m.a.w. Een net(screen) vol krijgen met toppen. Hoe doe je dat?

 

5 planten per m2, voorgroeien

De planten toppen/fimmen en opbinden op het net tot het

vol is, dan nog even groeien laten in de hoogte,

Klokje op 12/12, planten krijgen een groeispurt

Alles onder het Screen dieven

 

Scrog in 5 regels kort samengevat

 

Voordat je deze techniek goed beheerst ben je wel een paar rondes verder....

 

Greetz CD

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

scrog godmode cheatcode: scrog zo laag mogelijk houden = eerder 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...