Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SRH

4 Dezelfde Planten, Maar Bloeien Verschillend Af

Recommended Posts

Beste medegrowers

 

Ik heb hier 4 cheese xxl autoflowers, wat volgens het boekje op 80 dagen na het kiemetje planten klaar zouden zijn. Ik zit nu op 47 dagen (moet er nog 33 doen )

 

Ze staan in 11l potten met ongevoede grond. Met een hps lampje van 250w en nog een grow led balkje erbij wat ongeveer een 90w bij een hps zou leveren.

 

De 2 voorste potten (wat zo goed als volledig onder zowel de led als hps staan) zijn mooie dikke toppen aant groeien, maar zijn opmerkelijk kleiner gebleven als de 2 achterste. De 2 achterste zijn goed de hoogte in gegaan maar deze toppen zien er fluffy en klein uit. Ik heb vanaf de 3de week telkens een lamphoogte van ongeveer 30 cm gebruikt, en nog eens ge'double checked met een lux meter. Maar toch waren de bovenste toppen van de 2 langen planten verbrand. En de blaadjes krulde om, alsof ze er alles aan deden om het vocht in de bladeren te houden. Ik zal er straks wat foto's aan toevoegen, maar momenteel is de lamp uit.

 

Maar dus, wat ik wou vragen:

Moet ik mij houden aan de 80 dagen van afvloeien, of moet ik kijken naar de plant? Bij 70% bruine haartjes knippen.

Ik ben voor alle zekerheid de kleinste 2 al aant flushen. Zodat ik ze niet hoef te knippen met nog voeding in de planten.

 

En zou het zo veel met die led balk te maken hebben dat de een veel sneller afbloeit als de ander?

 

Alvast bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet altijd naar de plant kijken en niet naar de richtlijnen... Je kunt aan de plant zien wat ze nodig heeft, hoever ze is etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright thanks ! Ik probeer de trichomen te zien via de camera van mijn gsm, het gaat wel maar is niet ideaal :P

Foto's volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai srh

autoflowers duren meestal minimaal 90 en meestal 120 dagen om goed af te bloeien .

je moet ze eigenlijk zo lang laten staan dat het kompleet herfst is .

anders heb je vaak een lak aan potentie met die rudies .

en je hebt altijd kleine phenoos er bij met af .

dat is de lowrider de finola genetica dat hou je ook .

is er niet uit te kweken .

een bepaald gedeelte blijft dwerg .

brengt minder op smaakt vaak minder en word je ook minder stoned van .

en nu al flushen heb ik ook mn bedenkings bij .

je titel dekt de lading niet .

ik heb weinig geduld was beter geweest .

of "ik weet wel dat ze nog niet klaar zijn maar help me om ze eerder klaar te praten of kijken '' .

gewoon van genieten zo lang ze staan .

als het hok leeg is mis je ze ook meteen .

is met de vrouwen van ons mensen ook zo .

denk je ook vaak die is klaar zal ik ze omleggen .

zou je het doen bij wijze van dan mis je ze de volgende dag al denk ik .

ik heb het nog niet geprobeerd .

geniet er ook nog te veel van .

terwijl ze al lang geen bruine haren meer heeft .

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi macerror!

 

Thanks voor de hulp, zal ze dan nog maar even voeding blijven geven.

 

Maar het ging niet over het wel dan niet knippen van de planten, maar om het feit dat de ene plant veel dikkere en precies rijpere toppen heeft als de andere plant. Maar dat heb je me bij deze uitgelegd dat het in de autoflower genen zit, de ene zal wat meer moeite in de groei steken en de ander zal alles aan te toppen geven. Al zou ik ze zelf dan geen cheese xxl' s noemen, aangezien er zo een verschil kan inzitten.��

 

Voor de rest zal ik ze maar gewoon laten doen zoals ze nu bezig zijn. Indien ik nog meer begin te twijfelen drop ik hier wel wat nieuwe pics.

 

Alvast bedankt allemaal voor de info!

��

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het niet slecht voor 250 watt... De toppen zijn toch redelijk van formaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ervan overtuigd bent dat het met je verlichting te maken heeft, kun je ze ook elke dag verplaatsen, dus dat je de cirkel van 4 potten elke dag een kwartslag draait, dan hebben na 4 dagen alle planten dezelfde hoeveelheid en soort licht gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ervan overtuigd bent dat het met je verlichting te maken heeft, kun je ze ook elke dag verplaatsen, dus dat je de cirkel van 4 potten elke dag een kwartslag draait, dan hebben na 4 dagen alle planten dezelfde hoeveelheid en soort licht gehad

Dit was ik ook aant denken, maar er kwam snel al een hoogteverschil in de 4 . Ik had ze daarom een plek in de tent gegeven waar ze een optimale lux kregen. ( door de lamp een beetje gekanteld te hangen)

Hierdoor zou het nog al een moeite zijn om ze elke dag te verzetten:)

 

 

 

Ik vind het niet slecht voor 250 watt... De toppen zijn toch redelijk van formaat.

Thanks man ! Ben er zelf ook wel blij mee. Dit is mijn 2de kweek. En ookal zijn ze wat klein uitgevallen,Ik ben al blij dat het geen Herma's zijn zoals mijn eerste kweek :/ ( overdruk in de tent )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...