Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dikke Top

Kiemplantjes Groeien Amper

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

4 Jaar geleden voor het laatst binnen gekweekt. Dus het is allemaal weer even wennen.

 

Ik heb op dit moment 5x Think Different AF van DP in mijn tentje staan.

300Watt Holland Star Spectra Box LED, hoogte 35cm van de plantjes

10Watt Ventilator

20 Liter potten

Pokon Bio Potgrond gemengd met Bio Moestuin grond voor luchtigheid.

En een scrog rek staat er in.

 

Temp Lamp aan: 23/24 Graden, uit: 20

Lv 65/70%

 

Ik wil een prachtig kweekverslag maken maar dan pas aan het einde uploaden. Ik maak daarom nu ELKE dag een foto.

 

Nu zie ik dus heel duidelijk dat er geen ene #*(@2@ gebeurd. Mijn buiten plantjes gingen veel sneller... Ook even gegoogled naar 2 Week old Seedling e.d en dat zijn inderdaad al echt mooie plantjes...

 

Ik heb geen PH meter maar als ik Pokon mag geloven dan zou dit echt goed moeten zitten.

 

De foto's:

https://i.gyazo.com/...ffb20d8d107.mp4

 

^^Dit is veruit de beste. De andere zijn veel kleiner...

 

df4130c0da20a17d64771778146f7450.jpg

 

Blauw omcirkeld zijn echt heel klein. Alles ziet er verder wel gezond uit...

 

Wie redt mij deze keer :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

discolamp?

 

Is intussen 2018, dit is een Led lamp :]

pokon?

 

cd4001fa31b2427692991aadfe283001.png

 

Het is Stunt Growth, lamp hangt er te dicht op. Zonet ontdekt op het internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang er gewoon een tl/led/spaarlampje boven de eerste week, zo veel mensen die meteen volle watts er op hangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang er gewoon een tl/led/spaarlampje boven de eerste week, zo veel mensen die meteen volle watts er op hangen..

 

Hing eerst een 50watt Led Ufo boven maar die was niet sterk genoeg / 35cm. Lager hangen ging niet dan werd het licht niet meer goed verdeeld.

Mijn lamp hangt nu goed. Zit er nu al stress in de plantjes of trekt alles weer lekker bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is toch prima voor de eerste dagen

 

uiteindelijk komt het wel goed maar je hebt paar dagen vertraging als het tegen zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap dat het 2018 is, helaas zijn veel van die kant en klaar dingen 60% leugens kwa specs.

 

die vipar ofzo schijnt nog wel grappig te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap dat het 2018 is, helaas zijn veel van die kant en klaar dingen 60% leugens kwa specs.

 

die vipar ofzo schijnt nog wel grappig te zijn.

 

4 jaar geleden mooie topjes met deze lamp hoor. Maar je hebt gelijk HPS zal nogsteeds qua prijs/kwaliteit winnen.

 

https://i.imgur.com/JmmWGbP.jpg

https://i.imgur.com/lCP8wkZ.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het eerder ligt aan een nog niet voldoende ontwikkeld wortelgestel dan aan teveel licht hoor. Vanaf nu zullen ze hoogstwaarschijnlijk elke dag sneller beginnen te groeien. Als je ze te weinig licht geeft worden het al snel van die gestrekte sliertjes. Ik zou er een 600 watter boven hebben hangen, op 60 cm afstand, dat dan weer wel, maar dat is dan altijud nog veel meer licht dan wat er van jouw lamp af komt.

 

Geef je ze wel voldoende water?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het eerder ligt aan een nog niet voldoende ontwikkeld wortelgestel dan aan teveel licht hoor. Vanaf nu zullen ze hoogstwaarschijnlijk elke dag sneller beginnen te groeien. Als je ze te weinig licht geeft worden het al snel van die gestrekte sliertjes. Ik zou er een 600 watter boven hebben hangen, op 60 cm afstand, dat dan weer wel, maar dat is dan altijud nog veel meer licht dan wat er van jouw lamp af komt.

 

Geef je ze wel voldoende water?

 

Ja water zit wel goed. Heb momenteel geen geld voor een 600 watter. Bezit 50watt, 150watt en 300watt. Op oude foto's zag ik dat mijn 300watter op ~60cm hing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook niet dat je er een 600 watter boven moet hangen hoor, ik bedoel er mee te zeggen dat ze bij mij nog meer licht zouden krijgen zonder dat ze daar moeite mee zouden hebben. Hierom denk ik dat het probleem niet in je licht zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet zo zeer alleen de lumens, maar het klimaat wat je ermee creeet, verdampt meer uit de grond dus meer water geven, nog geen wortels dus verzopen dus geen water geven en dus uitgedroogd..

 

set en setting :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, van hier op het forum geleerd. Waarschijnlijk weet je dit al.

 

1. prik lange sate prikker in de grond, laat deze een paar uur staan. Haal er uit en kijk waar de prikker vochtige is.

2. pak een planten spuit en benevel de grond gelijk matig indien nodig

3. dek de aarde af met bijvoorbeeld aluminiumforum

4. nieuwe prikker er in later nog een keer kijken

 

 

De lamp heeft hoeveel umol/lumen output die x m2 moet verlichten?

7600lumen? op 0.8m2

 

De zaailingen zijn direct in bemeste tuinaarde gezaaid?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn 300watter op ~60cm hing.

 

Dat was een groei lamp?

En boven wat?

Een nieuwe zaailing, of rijpende toppen.

 

Verder luister nou maar naar Twiet, :doctor:

 

En Hutselflusel draagt je ook meteen aan,

wat je nu, en voor 0 Euro direct kunt verbeteren.. :verrygood

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezaaid in Moesttuin aarde (zeer geschikt ervoor) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel overhad en ze maar ~8cm moestuin aarde heb gegeven... Zullen nu misschien bij de iets te sterke potgrond zijn aangekomen en daarom ook vertraging oplopen? Ik kan me nog herrineren dat toen ik echt net begon, denk 8 jaar geleden dat ik de zaadjes gewoon in potgrond stopte en alles wel redelijk ging haha.

 

En de 300watter hing op 60cm van de kiemplantjes. Geschikt voor bloei/groei aldus verkoper.

 

Wat is dit forum toch telefoon onvriendelijk... Had net alles met quotes beantwoord verdween het opeens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch even de output van de lamp controleren, wat ik kan googlen komt neer op 100watt output 7600 lumen. Bij Micro kweek 0.36 m2 zit ik op 16.000 - 22.500 lumen.

 

DIY check, zet een app op je telefoon 'light meter' en meet de output van je lamp bij de bladeren. Pak een groei spaarlamp/tl (tornado ofzo) gebruikt door de micro boys and girls en maak een meting op 10cm (hoogte boven gewas) Dat is de output die je minimaal wilt hebben. Die van de led moet dus hoger of gelijk zijn aan, verder kun je zo de ideale hoogte van je lamp bepalen. En dan weetje zo ook de breedte, meten aan de randen!

 

Dan kun je daarna deze vraag/oorzaak overslaan,.... deductie

 

enne ja het gaat niet om de Lumen (uitgaande van ons zicht/oog) maar om wat de plant kan opnemen umol, maar lumen is een prima indicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx! Wist niet dat je het ook met je telefoon kon meten. Morgen komt er ook een wattage meter binnen.

 

cc2296a154f37198ea0243bbd9f8a1e9.png dit is nu dag 19 boven de grond en dit is de beste van de 5...

 

cfdb276bcc6d85f32651a1229915ad14.pngSlechtste van de 5. Moet ik me zorgen gaan maken en opnieuw gaan beginnen. Kost allemaal stroom voor niks...

 

5cm afstand lamp = 24000 Lumen

50cm is 4000Lumen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem. Planten groeien niet, nauwelijks topvorming. Erg vervelend. Heb bijna alles geprobeerd. Het enige dat het nog kan zijn is dat er geen gat onderin zat waardoor water weg kan. Ga het nog een keer proberen, anders geef ik het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...