Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rocking pot

Vraagje M.b.t. Klimaat Optimaliseren

Recommended Posts

Hey growers!

ik draai momenteel mijn eerste binnenkweek in een mammoth pro 240L (120x240x200) met 2 x 660W lumatek evsa's en bulbs in azerwing medium kappen. luchtverplaatsing is een 1500m3 stalen softbox voor afzuig met 1500m3 empire apollo filter, en een 750m3 stalen softbox voor inblaas. de verwarming wordt geschakeld door de davin schakelkast (dus kachel aan zodra lampen uitgaan)

Het filter hangt aan de korte zijde van de tent en aan de andere korte zijde zit de inblaas. nou zorgt dit voor nogal wat windval op de planten dus wil ik bij mijn volgende ronde een lvs installeren, nu is mijn vraag, kan ik het beste aan de korte zijde een broekstuk of t-stuk hangen en daarvandaan over de lange zijden aan het plafond een lvs, kan me voorstellen dat een broekstuk voor minder weerstand zorgt maar een t stuk met daarna een klein stukje slang en dan een hoekstuk waaraan de lvs komt, ruimt wat meer op zegmaar. kachel wordt bij volgende run waarschijnlijk continu geschakeld via een externe thermostaat met externe voeler, want ik merk dat consequent verwarmen met een klein werkplaatskacheltje een ramp is. (de interne thermostaat welteverstaan).

Voorlopig lijken de planten zelf (50xCasey Jones) weinig tot geen gevolgen te ondervinden hiervan, maar ik ben ervan overtuigd dat meer stabiliteit in het klimaat meer rust brengt dus meer productiviteit.

wat zouden jullie doen?

allen bij voorbaat dank!

R.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een actieve inblaas, passief is ruim voldoende met 2 x 600 en 1500m3 toch?

Als je wat meer rust wilt in de tent zou ik die passieve inlaat als eerst verwijderen. Wellicht is het in de zomer handig nu niet lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat via de actieve inblaas ook de verwarmde lucht binnenkomt, het zorgt ervoor dat ik mijn kachel buiten de tent kan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de inlaatbuis gewoon voor de kachel legt zuigt deze prima dezelfde warme lucht naar binnen.

Of je moet er flink wat meters vandaan zitten dan is het een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou bij mij betekenen dat ik alleen de inblaas softbox er tussen uit haal, kachel staat aan het eind vd slang vast zodat deze de slang in blaast, klinkt inderdaad aannemelijk, maar dat veranderd toch niets aan de verdeling van de binnenkomende lucht in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...