Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Patrick034

Foutje Met Tijdklok In Week 6

Recommended Posts

Weekje of 2 geleden zag ik dat er uit mn topje wat uitlopertjes kwamen. Vond vreemd maar zocht er verder niets achter. Totdat het me opviel dat de uitlopertjes bleven groeien, waarna ik ben gaan zoeken waar dit aan kon liggen. Op een gegeven moment dacht ik, klopt de belichtingstijd wel? Dus ik bekijk mn tijdklok en ja hoor, midden in de duisterperiode zie ik dat er een schuifje op aan staat! Is denk ik gebeurd toen ik de stekker er uit heb getrokken omdat ik mn net wat moest verplaatsen. Waarschijnlijk per ongeluk tegen zo'n pennetje aan gestoten :(

Goed, de planten zaten in week 6 toen ik het zag en zit nu een beetje te dubben....wat moet ik hier nu mee? Wat kan ik verwachten? Gewoon door laten gaan op 12u en over week of 3 gewoon knippen, of is de 9 weken cyclus nu opnieuw begonnen?

Iemand dit ook eens is overkomen? Tips? Graag!

 

24zg68o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maat van me had precies hetzelfde als jij en exact op dezelfde manier overkomen, per ongeluk een tandje aangeraakt. Hij zat in week 4 toen ie er achter kwam en heeft de stekker eruit getrokken. Ik weet niet wat jij moet doen op week 6.

 

Ik had het ook een keer, maar zag het binnen 2 dgn. Heb toen al mijn timers vervangen door een digitale smart plug. Daarbij regel je je timers via een app en ziet ook het stroomverbruik. Vindt het een top systeem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat zijn van die zure foutjes.

 

Ik zou zeggen gewoon verder gaan en adhv de trichomen bepalen wanneer ze klaar zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup hermas in de gaten houden eventueel foxtails knippen en timers via een apje e.d is een no ga dat zou je niet moeten willen in deze tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten zijn al aan het reveggen. Voordat dat gebeurt hebben ze een tijdje 18 uur licht nodig. Als je ze daarna weer op 12/12 zet duurt het ook weer een tijdje voordat dat reveggen stopt en ze weer verder gaan met bloeien. Zoals het er uit ziet op de foto vrees ik voor je dat je over een weekje ernstig "ontplofte" toppen hebt met nog veel meer van dit soort blaadjes. Die blaadjes komen uit de bloemetjes, elk bloemetje vormt een nieuw blaadje wat weer het begin is van een takje/uitloper. Dit houdt in dat de bloemetjes die je nu nog ziet over een weekje allemaal begonnen zijn een blaadje te laten verschijnen, en opgehouden met er uit zien als bloemetjes..

 

Ben bang dat dit niks meer wordt, ze hebben te lang 18 uur licht gehad. Je kunt dit nu beter oogsten en als het droog is er olie van maken. Al doende leer je, dit foutje zal je nooit meer maken. Hoewel, zeg nooit nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is mooi kut. Heb die van mij toen gesloopt door er aan te draaien terwijl hij in actie was. Heb toen zelf mijn analoge timer van een davin timer box vervangen voor een digitale:

 

http://www.dx.com/p/...240v-16a-414006

 

voor 7 euro ben je het heertje. Kon hem zo ompluggen zonder, solderen of ander gezeik.

 

Ding werkt perfect. Heb er alleen zelf een keer een zepert mee gemaakt door 5 dagen 12/12 te doen en het weekend 24/0 eerste 2/3 weken bloei. Heeft me uiteindelijk geen problemen gegeven, maar wel iets om in de gaten te houden met dit digitale apparaat.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 5 van deze dingen in mijn hok: https://www.elgato.c.../eve/eve-energy

 

Deze kosten 4 a 5 tientjes de stuk, je pairt ze met een app en je kunt er van alles mee. Je lampen aan / uit op afstand of gewoon een timer. Ik gebruik er 2 voor mijn lampen, 1 voor mijn afzuiger, 1 voor circulatiepomp (wil deze door licht gebrom niet altijd aanhebben) en 1 voor mijn fan's. Heb ook een temp /lv meter van hun die naar de app deze waarden stuurt. (Kan zijn dat je er een iPad bij moet hebben maar volgens was dat alleen met de LV / temp meter, check wel ff indien interesse!)

 

Op die manier zie ik of al mijn apparaten aanstaan, hoeveel ze verbruiken etc. Tijdens bloei wil ik de LV lekker hoog houden en dan kan ik met zo'n plug programmeren dat de afzuiger elke 20min ff 3 min afzuigt. Oneindig programmeerbaar op de minuut. Het gaat bij mij zelfs zo ver dat ik Siri getraind heb voor "Afzuiger aan" & "LED lampen uit" & "Fans aan" maar dan ben ik ook een tech geek ;-)

 

Valt je afzuiger of lamp uit.......zie je dat meteen. Ze hebben ook vochtsensoren, dus je kunt je ook indekken voor lekkage als dat een risico is (niet bij mij)

 

Maar goed, de goedkope oplossing van een timertje met een doorzichtig afdek klepje brengt je ook heel ver....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@globetrotter. Dat relais in een timerbox is toch wel handig om de piekspanning op te vangen. Weet niet wat Patrick gebruikt, maar jij gebruikt LED dat scheelt een boel. Zou dit niet aanraden wanneer je de klassieke VSA hebt opgehangen bij je lamp :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel grappig ding alleen hangt een beetje van de grote van je hok af of je daar spullen wilt hebben die gelinkt aan je eigen telefoon zijn dan maak je het ze wel heel makkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Fohn

Ze trekken max 2500W, geen idee wat die piekspanning bij een VSA is.

 

@Fatamorgana

Werkt ook twee kanten op die link met je tel (en je kunt altijd een prepaidje nemen met data). Ik heb ook sensoren en camera's op de app aangesloten waardoor ik in en om me hok kan zien en zodra er een deur ergens opent of iets krijg ik een ping. Ik ontneem mezelf liever het risico van lekkage, brand, of mensen voor de deur etc en dat je de mogelijkheid hebt in wellicht in te grijpen door wat risico te lopen door het wel online te laten lopen. Overal heb je een account met zelfde soort veiligheid als gmail (wat verdomd veilig is) althans, dat is wat ik onderzocht heb en geloof. Zonder die apparatuur om te monitoren op afstand loop ik er, maar dat is persoonlijk natuurlijk, niet relaxed bij buiten de deur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globie, waarom zet je voor de zekerheid dan niet even een relaisje op de contacten die veel stroom tegelijk pakken? Jammer dat ik geen iphone heb, want het is een mooi systeempje wat je hebt zo en het lijkt me wel wat ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips en suggesties. Ik kijk het nog even aan, dat weekje meer of minder maakt nu ook niet meer uit. De nog niet rijpe topjes zijn wel keihard en ruiken en plakken super. Met een beetje mazzel kan ik er nog wat mee. Anders maai ik ze om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het persoonlijk leuk vinden om over een week weer een foto te zien van hoe het er dan uit ziet.

 

Zou het een idee kunnen zijn om de planten tijdelijk meer dan 12u donker te geven om het "refloweren" te bespoedigen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet.

Had vroeger met mijn 3 Lumateks zo'n relais bak met een schakelaar. Ik had begrepen dat dat met LED lampen niet meer hoeft maar weet ook niet hoe het bij LED werkt met evt piekspanning.

 

Ik heb mijn 5 lampen opgedeeld in 2 smartpluggen. Eentje heeft 2 lampen die totaal 800W trekken en de andere heeft 3 lampen die bij elkaar 900W trekken.

 

Probleem is ook, als ik nu zo'n relais kast er tussen knal, verlies ik de controle van mijn smartplug want plaats ik die tussen de stopcontact en de kast dan stoppen alle timers op de relaiskast zodra de timer van de smartplug de stroom eraf haal. Plaast ik ze tussen de lampen en de relaiskast dan geven ze alleen controle zodra de timers op de ralais aangaan.

 

Hoe gevaarlijk is het voor mij om zonder relais te werken? Bedoel een stofzuider, elec kachel, tostiijzer vreten toch ook gewoon 1000+ Watt.....als je ze aanklikt? Waarin zit het verschil met LED lampen. Als ik kijk op mijn app als ze aangaan zie ik heel netjes en stabiel dat ze van 0W naar de bijv 824W gaan, dan blijft de teller 12u lang op 824W en dan weer naar 0W.

 

Wat betreft dat je geen iphone hebt, die dingen werken volgens mij op allerlei smartphone's maar dat weet ik niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het persoonlijk leuk vinden om over een week weer een foto te zien van hoe het er dan uit ziet.

 

Zou het een idee kunnen zijn om de planten tijdelijk meer dan 12u donker te geven om het "refloweren" te bespoedigen?

 

Doe ik!

Denk dat meer dan 12u duisternis niet veel zal helpen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een relais geeft je gewoon meer zekerheid, want zal niet zo snel een keer blijven "plakken". Dat kan met een simpele schakelaar wel gebeuren, en als dit gebeurt terwijl je aan de Costa del Sol ligt te bakken heb je een problemo.

 

Zo'n relais heeft toch twee stroomtoevoeren, eentje die je relais schakelt en een tweede die via je relais je apparaten voedt? Als je je app-schakelaar gebruikt voor de schakelaar van je relais met in je app-schakelaar een digitale timer heb je altijd controle. Want als je je app-schakelaar niet uitzet en de timer gaat aan heb je licht. Als je timer aan staat kun je dmv de app-schakelaar je lampen uitschakelen. Je kunt enkel je licht niet schakelen als de timer uit staat. Maar dat geeft niks want als het nacht is in je hok zet je je lampen sowieso nooit aan. Is dit duidelijk, of wartaal?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb belkin Wemo switch ding, vind t wel lekker, geen gekut met pinnetjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...