Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

diegrunen

Lichte Vervormde Blaadjes

Recommended Posts

Ik ben mijn eerste kweekje begonnen onder 400W LED cxb3590 cobs.

Ik zit inmiddels in week 6 van de voorgroei en loop tegen bladproblemen aan.

 

-400W

-25C/19C

-30liter Airpots

-4 planten

-Canna Coco medium

-Canna voeding

-Ec kraanwater 0.5, EC totaal 1.4

-PH 5.8

 

De plant die er het slechtst voor staat is onwijs hard gegroeid in week 4 en 5 en groeit nog steeds het snelst. De nieuwe blaadjes blijven klein en hangen wat naar beneden. Ik heb wat geprobeerd om de zuurgraad van het water wat aan te passen (5.5 tot 6.1) maar ik durf dit niet voor langere tijd te doen omdat ik niet zeker weet wat het probleem is.

 

gallery_48228_19670_1539387.jpg

 

gallery_48228_19670_558286.jpg

 

gallery_48228_19670_465969.jpg

 

Helemaal onderin de plant zitten een paar witgele bladeren. Is dit per definitie een stikstof tekort of kunnen deze blaadjes ook afgestorven zijn door te weinig licht/gebruikt door de plant voor groei. Ik zal nog een paar foto's van de hele plant maken.

Edited by diegrunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro toch?

Hoe meet je ec, met welke meter?

Hoe meet je PH, met welke meter?

Lamp hoogte?

Canna voeding? Welke? Hydro (DTW) of Cocos

Cocos ingewaterd met?

Wat was de ph van de drain tijdens inwateren?

Heb je 10% drain/overloop (voedingswater)? Wat daar de ec van?

gebruik je PH-? Zo ja welke? Die voor groei of bloei?

 

"Ik heb wat geprobeerd om de zuurgraad van het water wat aan te passen (5.5 tot 6.1) maar ik durf dit niet voor langere tijd te doen omdat ik niet zeker weet wat het probleem is." <==?==> "PH 5.8" Vraag: Wat geef je nu? met welke PH/EC

 

Voedingswater A+B EC >1.5 PH 5.6~5.8 drain 10% (+ temp/vocht okee) geeft

gallery_45421_18709_174642.jpg

Geel blad, omdat uitgebloeid / spoelen met alleen water laatste week of langer.

 

Ps Ik heb de vragen, niet de antwoorden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, ik ben blij met alle hulp ook al zijn het wat extra vragen. Om je vragen zo overzichtelijk mogelijk te beantwoorden.

 

- kokos, dat is semi-hydro volgens mij.

- Zowel EC als PH meet ik met bluelab pen. Laatst nog gekalibreerd en waardes waren oke. Ik meet de waardes (eerst EC dan PH) terwijl ik het voedingsvat aanmaak.

- lamp hoogte ongeveer 30cm (LED)

- Canna Cocos voeding A+B, daarnaast geef ik canna rhizotonic en cannazym

- Cocos ingewaterd met water PH 5.8 zonder voeding. Waarschijnlijk heeft dit wat blad problemen in het begin opgeleverd maar dit is vrij snel bijgetrokken. Het stond op de cocos verpakking, maar ik begrijp dat ik toch wat voeding had moeten gebruiken.

- Laatste keer dat ik drain had (ongeveer week geleden) was de PH 6.4 en EC 1.0. Maar ik las dat dit niks zegt bij grote potten.

- Tot een week geleden steeds 10%-20% drain gehad, maar hiermee gestopt aangezien ik bang was voor te nat wortelmilieu. Nu geef ik 2 liter om de dag. Kokos voelt droog aan voor het water geven, maar je ziet de blaadjes niet opleven na een watergift.

- Ik gebruik PH- groei. Volgens mij moet ik dit ook tijdens de bloei blijven gebruiken?

 

Huidige PH die ik geef was de laatste 2 voedingsgiften 6.0 omdat ik aan een magnesium tekort dacht. Daarvoor steeds 5.8. Maar aangezien dit onderin de plant begint is dit waarschijnlijk niet juist. Eventueel ijzer/zink tekort denk ik nu aan?

 

Mijn dames gaan nu pas aan de bloei beginnen dus vergeling van de bladeren zou nog niet moeten gebeuren lijkt mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec omhoog gooien kokos nooit met kraanwater inwateren.

 

hoogstends einde van de ronde 1x spoelen.

 

ph-bloei is veel geconcentreerder en ik gebruik dit de gehele ronde.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- kokos, dat is semi-hydro volgens mij. (ja)

- Zowel EC als PH meet ik met bluelab pen. Laatst nog gekalibreerd en waardes waren oke. Ik meet de waardes (eerst EC dan PH) terwijl ik het voedingsvat aanmaak. (goed)

- lamp hoogte ongeveer 30cm (LED) (iets hoger hangen dacht ik? vooral in het begin)

- Canna Cocos voeding A+B, daarnaast geef ik canna rhizotonic en cannazym (goed)

- Cocos ingewaterd met water PH 5.8 zonder voeding. Waarschijnlijk heeft dit wat blad problemen in het begin opgeleverd maar dit is vrij snel bijgetrokken. Het stond op de cocos verpakking, maar ik begrijp dat ik toch wat voeding had moeten gebruiken. Kon dus beter, volg schema www.canna.nl/nl/producten/canna-coco/canna-coco-b/

- Laatste keer dat ik drain had (ongeveer week geleden) was de PH 6.4 en EC 1.0. Maar ik las dat dit niks zegt bij grote potten. Klopt, hangt af of je DTW vs. Recirculating gaat, of cocos als aarde gebruikt.

- Tot een week geleden steeds 10%-20% drain gehad, maar hiermee gestopt aangezien ik bang was voor te nat wortelmilieu. Nu geef ik 2 liter om de dag. Kokos voelt droog aan voor het water geven, maar je ziet de blaadjes niet opleven na een watergift. Kopt cocos is Natter dan (COGR/Mapito/RFX1/Perliet/..), stilstaand water is niet goed. Zoek even wat andere growers met 30L potten + COCOs hebben gedaan.

- Ik gebruik PH- groei. Volgens mij moet ik dit ook tijdens de bloei blijven gebruiken? Nee PH- voor bloei

 

Huidige PH die ik geef was de laatste 2 voedingsgiften 6.0 omdat ik aan een magnesium tekort dacht. Daarvoor steeds 5.8. Maar aangezien dit onderin de plant begint is dit waarschijnlijk niet juist. Eventueel ijzer/zink tekort denk ik nu aan? Gewoon schema volgen

 

Mijn dames gaan nu pas aan de bloei beginnen dus vergeling van de bladeren zou nog niet moeten gebeuren lijkt mij?

 

Voedingswater A+B EC >1.5 PH 5.6~5.8 drain 10% (elke 3 dagen) dat is wat ik deed op 11L potten 100% cocos

 

Voedingswater A+B EC >1.5 PH 5.6~5.8 / drain 10% ? (elke 3 dagen) dat is wat ik deed op 11L potten 100% cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bescheiden ervaring en zeker niet met kokos maar zou vaker kleinere hoeveelheden bewateren en lamp hoger hangen

. Foto van de plant zegt we meer trouwens dan paar losse bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...