Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schoorsteen

Minimum Capaciteit Koolstoffilter?

Recommended Posts

Dag mede-wietforumers,

 

 

Door de laatste nederlandse wetgeving kan ik mijn gewenste koolstoffilter van 1000m³ niet meer kopen.

 

Ik had deze voor in een Mammoth DR150, samen met een Gavita DE 750W, 1200m³ uitblaas softbox & 550m³ inblaas softbox.

Met SMScom die de 2 softboxen stuurt.

 

Mijn vraag: wat is de mimimumcapaciteit van koolstoffilter die ik hiervoor nodig heb?

 

Aangezien ik wel kleinere koolstoffilters bij de GS kan halen dacht ik om te werken met 2 filters en een Y-stuk.

 

Weet dat het hier ergens op het forum staat, maar had liever nog eens jullie inbreng gehoord.

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn nog genoeg 1000m3 filters te krijgen hoor. Gewoon even bij een andere shop kijken

 

btw, vanwaar actieve inblaas? Ik zie hier sowieso het nut niet echt van in als je een groot genoege passieve inlaat hebt en met 1200m3 afzuig zit je bovendien al erg ruim

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige nadeel is dat ik dan veel verder in Nederland moet rijden. De dichtste GS heeft volgens mij maar filters van max 400m3.

 

Heb opgevangen dat bestellen en verzenden via internet riskant is geworden ivm controle.

 

Reden van actieve inlaat is omdat ik een slecht geisoleerde plaats zit. Wou warmere lucht aanvoeren tijdens de nacht.

 

 

Zou eigenlijk toch liever voor een kleinere filter willen gaan. Eventueel een 700m3? Die 1000m3 was wel een zware filter, mn tent zag er precies wel van af.. :P

 

Softboxen zijn indertijd 'op de groei' aangekocht, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke regio zit je. Rond amsterdam weet ik er wel een

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag altijd of iemand anders spullen online voor me besteld en betaal die persoon dan contact. Bulletproof zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dichtste GS is in zeeuws-vlaanderen voor mij. Zal de andere GSs eens moeten uitzoeken.

 

Lijkt mij ook een bulletproof plan. Echter weet er een maat van mn indoorhobby, vrees ervoor dat deze het niet ziet zitten om een filter afgeleverd te krijgen. Iets met lichte paranoia hehe..

 

Ik heb nog een 250m3 softbox op overschot staan. Zou eventueel deze als inblaas kunnen gebruiken en de 550m3 als uitblaas. Vrees er echter voor dat dit niet genoeg zal zijn voor een lamp die tot 825 watt gaat? Zeker met zomermaanden in het achterhoofd?

 

Alleszins al bedankt voor alle reply's!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De filters worden ook gewoon in de industrie gebruikt dus daar zou je ook kunnen bestellen onder een soort van bedrijfsnaam.....Als je vooraf betaalt zal zo'n bedrijf ook gewoon uitleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me inderdaad een goed plan om op een bedrijfsnaam te bestellen. Thanks voor de tip.

 

Zal morgen wat door indoorverslagen neuzen en kijken als 550m3 uitblaas voldoende is voor een opstelling zoals die van mij (liever een wat lichtere(gewicht) filter in mn tent).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele snelle vuist regel is,

dat je afzuiger net zo groot is, dan het aantal W lamp dat er hangt.

 

Vervolgens, is een hele snelle vuist regel,

dat je filter zoveel mogelijk op 100% belast wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...