Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TopRot

Condens Lvs

Recommended Posts

Hallo growers,

 

Ik zit zoals gewoonlijk weer met een probleempje :

 

gallery_47245_19303_1488808.jpg

 

Zoals je kunt zien vormt er ontzettend veel condens onder de LVS wat uiteindelijk neerslaat op het gewas. Dit gebeurd alleen bij de eerste 3 meter van de LVS. Er is al topvorming en wil dus voorkomen dat er toprot ontstaat :rofl. Iemand een tip of trick ?

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

K denk als je iets warmere lucht inblaast dat dit over is.. dauw slaat aan op t koudste punt. Of een lager stuk creeeren door een bochtje erin te maken aan t begin van de lvs en de lvs iets schuin hangen daar een emmertje onder zetten vocht zoekt t laagste punt op en valt in de emmer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morguh

 

LVS iets laten kantelen en emmertje eronder zou een optie zijn als er echt geen andere mogelijkheden zijn..

 

Kan ik de temp (wat ingeblazen word door de LVS) verhogen bij de instellingen van de opticlimate ? En gaat dat niet ten koste van m'n klimaat..?

 

Mvg TopRot

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat luchtvochtigheidssysteem ?

ik ken dat helemaal niet .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas heb k zef nooit met een opti gewerkt en k geloof dat er hier ook niet veel opti experts zijn .. Maar er staat me wel iets van bij dat zo n opti toch een ontvochtigings optie heeft ?

 

 

serieus macerror ? hier zijn zoveel topics over geweest in de tijd dat racker hier nog zat... lvs = luchtverdeel slang voorheen werden zo ook gewoon gebruikt met een actieve inlaat heb ze zelfs diy met regenbuizen gezien e.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft er niet veel mee te maken denk ik. Overdag's is de opti non-stop bezig met koelen, tijdens dit proces treed de ontvochtiging ook in (dus ook non-stop).

 

Lv : 50/55%

Temp : dag 27/ nacht 22

 

Geen bijzondere waardes dus..

 

En vlgns mij zitten hier nog genoeg gasten die zat ervaring hebben mbt de opti.. of ze zin een tijd hebben dat is een 2de xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht uit die opti is te koud.. minimaal 15 graden kouder dan in je tent.

Kan je die opti niet harder laten blazen?

Zo niet zou ik kijken of je meer openingen in die lv slang kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de lucht temp (wat uit de LVS komt) straks ff meten. Ik dacht dat dit standaard 15/16 gr is maar zal het nachecken. Mocht dit zo zijn verschilt het alsnog niet zo veel met m'n ruimte temp ?

 

Fan speed van de oc staat op max

 

En zomaar gaten bij maken lijkt me het probleem niet doen oplossen. Wie weet verkloot ik straks mn waardes/klimaat, tenzij je kan onderbouwen waarom dit kan werken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeg je eigenlijk ook co2 toe en hoe ? voor t zelfde geld is het niet uit je opti maar komt t van je co2 brander ? dauwpunt blijft dan ook op je lvs lijkt mij aangezien dat t koudste punt is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou het binnen op de wisselaar van de opti komen en niet buiten op zn slang.

 

Ik geloof dat El capitano redelijk zeker van zn zaak is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als de eerste meters geisoleerde slang is slaat het vocht op in de geisoleerde slang maar verdwijnt het toch niet of zie ik dat verkeerd?

 

ben al opzoek geweest k weet zeker dat dit probleem eerder voorbij is gekomen maar kan t niet vinden.. trouwens wel tof om de topics van 10 jaar geleden eens terug te kijken met racker/gues who?/doc/a&t dat waren leuke tijden op t forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker heeft t ooit ergens gehad en dit toen toegepast en toen was het verholpen.

ook bij tch rewuwijk dit advies gehad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet groene mug & henkiedepenkie etc niet :P

 

bij mijn opti heb ik de eerste 5 meter isoslang dan een Y splitsing en de 2x ongeisoleerder bochtslang en daaraan 2x 5meter LVS

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als de eerste meters geisoleerde slang is slaat het vocht op in de geisoleerde slang maar verdwijnt het toch niet of zie ik dat verkeerd?

 

ben al opzoek geweest k weet zeker dat dit probleem eerder voorbij is gekomen maar kan t niet vinden.. trouwens wel tof om de topics van 10 jaar geleden eens terug te kijken met racker/gues who?/doc/a&t dat waren leuke tijden op t forum

De lucht uit de opti heeft heel weinig vocht omdat het meeste vocht op de wisselaar van de opti condenseert.

Dit is echt vocht uit de ruimte zelf wat condenseert op de koude ltv.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Capi :

 

Dat was dus de oplossing Cap. Ik kon niet plaatsen waarom die 5m iso (in een eerdere topic), maar nu snap ik hem.. En btw ik heb totaal niet de ruimte om dat erbij te installeren. Heb een oc met plenum staan met daarop ongeveer 1m iso die de tent in gaan, en in de tent gelijk een verloopstuk naar de LVS. Beide hebben dezelfde condens problemen. Maargoed, ik ben soms met een miljoen dingen tegelijk bezig, dus laat wel is een steekje vallen :P

 

@ Agent Orange :

 

Ik ben pas begonnen met Co2 (opbouw) dmv een Hotbox en Pro Leaf controller. Zolang de vpd het toelaat zal ik tot 1100/1200 max gaan. Ben btw al hard op zoek naar een betaalbare adiabatische bevochtiger (iemand een linkje voor me ?) Hotbox staat bij de inlaat van de oc. Dus CO2 word netjes door de LVS verdeelt over de gehele ruimte. En indd, de oude topics van Racker enz. is als snoepgoed voor me maar het is soms als zoeken naar een speld in een hooiberg. Of ik ben gewoon slecht in zoeken.

 

@knetterhenkie :

 

Gavita 1000 DE, temp uit de LVS is 15gr. Heb PP-tjes staan op 18L (Atami Cocos) met Hypro & Aptus

 

Enigste wat ik nu nog kan bedenken is een gootje onder de LVS die de condens begeleid naar de condenspomp van de oc

 

5m extra iso is nu onmogelijk ivm veel te weinig ruimte :(

 

Dan nog een ander vraagje :

 

De PT zit 4/5 graden onder de AT..

Hoe krijg ik de PT iets hoger ?

 

Bedankt voor het meedenken,

TopRot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn hok zuig ik bijna niets af en eb en vloed waardoor mijn rv best aan de hoge kant is, zou hem absoluut niet hoger willen haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk, dacht dat het iets aan de lage kant was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...