Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jimsko

Omkrullend Uitgedroogd Blad

Recommended Posts

ik heb mijn amnesia stekken nu 3 dagen staan in 11 liter potten . begonnen met 200 ml water per plant gister middag weer bij gewaterd met worterstimulator en pure enzym onder 1x600 watt lampaan 25/26 graden lampen uit 19/20 graden alleen mijn bladeren drogen heel erg uit en kan ze zo in mijn vingers als stof laten verdwijnen ze hebben het niet allemaal ondanks dit lijken ze wel goed aangeslagen geen gele bladeren... wie o wie weet wat dit probleem is en wat ik eraan kan doen ??kan morgen een foto uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beginnen met meer water geven. Heb je de potten goed ingewaterd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken staan drie dagen..zullen nog niet veel drinken via de wortels waarschijnlijk hebben de pluggen zelfs hun vocht afgegeven aan de deoge grond..

 

T eerste wat Ik zou doen is deze stekken weggooien en even lezen hoe t werkt met stekken om vervolgens nieuwe stekken te gaan halen en t gewoon even goed doen.. maar ja dat zou ik doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent orange ik wil niet vervelend doen maar het is niet mijn eerste meer dat ik dit doe ... daarom snap ik het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

jimsko k wil ook niet vervelend doen maar volgens jou omschrijving kom k hier op uit s voor mij ook niet de eerste keer dat k dit soort vragen voorbij zie komen .. maar voordat je ze druit haalt post eens een foto dan ..

 

had je uberhaupt iets van zeiltje gespannen of potjes eroverheen gezet ? de ene stek is de andere niet he soms hebben ze al aardige wortels soms komen ze net van de moederplant af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jimsko k wil ook niet vervelend doen maar volgens jou omschrijving kom k hier op uit s voor mij ook niet de eerste keer dat k dit soort vragen voorbij zie komen .. maar voordat je ze druit haalt post eens een foto dan ..

 

had je uberhaupt iets van zeiltje gespannen of potjes eroverheen gezet ? de ene stek is de andere niet he soms hebben ze al aardige wortels soms komen ze net van de moederplant af..

ik zal nu een foto posten / ben blij op een normaal antwoord ik ben altijd in om teleren en tot nu heb ik ze altijd zo neer kunnen zetten en nooit problemen gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG 4449


IMG 4448


IMG 4447


IMG 4446


IMG 4445


IMG 4444



zou graag een reactie willen vanwat ik nou fout doe of wat ik beter kan doen ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

k hoop dan maar dat dit je 2e kweek is ofzo.... als je een doorgewinterde kweker zou zijn en je komt hier mee zou k je best hard uitlachen ....

 

zoas k al zei hebben ze gewoon vocht nodig en je potten zijn zowiezo niet ingewaterd waardoor je pluggen vocht afgeven aan de grond.

als je je stekje eruit haalt moet je maar eens naar de wortels kijken dat zal namelijk niet veel zijn.

 

hier zijn meerdere oplossingen zef had k altijd van die transparante liter potten die k eroverheen zetten maar een afgeknipte liter fles kan ook.. daardoor heb je de vochtigheid wat hoger rond de stek aangezien hij nog water uit de lucht onttrekt heb je een groot veld kan je ook gerust een zeiltje boven je stekken hangen waardoor de lv wat hoger wordt...

 

iig zou k zoals gezegt deze weggooien voor jezelf eens te rade gaan wat er allemaal fout zat en opnieuw beginnen om dit te herstellen als dat nog lukt zou mij teveel moeite zijn

 

 

edit: 2 stekken in 1 pot zowiezo slecht plan..

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

k hoop dan maar dat dit je 2e kweek is ofzo.... als je een doorgewinterde kweker zou zijn en je komt hier mee zou k je best hard uitlachen ....

 

zoas k al zei hebben ze gewoon vocht nodig en je potten zijn zowiezo niet ingewaterd waardoor je pluggen vocht afgeven aan de grond.

als je je stekje eruit haalt moet je maar eens naar de wortels kijken dat zal namelijk niet veel zijn.

 

hier zijn meerdere oplossingen zef had k altijd van die transparante liter potten die k eroverheen zetten maar een afgeknipte liter fles kan ook.. daardoor heb je de vochtigheid wat hoger rond de stek aangezien hij nog water uit de lucht onttrekt heb je een groot veld kan je ook gerust een zeiltje boven je stekken hangen waardoor de lv wat hoger wordt...

 

iig zou k zoals gezegt deze weggooien voor jezelf eens te rade gaan wat er allemaal fout zat en opnieuw beginnen om dit te herstellen als dat nog lukt zou mij teveel moeite zijn

 

 

edit: 2 stekken in 1 pot zowiezo slecht plan..

ik ben geen doorgewinterde kweker dan was dit inderdaard waarschijnlijk niet gebeurd ik ben blij dat je tenminste wel normaal antwoord geeft zo leer ik tenminste. wat denk jij dat aan teraden is ? toch nog zorgen dat deze goed komen want nieuwe bestellen duurt ook minstens 1,5 week..

 

k hoop dan maar dat dit je 2e kweek is ofzo.... als je een doorgewinterde kweker zou zijn en je komt hier mee zou k je best hard uitlachen ....

 

zoas k al zei hebben ze gewoon vocht nodig en je potten zijn zowiezo niet ingewaterd waardoor je pluggen vocht afgeven aan de grond.

als je je stekje eruit haalt moet je maar eens naar de wortels kijken dat zal namelijk niet veel zijn.

 

hier zijn meerdere oplossingen zef had k altijd van die transparante liter potten die k eroverheen zetten maar een afgeknipte liter fles kan ook.. daardoor heb je de vochtigheid wat hoger rond de stek aangezien hij nog water uit de lucht onttrekt heb je een groot veld kan je ook gerust een zeiltje boven je stekken hangen waardoor de lv wat hoger wordt...

 

iig zou k zoals gezegt deze weggooien voor jezelf eens te rade gaan wat er allemaal fout zat en opnieuw beginnen om dit te herstellen als dat nog lukt zou mij teveel moeite zijn

 

 

edit: 2 stekken in 1 pot zowiezo slecht plan..

en je bedoelt neem ik aan de cola fles door midden knippen en over de platen heen zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat k zou doen staat al vermeld .... daarnaast zou k je de tip geven om veel om t forum te lezen alles staat namelijk beschreven om een succesvolle run te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al gezegd, diverse keren, maar gezien je trage begrijpertje nog maar een keer, uittrekken en goed overnieuw beginnen met nieuwe plantjes. Alles wat er niet optimaal gaat in het begin vermindert je eindresultaat. En deze stumpertjes weer fatsoenlijk aan de gang krijgen gaat langer duren dan opnieuw beginnen, zelfs als je 1,5 week op nieuwe plantjes moet wachten.

 

Bovendien, als je goed geholpen wilt worden is het niet meer dan netjes als je ook gewoon antwoord geeft op de vragen die je gesteld worden door mensen die de moeite nemen om je te helpen. Maw., geef zelfs het goede voorbeeld door normaal antwoord te geven.

 

Ennuh, leer ook even om je fotos goed in je topics te plaatsen, want deze miniatuurtjes zijn onhandig.

 

Tot slot, uiteraard succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind vooral je opmerkingen over dat je blij bent om ook normale antwoorden krijgen een beetje raar want ik zie hier alleen maar normale antwoorden voorbij komen terwijl er over dit probleem genoeg op dit forum te vinden is......... Dat de antwoorden je niet aanstaan daar kan je probleem niets aan doen...... Gewoon het advies opvolgen wat hier gegeven wordt...... Als verschillende mensen je hetzelfde advies geven moet je na ga denken of ze misschien een punt hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje voor je antwoord ik heb wat dingetjes aangepast en ze slaan goed aan. ben dus blij dat ik ze erniet uitgehaald heb heb enkel een achterstand van 3 dagen , en over de fotos ik ben nieuw op dit forum en het luktte mij niet anders om de fotos hier in tezetten.

Gr jimsko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...