Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gekopplantjes

Biologische Aarde Voor Binnenkweek

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

ik ben een beginner maar zeer enthausiast en wil graag biologisch gaan kweken binnen, max 3 plantjes per keer.

 

De aarde is mijn vraag, mijn tuin barst van de wormen en ik heb 2 kippen lopen,dus kleine hoeveelheid mest.

 

Zit hier vlakbij een wormenkwekerij ook nog.

 

Mooi recept voor zelf biologische aarde maken ?

 

Potten zijn 12 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist 3 12 liter smartpotten besteld :P

 

Maar de aarde?

Puur wormen mest doen?

Edited by Gekopplantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist 3 12 liter smartpotten besteld :P

 

Maar de aarde?

Puur wormen mest doen?

 

12 liter is aan de kleine kant voor een bio ronde, zou minimaal 18 liter nemen maar nog groter is beter.

En zeker niet puur wormen mest doen, dan verbranden je plantjes, 5 tot 10% wormen mest is meer dan genoeg.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groter hoe beter idd..

Mijn tip aan TS is om eerst eens te gaan inlezen, voordat je de zaden gaat ontkiemen.

 

Een goede biokweek, staat en valt met je medium..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gekopplantjes, ik ben zelf ook van plan om deze zomer voor het eerst biologish te gaan kweken en ben inderdaad ook op zoek naar een goed recept, dit is voor organish kweken alleen een stuk lastiger dan dat het lijkt! het creëren van een aarde die zichzelf als het ware voed vergt veel aandacht om te maken. denk er aan als je kippen mest gebruikt dat je er geen verse mest in gooit maar graaf een cm of 10 onder de grond waar verwerkt is door allerlei organisme. wormen zijn inderdaad noodzakelijk voor een organische "no till" kweek, mits deze wel voeding hebben om te kunnen overleven. 12 liter potten is een beetje aan de kleine kant en je maakt het je zelf moeilijk omdat de planten snel meer voeding nodig hebben. het recept waar ik nu mee bezig ben bestaat uit: witveen, zwartveen, vezelturf, perlies, worm humus, beendermeel, vleermuizenpoep, oergesteenten meel, epsom zout, lava meel, dolomiet, humus zuur poeder, kelp poeder en verschillende soorten bacteriën. ik been dit recept nu verder aan het uitwerken zodat ik er later een verslag over kan maken :) in het kort: denk er niet te makkelijk over en lees je goed in als je voor een goede opbrengst gaat! succes ;)

Edited by wildone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Www.guanokalong.com

 

Www.guanokalong-shop.com

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

halo

je kan wel degelijk op pure wormemest kweken .

dat heb ik zelf een keer getetst .

gaf geen overwemelend resultaat maar ook geen verbranding of zo .

wormen die poepen als het ware pure grond uit .

 

en ik ben zelf niet zo n voorstander meer van het ontginnen van turf en veengebieden en ook vleermuizenmest is een no go geworden voor mezelf .

want bij de oogst vernielen ze hele vleermuisbiotopen in die grotten .

ik geef het maar ff door en koop het gerust als je dat wilt hoor .

 

dan nog ff wat anders .

ik ben zelf ook een bio aardemengsel menger met guanoos etc .

dan wel icm minerale voeding best of both worlds.

wat ik graag zou willen creeren is een aardemengsel wat heel lang water vast houd .

ik heb dat al eens getest met oa kattebakkorrels maar dat ging zo klonteren dat het net een soort muslireep werd .

wat nog al wat voeten in de aarde had om af te voeren ook .

klei is geschikt als waterbuffer maar kattebakkorrels niet allemaal want sommigen worden hard als de kat er in piest .

maar rauwe klei zit weer ondierte in dus moet je eerst heel lang in de oven bakken als het ware om de rupsen wantsen larven en pissebedden uit te roeien .

 

nu was mijn vraag weet iemand hier wat voor ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je guano gecertificeerd inkoopt zal dat wel meevallen@mac

 

Soort fair trade maar dan voor de agrarische sector, deze certificering krijg je niet zomaar, onze guano bezit deze certificering.

 

https://certifications.controlunion.com/en

 

Poldergrower

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac

Al eens aan een luier gedacht? Als er iets veel vocht vast houd is het dat wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen als jij em vol wiekstpiet . :likken:

 

maar ff au seriue :je had op tellsell reclame met van die transparante vierkante blokjes beetje gelatineachtige struktuur beetje jelly winegummyachtig .

wat heel veel vocht kon opslaan speciaal voor potplanten door de aarde te mengen .

want hier bij de wel koop is de perliet 5 euro voor twee liter dus dat schiet ook niet op .

plus dat dit meer vocht opneemt .

maar goed ik weet niet meer hoe het heet .

teveel hersencellen kapot gepaft .

 

WEET IEMAND DIT !!!??????

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hydrogel beads, populair in de joe es eh maar vast ook de krijg bij hippe winkels als de xenos :whistle:

Water beads are made of a polymer that stores, absorbs, and releases water, which makes them ideal for fresh-cut flowers and growing plants. Water absorbing polymers, are classified as hydro gels that absorb extremely large amounts of liquid relative to their own mass through hydrogen bonding with water molecules.

 

maar als je genoeg 'biomassa' toevoegt, compost en weinig veen hoef je ook minder water te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien bij een reptielen winkel.

 

Met de luiers bedoelde ik ook hydrogel :P

Maar als je liever een volle luier hebt kom maar langs haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh okee ik ken dat helemaal niet joh .

.

ac tion had ze niet.

maak niet uit want die cocoblokken van hun wil ik ook al niet meer .

krijg je pinkdikke topjes op .

zal wel zoute coco zijn of ongebufferde roerbak coco .

was vergeten langs xenos te gaan .

korte mijn geheugen he .

 

hallo gekopplantjes heb je al wat info omtrent het recept ?

met droge kippemest is het 1 theekopje per 10 liter aarde .

dat werkt zo ie zo .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...