Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGDK

Hoeveel Stroomverbruik Gaat Opvallen?

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik heb 2x 400w. netjes in een tentje, alles goed geregeld maar omdat ik best een groot huis heb kan ik nog wel zo'n tentje kwijt. Als ik juist reken betaal ik nu zo'n € 35,- p.m. per lamp... Wordt het niet tegek als daar straks bijv. nog 2x 600w. bijkomt? Uiteindelijk wil ik gewoon netjes betalen voor m'n stroom, (en ik weet geen andere manier) maar ben een beetje bang dat 't wel gaat opvallen.

 

Ik heb m'n energievoorschot al opgehoogd en daar stonden ze bij de Eneco maar vreemd van te kijken (das veel te veel, dat verbruikt u niet etc.,) Nee, toen nog niet. Ik betaal nu €300,- p.m.

 

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had toch een 4 meter aquarium aangeschaft?

 

De stroom hiervoor kan je makkelijk uitrekenen

 

Wattage van lampen, vsa's, en alle andere electra x uur per dag x aantal dagen x tarief

 

Voor tent 1 pak 'm beet 1 kW x 18 uur x 7 groeidagen = 128 kw

 

Dan 1 kW x 12 uur x 70 dagen = 840 kw

 

968 x je tarief

 

Voor 1 tent, de andere +35-40%

 

Greetz CD

 

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had toch een 4 meter aquarium aangeschaft?

 

De stroom hiervoor kan je makkelijk uitrekenen

 

Wattage van lampen, vsa's, en alle andere electra x uur per dag x aantal dagen x tarief

 

Voor tent 1 pak 'm beet 1 kW x 12 x

 

Ja, wat ik zeg; zo'n € 35,- per lamp dus zeg maar ff € 95,- per maand, per tentje. Dat betaal ik nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedrag waar je op uit komt lijkt me alleen passen bij je 18/6 cyclus.

 

Voordeel van 2 tentjes is trouwens wel dat je ze tijdens 12/12 om en om kan laten branden. Zo valt het patroon in je verbruik iig een stuk minder op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaring: je bent met een paar computers bitcoins gaan minen; die verbruiken net zoveel als een operationele plantage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaring: je bent met een paar computers bitcoins gaan minen; die verbruiken net zoveel als een operationele plantage.

'Ja, weet je, ik heb wat bitcoins die mijn ik weet je wel, niks bijzonders allemaal, rasta!'

 

Met dergelijke spaceverhalen laad je de verdenking op je. Je kan dan nog beter zeggen dat je een hennepplantage hebt en hopen dat ze je niet geloven.

 

Maakt t uit als t opvalt? Zolang je betaalt? (Uiteraard geen 10.000 watt)

Ik zit op 10.000 kwh en betaal gewoon, niks geen gezeik. Ooit een keer een mailtje gehad of ik een foto wilde maken van een actuele krant en mijn meterstanden. Toen kneep ik 'm wel even maar door hen te bellen is dat met een sisser afgelopen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuut, je draait 10.000 watt over de meter??? Dus ik hoef me straks voor 4000 watt om en om geen zorgen te maken?;o

 

Klinkt goed, Dilago!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaring: je bent met een paar computers bitcoins gaan minen; die verbruiken net zoveel als een operationele plantage.

'Ja, weet je, ik heb wat bitcoins die mijn ik weet je wel, niks bijzonders allemaal, rasta!'

 

Met dergelijke spaceverhalen laad je de verdenking op je. Je kan dan nog beter zeggen dat je een hennepplantage hebt en hopen dat ze je niet geloven.

 

Dat de materie jou boven de pet gaat, betekent nog niet dat de verklaring een zeer plausibele is. Gewoon een computer met meerdere videokaarten die 24/7 draait à 1000 watt per kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het bij hem goed gaat is natuurlijk nog geen garantie voor jou.

 

Voor zover ik het begrepen heb is het eerder de netbeheerder waar je je zorgen om zou moeten maken dan de leverancier.

 

Denk ook dat er vnl naar je totale verbruik zal worden gekeken op het moment dat je al verdacht wordt door een tip oid.

 

Maar er zijn genoeg topics te vinden hier over het onderwerp

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000w voor bitcoins te minen is nog weinig :P

 

Ik zit op 8000kw en moet nog 2 maanden.

Gewoon over de (slimme)meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaring: je bent met een paar computers bitcoins gaan minen; die verbruiken net zoveel als een operationele plantage.

'Ja, weet je, ik heb wat bitcoins die mijn ik weet je wel, niks bijzonders allemaal, rasta!'

 

Met dergelijke spaceverhalen laad je de verdenking op je. Je kan dan nog beter zeggen dat je een hennepplantage hebt en hopen dat ze je niet geloven.

 

Dat de materie jou boven de pet gaat, betekent nog niet dat de verklaring een zeer plausibele is. Gewoon een computer met meerdere videokaarten die 24/7 draait à 1000 watt per kast.

Lol, ja hoor munten minen gaan me vreselijk boven de pet, maar ondanks dat ik zo belangrijk ben ben ik het onderwerp niet. Probeer on topic te blijven of stuur me anders een pm met daarin je klacht zo helder mogelijk omschreven dan komen we er op terug.

 

Dat het bij hem goed gaat is natuurlijk nog geen garantie voor jou.

 

Voor zover ik het begrepen heb is het eerder de netbeheerder waar je je zorgen om zou moeten maken dan de leverancier.

 

Denk ook dat er vnl naar je totale verbruik zal worden gekeken op het moment dat je al verdacht wordt door een tip oid.

 

Maar er zijn genoeg topics te vinden hier over het onderwerp

No risk no game.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken iemand die al bijna 30 jaar een 6000watt setup heeft (ex softboxen, etc) en elke maand alles netjes betaald zonder problemen.

 

Je verbruik is wel je kleinste zorg denk ik... Zolang je;

1. Het aan niemand of zo min mogelijk mensen verteld.

2. Zorgt dat je geen geur "overlast" creeert.

dan gaat het meestal wel goed :)

 

Al kunnen ze tegenwoordig ook de frequenties van je HPS lamp elders op et net opvangen geloof ik... volgens mij kwam dat hier op WF ergens ter sprake.

 

Sorry als ik je nu weer een beetje paranoia heb gemaakt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimaal50.000 wiethokjes/tentjes in nederland en de focus gaat uiteraard naar de grotere boeren. Zolang je je aan KenJeKenny zn 2e regels houd is het pure pech als ze je vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draaien en betalen zeg ik altijd.

 

Ik zou wel zelf niet bellen om mn voorschot te verhogen. Dat is gewoon verdacht. Wie wil nu vrijwillig meer betalen? ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is zeer interessant leesvoer voor de opsporingsinstanties.

Ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou persoonlijk niet meer dan 2x 600 doen over de meter. 1x 600 om en om. doe er mee wat je wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is zeer interessant leesvoer voor de opsporingsinstanties.

Ga zo door!

 

Ik denk dat een hobby kweker die betaald voor de stroom met 5 planten oninteressant is om op te sporen. De grote hokken met veel planten leveren gevaar op voor de omgeving. Vergelijk een grote kweker niet met een hobby kweker.

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het hokje van de hobbykweker afbrandt levert dat geen gevaar op voor de omgeving?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het hokje van de hobbykweker afbrandt levert dat geen gevaar op voor de omgeving?

 

Vuur bij de hobbykweker is minder warm.

 

;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betalen is gewoon dom.

 

Allemaal leuk totdat het fout gaat. Dan heb je spijt.

 

Dit topic is zeer interessant leesvoer voor de opsporingsinstanties.

Ga zo door!

 

Ik denk dat een hobby kweker die betaald voor de stroom met 5 planten oninteressant is om op te sporen. De grote hokken met veel planten leveren gevaar op voor de omgeving. Vergelijk een grote kweker niet met een hobby kweker.

 

Greetz CD

Gast lul niet zo dom.

 

Als je er verstand van hebt is om de meter om werken net zo veilig als via de meter.

 

 

Alle mensen die geld verdienen aan wiet zijn dom!! Dat ik kweek om geld te besparen bij de shop telt natuurlijk natuurlijk niet! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betalen is gewoon dom.

 

Allemaal leuk totdat het fout gaat. Dan heb je spijt.

 

Dit topic is zeer interessant leesvoer voor de opsporingsinstanties.

Ga zo door!

 

Ik denk dat een hobby kweker die betaald voor de stroom met 5 planten oninteressant is om op te sporen. De grote hokken met veel planten leveren gevaar op voor de omgeving. Vergelijk een grote kweker niet met een hobby kweker.

 

Greetz CD

Gast lul niet zo dom.

 

Als je er verstand van hebt is om de meter om werken net zo veilig als via de meter.

 

 

Alle mensen die geld verdienen aan wiet zijn dom!! Dat ik kweek om geld te besparen bij de shop telt natuurlijk natuurlijk niet! :wave:

 

Verklaar u nader, how-to meter omzijlen? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...