Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OHM

Lichtschema Verschuiven.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb mijn tent op mijn kamer staan en het licht gaat om 20:30 aan, hierdoor slaap ik minder goed de gedurende nacht.

 

Ik zou mijn licht aan willen laten gaan om 08:00. Een verschuiving van 11,5 uur.

 

Op internet heb ik al lopen rondzoeken. Zo las ik dat een plant ook kan groeien met 10 uur licht in de bloei, maar dat dit de opbrengst niet ten goede komt. Ik vraag mij nu af hoe ik het beste mijn lichtschema kan verschuiven.

 

Zelf zat ik te denken dat het minste schade doet om de nachte langer te maken. Ipv 12 uur durende nacht naar 14. Een ander idee was om de dagen 1,5 uur koster te maken.

 

Graag hoor ik wat tips en menings van jullie

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een stabiel soortje hebt zou ik het gewoon in 1x doen. Lampies uit tot je ze weer wil aan zetten. Easie piesie

Heb je een herma gevoelige slet dan zou ik het in 2 of 3 verschuivingen doen 12uur licht niet mee kutten alleen je donker periode verschuiven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je bestelt gewoon een paar oordopjes

 

Heb ik al, maar werken niet voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knettter, de bloeiperiode wordt geregeld door het aantal donkere uren toch? Dus lijkt me dat je het beter door verlengen van de lichturen kan verschuiven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een stabiel soortje hebt zou ik het gewoon in 1x doen. Lampies uit tot je ze weer wil aan zetten. Easie piesie

Heb je een herma gevoelige slet dan zou ik het in 2 of 3 verschuivingen doen 12uur licht niet mee kutten alleen je donker periode verschuiven.

 

Geen idee of het stabiel soort is dus liever geen risico nemen. Heb nu een schema gemaakt voor 12 uur licht / 14 uur donker. Ik 6 nahten staat tie op de juiste tijd, of denk je dat dit beter kan?

 

Is het stijgende CO2 gehalte in m'n kamer merkbaar op de oogst wanneer ik de lichtperiode aan zet wanneer ik daar ook slaap? Of is dit minimaal? Op dit moment heb ik maar 1 plant van 70 cm. Dus gok dat er wel genoeg CO2 zit. Hij hangt boven een 600w. Heb ook 400w liggen maar stroomkoste zijn op dit moment niet van toepassing.

 

 

hoeveel dagen moet je nog?

 

Hij staat nu 3 weken op 12/12. Ik gok nog 5 weken, heb al goeie top vorming. Echter, dit is m'n eerste kweek dus ik weet het niet zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit geval gewoon een lange nacht geven .

dus de donkere periode verlengen .

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit geval gewoon een lange nacht geven .

dus de donkere periode verlengen .

:vape:

 

Maar is dat ook beter dan over 3/4/6 nachten te verspreiden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in een keer een langere nacht geven lijkt mij de beste optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook gaan voor 1 lange nacht... niet in 3 stappen ofzo denk dat dat meer ellende geeft als 1 keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik doe het in 1 nacht. Jullie met ervaring kunnen dat waarschijnlijk beter aanvoelen wat goed of slecht is. Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een paar keer geschoven door nacht periode te verlengen, timer uit het stopcontact voor de duur dat je het wilt opschuiven en dan er weer in (let op analoog ;). Ik draai geen über oogsten, ben geen pro. Dus klok verzetten heeft geen merkbare impact gehad, zaken als temp/lv etc zijn van grotere invloed mits goed zaad/breeder.

 

De enige reden om s nachts de lampen aan te doen is omdat dan de verwarming uit staat (bij de meeste mensen), of de zon dan niet schijnt (warmte).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...