Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
platte_banaan

Wordt Niet High/stoned Van Wietolie?

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb eergisteren wietolie gemaakt maar ik wordt er niet high of stoned van als ik deze druppel wel als ik deze onverdund rook.

 

De dag ervoor had ik DHO gemaakt van 35 gram knipafval, deze 24 uur laten uitdampen op 27°C wat resulteerde in 1,77 gram DHO

Bij de 1,77 gram DHO heb ik nog 0,45 gram DHO (uit toppen) toegevoegd zodat ik 2,22 gram concentraat had om te verdunnen.

 

Om de wietolie te decarboxyleren en te verdunnen heb ik stap 2 van volgende link gebruikt https://www.mediwiet...zonder-alcohol/

 

Bij de 2,22 gram DHO heb ik 8 gram kokosolie toegevoegd om te verdunnen.

Na bovenstaand proces te doorlopen hield ik ongeveer 10ml olie over dewelke ik overhevelde in een druppelflesje.

 

Eergisteren in de late namiddag nam ik 10 druppels onder m'n tong om eens te testen. Na 2 uur geen effect, enkele joints gerookt en gaan slapen.

 

Gisterenavond heb ik de dosis verhoogd naar 25 druppels onder m'n tong, na ongeveer 20 minuten begon ik plots te hoesten, een hoest die me erg deed denken aan de hoest die ik heb na het trekken van een pure/straffe joint. Echter geen high of stoned gevoel :( Na een uurtje weer enkele joints gerookt om vervolgens te gaan slapen.

 

Verder ben ik ook bezig de olie op een ontstoken insectenbeet te smeren en na 2 dagen ziet deze er al wel wat beter uit (heb diverse zalfjes met en zonder cortisone gehad van de dokter die niet hielpen)

 

Vandaag thuisgekomen en stevige dab genomen om me te verzekeren dat m'n DHO niet waardeloos is.. and it's not ;) :)

 

 

Where did I go wrong???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het alleen werkt als je het consumeert dmv verhitting zal er toch iets niet goed gegaan zijn in het decarboxylatieproces

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vroeg geoogst?

@cannari : zal wel.. kan ik deze alsnog 'activeren', probleem is waarschijnlijk m'n oven, moet bij temperatuur kiezen tussen 75 - 100 - 125 - 150 - 175 - ...

durf 125 niet gebruiken omat ik las dat er werkzame delen verdampen vanaf 122

@huts : hoe kan het dan dat ik er wel prettig st van word als ik de wiet of olie rook.. :comp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je waarschijnlijk gewoon meer druppels nodig

 

 

heb gister een olie gemaakt met rijstkoker, decarb in oven 20 min,100 graden(wilde eigenlijk 120 maar mn oven had enkel 100 en 130), verdunt 1/5. 2 druppels, zo stoned als een garnaal. moet erbij zeggen ik blow verder niet, gebruik gemiddeld 4-5 keer per week eenmalig druppels in de avonduurtjes.

 

 

edit: lees nu dat je ook 1/5 hebt gemaakt en 10 druppels hebt genomen. dat is wel bizar dat je niks voelt. zware blower?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 a 3 g per dag, soms meer afhankelijk van het soortje, momenteel wissel ik af tussen gws binnen & gws buiten :) geen idee hoe zwaar da is..

 

gisteren dosis opgevoerd naar 35 druppels, geen merkbaar effect, ik denk dat ik de rest van dit flesje enkel als zalf verder ga gebruiken

 

op de ontstoken insectenbeet lijkt de olie anders wel te werken; rode kring rond wonde is zo goed als volledig weg

 

morgen ofzo nieuwe poging doen, dan krijg ik het afval van een vriend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladafval van een vriend, was dat de vorige keer ook zo?

Hoe ziet dat bladafval eruit als ik vragen mag (klein blad of ook grote fanleaves)?

 

Verdamp je wel eens en wat gebeurt er als je dat doet?

Gebruik je tabak in joints?

 

Je kan flink wat wegroken op een dag en je hebt zo een aardige tolerantie opgebouwd naast dat je de olie met het verbranden van het materiaal (roken en dabben) vergelijkt en dat zijn toch wel 2 verschillende dingen qua uitwerking :search:

 

Allemaal dingen die meespelen in het wel of niet high gevoel wat je krijgt van olie en wanneer dat intreedt en of de olie zelf wel genoeg werkzame stoffen in het psychoactieve gebied bevat ook al heb je er een decarb op losgelaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope was de kleine knip van m'n grote buiteplant, suikerblaadjes, geen fanleaves

 

had een tijd terug een crafty gekocht met het oog op stoppen met tabak (sigaretten rook ik sowiso al niet)

hiermee word ik zeer prettig high en stoned na 2 of 3 capsules, maar vindm niet erg portable als je kijkt naar de batterij na ongeveer 3 dampsessies moet ie alweer opgeladen worden wat in vergelijking met het gebruik van +-45 min erg lang lijkt te duren

gebeurt dus geregeld als ik aan een dampsessie begin, het ding plots zonder batterij zit, en ik weer een joint aan het draaien ben, met tabak want puur roken vind ik niet zo prettig

on the go vant zelfde , je deelt je crafty al wel eens, gevolg minder (batterij) voor jezelf >> niet gewenste effect

met joints heb je dat soort problemen nooit, joints zijn veel socialer :P of goeie cake , I like cake, volgende week cake maken :D cake werkt altijd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm als wij t gewoon met moonshinealcohol maken ,

en vervolgens aubaindemarie verwarmen, word je er wel degelijk

stoned van . T spul is zelfs dab-able .

Misschien moet je dat eens proberen ?

Simplicity works lmao

Share this post


Link to post
Share on other sites

alcohol is zoo duur (€100/4L).. en bij qwiso (€10/1L) stel ik me te grote vragen over de gevolgen voor de gezondheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff... 25/35 druppels, als ik dat doe met mijn olie dan lig ik 3 dagen K.O.! Denk dat je decarboxylatie niet goed is gegaan. Decarboxyleren doe ik na het verdampen van de alcohol. Temperatuur na alcohol verdamping breng ik naar 110/115 graden en wacht net zo lang totdat de olie helemaal glad is en geen belletjes meer laat zien. Als de olie helemaal glad is en niet meer "bubbelt" dan is de THC-A omgezet naar THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de olie helemaal glad is en niet meer "bubbelt" dan is de THC-A omgezet naar THC.

Als het niet meer bubbelt is het laatste restant water ('zuivere' alcohol bevat nog altijd zo'n 5% water) verdampt. Dit heeft geen directe relatie met de omzetting in THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alcohol is zoo duur (€100/4L).. en bij qwiso (€10/1L) stel ik me te grote vragen over de gevolgen voor de gezondheid

Isopropyl kan je prima gebruiken, mits je ervoor zorgt dat het volledig is uitgedampt. Wees gerust, er blijft geen spoortje van over als je het op een laag vuurtje in een pannetje verwarmt totdat het niet meer borrelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees gerust, er blijft geen spoortje van over als je het op een laag vuurtje in een pannetje verwarmt totdat het niet meer borrelt.

 

Alcohol en vuurtje vind ik toch echt niet een helemaal geruststellende combo. Gebruik liever zo'n rijst ding ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de olie helemaal glad is en niet meer "bubbelt" dan is de THC-A omgezet naar THC.

Als het niet meer bubbelt is het laatste restant water ('zuivere' alcohol bevat nog altijd zo'n 5% water) verdampt. Dit heeft geen directe relatie met de omzetting in THC.

 

Die bubbels bedoel ik niet Jan, ik bedoel de belletjes die onstaan doordat de COOH carboxylgroep van atomen wordt verwijdert uit de olie, als dat proces klaar is zie je geen belletjes meer en is de olie klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alcohol is zoo duur (€100/4L).. en bij qwiso (€10/1L) stel ik me te grote vragen over de gevolgen voor de gezondheid

Isopropyl kan je prima gebruiken, mits je ervoor zorgt dat het volledig is uitgedampt. Wees gerust, er blijft geen spoortje van over als je het op een laag vuurtje in een pannetje verwarmt totdat het niet meer borrelt.

 

ik gebruikt het niet. dat je alles voledig verdamt daar zijn de meningen over verdeeld. heb het zelf ook eens gedaan. vond het ten eerste niet prettig om mee te werken, aangezien je chemicaliën aan het verdampen bent, en ondanks dat ik alles goed heb laten verdampen vond ik de smaak veel scherper en viezer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...