Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pekingeend

Ventilator Roteert Maar Verplaatst Geen Lucht

Recommended Posts

Wie herkent dit probleem ook bij deze ventilatoren in een kweektent dat ze wel draaien maar geen lucht verplaatsen.

Iemand enig idee hoe dit komt?

 

Maar als je de ventilator even vastpakt van de wand af verplaatsen ze wel opeens lucht.

 

gallery_40299_19617_2831562.jpg

 

gallery_40299_19617_3841439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt het zelf al... doordat ze tegen de wand staan/hangen kunnen ze aan de achterkant nauwelijks lucht aanzuigen en dus ook nauwelijks lucht verplaatsen/uitblazen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuk piepschuim tussen tent en ventilator zodat ie aan de achterkant wat ruimte heeft

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even uit elkaar halen en de randjes van de bladen schoon maken, dan blaast die weer als nieuw.

 

Maar nu ik het goed lees. Zeg ik ook, verder van de wand zal het verschil maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af wat er gebeurd als een ventilator aan 't eind van z'n levensduur is... Ben een beetje bang voor brand, niet zozeer door de lampen maar meer door die ventilatoren. Of kan zo'n ding niet in de hens?

 

(sorry vraag hoort hier misschien niet thuis maar moest eraan denken toen ik deze post las.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite kan ELK elektrisch apparaat doorbranden en brand veroorzaken... de TU Delft is afgefikt vanwege een koffiezetapparaat :P

 

Daarom vind ik het belangrijk om met geaarde stopcontacten en piekspannings zekeringen te werken... en geen goedkope meuk aanschaffen uiteraard. Maar zelfs dan heb je geen 100% zekerheid/veiligheid.

 

Een automatische brandblusser is ook een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je paranoia?

 

:innocent: ehm... ja. Beetje controlfreak wel denk ik.

 

In feite kan ELK elektrisch apparaat doorbranden en brand veroorzaken... de TU Delft is afgefikt vanwege een koffiezetapparaat :P

 

Daarom vind ik het belangrijk om met geaarde stopcontacten en piekspannings zekeringen te werken... en geen goedkope meuk aanschaffen uiteraard. Maar zelfs dan heb je geen 100% zekerheid/veiligheid.

 

Een automatische brandblusser is ook een aanrader!

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zo'n automatische (mabo) blusser in m'n tent hangen... Maar ik denk er inderdaad wel aan een betere fan te kopen. Dit is goedkope meuk wat ik nou heb... Is eigenlijk het enige nog, heb voor de rest alles netjes geregeld, niet bezuinigd op materiaal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top dat ding moet gewoon niet tegen de wand staan. Ik vervang die dingen sowieso na anderhalf jaar/jaar gewoon voor een goed gevoel. Die plastic dingen stralen gewoon geen kwaliteit uit maar ja ze kosten ook maar 25 e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak de bladen van de fan regelmatig schoon, er komen stofdeeltjes op vast te zitten waardoor de luchtstroom word verstoord. en deze niet goed meer blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PE, bij mij is een fan nog nooit 1,5 jaar blijven werken :)

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat sowieso flut ventilatoren. Je wil je luchtstroom tussen de lampen en het gewas. Niet alle kanten op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die box-ventilatoren gaan het langst mee van allemaal.

En ik wil wel mijn luchtstroom alle kanten op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie,

 

Hier een paspt 24 volt 530kuub. Draaiuren 50k+ 24/7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...