Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen

 

Ik ben van plan om voor de eerste keer mijn eigen wiet te kweken. Ikzelf heb wel wat ervaring met planten kweken (ik werk in een tuinbedrijf) maar heb toch nog een paar vragen want wiet kweken is toch nog net iets anders dan de taxussen en siergrassen kweken die je in vele tuinen vindt.

 

Ik ben van plan om outdoor te kweken, binnen is geen optie. Ik heb een kas buiten staan van 1.5x1.5x1.5. Nu zijn mijn vragen: welke soort gebruikt ik best? Aangezien ik geen last wil hebben van de buren moet de plant zo weinig mogelijk ruiken. Ik heb wat opgezocht en zou verlopig de Northern lights autoflower gebruiken. Volgens een aantal reviews ruik je hem pas als je met je neus er boven hangt, wat denken jullie daarvan? Ik denk dat het best is om voor mijn eerste keer een autoflower te gebruiken en deze soort heeft dan ook nog eens een hoge opbrengst. Weten jullie een soort met een hoge opbrengst, weinig geur en voor buiten? Laat het zeker weten. Als ik de plant in mijn kas zet, doe ik dat dan beter in een grote pot of in de volle grond (mijn voorkeur gaat voor in de volle grond, beter voor diepere sterkere wortels) of doe ik toch beter in een pot. Ik heb al veel gelezen op dit forum in verband met voeding, water, snoeitechnieken (zal ik waarschijnlijk niet gebruiken wegens autoflower), oogsten,... maar zijn er nog specifieke dingen waar ik echt op moet letten dat ook zeer belangrijk zijn? En als laatste gebruik ik scrog bij autoflower of is dat helemaal niks?

 

Alvast bedankt om me te helpen

Groeten Wietkweker2000

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is volgens mij hier een topic over geschikte planten.

In kweekverslagen kan je kijken wat geschikt is, soms doen ze niet precies wat beloofd is door de zadenboer.

Een autoflower en een fem (of 3 regulier) kan je ook doen, dan heb je nog wat te doen als de autoflower klaar is.

Nogal saai als je mid Juli klaar bent en wedden dat je dan meer wil ? :likken:

Ze bloeien niet tegelijk dus voor de geur zal het niet veel uitmaken lijkt me.

 

Je zal via je werk wel aan beter gereedshap kunnen komen, maar toch.

 

Simpel grondtestje

Plastic fles 1/2 vullen met aarde en 1/2 met water, schudden, wachten en de samenstelling zand/klei/leem wordt zichtbaar.

 

Simpel ph testje:

Water waar je rode kool in hebt gekookt veranderd van kleur naargelang de PH

 

slide_16.jpg

 

 

 

Succes ermee, je bent er lekker op tijd bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond wietkweker

 

Buiten kweken krijg je last van beestjes en misschien slakken....

 

Knoflookoplossing helpt tegen beestjes oa spint, of een hele teen bij je plant zetten, de geur vinden ze niet fijn.

 

Tegen slakken kan je koperstrip plaatsen 0.4 mm dik, 20 mm breed of een potje met bier. Omdat ze bier lekker vinden vallen ze in het potje. Helaas kunnen ze niet zwemmen....

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik ik scrog bij autoflower of is dat helemaal niks?

 

Zou ik niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn ervaring ruikt Danish Gold nauwelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar auto's in een kas zal wel meevallen met de 'stank'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...