Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wouter79

Welke Ph Meter Kopen?

Recommended Posts

Ik twijfel tussen een meter van 50 of van 150 euro. In dit forum heb ik gelezen dat je goed spul moet kopen. Is een meter van 50 euro goed genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gele Chinese meters van een tientje werken ook prima en die kan je ijken bovendien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je een beter antwoord krijgt als je vermeld over welke meters je hebt ipv wat ze kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je een beter antwoord krijgt als je vermeld over welke meters je hebt ipv wat ze kosten.

 

https://www.bol.com/nl/p/ad-100-ph-meter/9200000036340671/

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/meters-testers/bluelab-meters/bluelab-ph-meter/

 

De ad-100 is niet te kalibreren staat in een van de recensies. Iemand op dit forum vond hem dan weer heel goed: http://www.wiet-info.nl/forum/testen-product-review/test-en-review-ph-meter-digitaal-adwa-ad-100-4300/

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ad100 heb ik gehad en geen problemen mee gehad. gewoon te kalibreren ook hoor

 

Heb nu een bluelab (combometer). zal gewoon het zelfde zijn als jouw optie, alleen incl ec- en thermometer. Vind het gebruiksgemak van deze erg fijn en geeft meer gevoel van kwaliteit waardoor ik hem iets beter vertrouw, maar of dit terecht is weet ik niet. Heb ook wel eens opgevangen dat goedkopere meters op termijn vaak problemen gaan geven.

 

Maargoed, het is net wat je uit wil geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkope meters gaan niet zo lang mee, maar ik heb er dan ook meerdere waardoor dat nadeel komt te vervallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ad100 heeft het bij mij 8 weken uitgehouden, daarna moest ik hem iedere 2 dagen calibreren.

+

Het duurde een paar minuten voordat hij de juiste waarde aangaf

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatic Temperature Control

De meter rekent om naar een waarde bij 25C.

Niet alle meters hebben dit of is het goed genoeg uitgevoerd en voor die meters die de plank misslaan zijn er dit soort oplossingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je je voeding niet aanmaakt met ijswater lijken mij deze verschillen verwaarloosbaar. De nauwkeurigheid van de meter zal in de meesre gevallen een veel grotere afwijking geven op je meting

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad ook geen goede ervaring mee

 

de beste ph meter is 2 ph meters ter controle en als reserve.

 

altijd even de zuurtegraad van je kraanwater opmeten en controleren dan weet je of je afwijkingen hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je je voeding niet aanmaakt met ijswater lijken mij deze verschillen verwaarloosbaar. De nauwkeurigheid van de meter zal in de meesre gevallen een veel grotere afwijking geven op je meting

 

De nauwkeurigheid vd meter hangt juist af van atc en niet andersom.

Relatie ph en temp van water is groter dan je denkt.

'Koud' water meet hier 7.2 waar 'lauw' 7.4 doet.

EC 0.24 en 0.27.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef jij je planten koud water dan? :P

 

Als je er even vanuit gaat dat je nooit water kouder dan 20c geeft, en je voert in jouw calculator ph6 bij 20c in kom je op een afwijking van 0,0171.

 

Het feit dat de meter zijn waarde op 1 cijfer achter de komma geeft, geeft al een veel grotere afwijking (of eigenlijk gebrek aan precisie)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Koud' water meet hier 7.2 waar 'lauw' 7.4 doet.

EC 0.24 en 0.27.

Voor hetzelfde geld is de pH bij koud water 7,24 = 7,2 en bij lauw water 7,35 = 7,4. ATC bij een pH meter is echt onzin voor ons doel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommigen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop liever voor ietsje meer een bleulab de ophang versie ph+ec in de geeft ook watertemp. Aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats van de allergoedkoopste chinese meter koop ik er liever eentje van 2 tientjes bij Aliexpress. Die zijn sneller, nauwkeuriger, beter afleesbaar, gaan langer mee en zijn beter te calibreren dan de allergoedkoopste meters daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop liever voor ietsje meer een bleulab de ophang versie ph+ec in de geeft ook watertemp. Aan.

 

ook goede ervaring mee. wijkt nooit veel af. gewoon in je vat laten hangen. ph module ook los te koop mocht er wat mee gebeuren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! en geeft aan waneer hij geijkt moet worden .

Koop liever voor ietsje meer een bleulab de ophang versie ph+ec in de geeft ook watertemp. Aan.

 

ook goede ervaring mee. wijkt nooit veel af. gewoon in je vat laten hangen. ph module ook los te koop mocht er wat mee gebeuren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...