Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mortangelo

Meest Efficiënte Lichtsysteem

Recommended Posts

Graag zou ik het goedkoopst en meest efficiënt licht systeem willen kennen.

 

Ik zou graag de volgende soorten willen:

 

Barney's farm:

Dit zijn alle 3 cupwinnaars met een korte bloeitijd van 50-60 dagen.

 

Wat is volgens jullie het meest efficiënte systeem inclusief licht om de planten op te voeden?

 

Ik heb ergens gelezen 200watt COB LED 1.27Gram/Watt... Wat is momenteel prijsgewijs de meeste rendabele oplossing voor 3-4 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoper als deze zonuren-frankrijk-2.jpg ga je niet gauw vinden duurt wel een paar maanden voor ze terug in stock is :P

 

Hoeveel m² heb je tot je beschikking in je tent/hok ?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder cobs duurd langer .

250 hps is snellerder maar dan haal je de 1.27 per watt niet of moet ik zeggen ook niet .

ik heb die film ook gezien 3 girls one cup .

geen cupwinnaar geen oscars .

:vape:

ps : en ook geen trek in popcorn bij die film .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoper als deze ga je niet gauw vinden duurt wel een paar maanden voor ze terug in stock is :P zonuren-frankrijk-2.jpg

 

Hoeveel m² heb je tot je beschikking in je tent/hok ?

 

Hok is nog niet tot mijn beschikking.

 

Ik was deze even aan het bekijken lijkt me goed voor prijs/kwaliteit

 

https://onlinetopgarden.com/nl/kweektenten/3887-mammoth-lite-120.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1,44m² gaat die 200watt(4x50w?) cob wat weinig zijn (lijkt me ook wat groot voor 3-4planten) ga je toch al zo'n 400watt (8x50w) cob setup voor nodig hebben.

 

Misschien een 600watter hps met de juiste kap zou het net gaan, beter 2x400watter hps voor beter verdeling.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoop is duurkoop uiteindelijk, mijn tip spaar even door en koop degelijk materiaal of 2de hands ook prima.

 

Welke tent raad je mij aan voor 3 plantjes?

 

Op 1,44m² gaat die 200watt(4x50w?) cob wat weinig zijn (lijkt me ook wat groot voor 3-4planten) ga je toch al zo'n 400watt (8x50w) cob setup voor nodig hebben.

 

Misschien een 600watter hps met de juiste kap zou het net gaan, beter 2x400watter hps voor beter verdeling.

 

Lekker alles in de fik. :P

 

Wat is groot genoeg voor 3 plantjes en hoeveel cobs heb je nodig als je echt 1.20+/g wil gaan groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe veel watt je uiteindelijk gebruikt moet toch weinig uitmaken voor het formaat tent, het hoeft niet vol, desnoods bouw je nog een scheidingswand of zet je er wat pepers bij

200w voor 4 planten is prima opstelling

hoge gram per watt heeft meer te maken met je eigen kennis en kunnen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mortangelo

voor 4 planten zou ik ergens voor een tent of hok gaan van afmetingen 60x60 tot 90x90 (al vind ik die laatste ook al aan de grote kant worden voor 3-4 planten maar ik groei niet graag lang voor... :P)

 

pin je ook nog niet zo vast aan gr/watt dat gaat alleen maar teleurstellen na die eerste ronde.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mortangelo

voor 4 planten zou ik ergens voor een tent of hok gaan van afmetingen 60x60 tot 90x90 (al vind ik die laatste ook al aan de grote kant worden voor 3-4 planten maar ik groei niet graag lang voor... :P)

 

pin je ook nog niet zo vast aan gr/watt dat gaat alleen maar teleurstellen na die eerste ronde (dan mag je al blij zijn ergens ronde de 0.5-0.7gr/watt)

 

Ja als ik aan iets begin dan probeer ik het zo perfect mogelijk te doen. Ik ben een perfectionist soms beetje te veel maar dat heb ik ondertussen wat afgeleerd. Ik hou graag zaken simpel en simpel is soms nog de beste manier om iets te doen. Ik heb het gevoel dat een hps lamp en te grote kast overkill zal zijn voor mijn woning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag zou ik het goedkoopst en meest efficiënt licht systeem willen kennen.

200watt COB LED 1.27Gram/Watt...

 

Goedkoop en efficiënt gaan in dit verhaal niet samen op.. investeren en je winst eruit halen.

 

Grappig dat je mijn kers verse handtekening gebruikt als referentie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...