Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OHM

Heeft Dit Kleine Plantje Nog Hoop?

Recommended Posts

Ik ben een test ronden aan het doen. Omdat ik in de kerst op vakantie kon ik de periode voor de vakantie mooi gebruiken om een beetje ervaring op te doen. Na de kerst gaat het echte werk beginnen. Dus met meerdere planten. er staat nu ook geen 400w op

 

Ik heb het zaadje bijna 2 weken geleden in de grond gestopt. 20:00 27/11/2017

 

Toen het plantje boven kwam heb ik hem onder een felle bureau lamp gezet. Vervolgens is het plantje gaan strekken. Ik denk dat dit komt omdat de lamp een verkeerd spectrum heeft.

 

Vervolgens de plant in een tent gezet met een felle Led lamp er op uit china met paars achtig licht. Alleen zonder ventilatie. Om de lucht een beetje vers te houden heb ik wat gaten open gezet een een normale staande ventilator in de tent aangezet.

 

Nu heb ik sinds 2 dagen een frequentie regelaar met een mooie stale softbox. De tent wordt nu vorzien van verse lucht, ook heb ik een bevochtegaar aangeschaft omdat ik het vermoeden kreeg dat de lucht in mijn kamer toch te droog was.

 

Allemaal veel veranderingen die er voor gezorgd kunnen hebben dat het plantje, naar mijn mening, niet zo lekker aan het groeien is. Het plantje kan niet zelfstandig overeind staan en is daarom ondersteund.

 

Uit voorzorg heb ik al een 400W hps lamp gekocht indien de china ledlamp niet genoeg is voor een redelijke oogst.

 

Ik heb hem een beetje voeding van de action gegeven en wortel stimulator. sinds een dag of 2

 

Hier fotos van het plantje op dit moment. 10/12/2017 17:00

gallery_41308_19628_252.jpeg

 

gallery_41308_19628_45035.jpeg

<a%20href=

 

http://www.wietforum...t-002-10122017/

 

http://www.wietforum...t-001-10122017/

 

 

Denken jullie dat dit plantje ooit nog goed kan gaan groeien en zelfstandig kan blijven staan?

Edited by marco8x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je een stabiel klimaat geeft, dus niet steeds weer dingen veranderen. De eerste weken groeit het nog niet hard, dat gaat vanaf nu elke dag wat harder. Als je het plantje overpot over een paar weken plant je het diep, zodat een groot deel van die gestrekte stengel onder de grond zit. Dan gaat het wel goedkomen met dit sprietje, althans die mogelijkheid is er, hoe het er verder echt mee zal gaan hangt natuurlijk vooral af van hoe je haar behandelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je een stabiel klimaat geeft, dus niet steeds weer dingen veranderen. De eerste weken groeit het nog niet hard, dat gaat vanaf nu elke dag wat harder. Als je het plantje overpot over een paar weken plant je het diep, zodat een groot deel van die gestrekte stengel onder de grond zit. Dan gaat het wel goedkomen met dit sprietje, althans die mogelijkheid is er, hoe het er verder echt mee zal gaan hangt natuurlijk vooral af van hoe je haar behandelt.

 

Ja ik ben nu een beetje van alles aan het proberen. Binnenkort heb ik mn hygrostaat, thermometer, hygrometer, en all die andere metertjes binnen en kan ik beter de boel in de gaten houden. Wat ik nu merk is dat als de 400w hps aan staat de tent heel heet warm wordt. Op dit moment wordt er lucht in de tent geblazen van bovenaf. Ik hoop de dat temperatuur beter te controleren is wanneer ik de lucht van boven af ga afzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze in de kliko en pas opnieuw beginnen als al je spulletjes zijn aangekomen. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze in de kliko en pas opnieuw beginnen als al je spulletjes zijn aangekomen. :D

 

Kan hem niet zomaar weggooie, voelt als mn eerste kind met een chromosoontje te veel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt daarboven? doe maar een spaarlamp op een warm plekje, ergens op een plank in je slaapkamer bijvoorbeeld, kan dat vocht een beetje verdampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt daarboven? doe maar een spaarlamp op een warm plekje, ergens op een plank in je slaapkamer bijvoorbeeld, kan dat vocht een beetje verdampen

 

Nee nee, nu staat er een 135w output led op met een luchtbevochtiger naast

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt boven 1 plantje ? Sportief , maar ik vraag me af wat je daar moet afhalen om je stroom / water en voeding kosten mee te dekken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bert 020 Ik denk dat hij meer ervaring wilt opbouwen met zijn eerste 'plantje' ipv centen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter doe een paar stukjes kipvullet aan die stokje en bakken onder de 400 watter lekkel met nasi met de pindasaus en lekkl sambabij.

en wille kloepoek bij ?

:vape:

of een bekel losse looie saus bai ?

Edited by macerror
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isse ook make beetje minde pittig mac?

looie saus isse nie zo pittig, ka wel pittig make jij wil?

 

@marco

de afstand lamp- plant wat beter in de gaten houden

voorkomt een boel strek, zelfs met burealampen of chinese disco leds

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik zou je kind ook gewoon weggooien.

 

Gewoon ff nieuwe zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt heus wel goed een strekling betekend nooit einde verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

een update na 7 dagen.

 

Ik heb het plantje inmiddels omgepot naar een 11 liter pot. Ik ben in de kerst 8 dagen weg en hoop dat ik het plantje 8 dagen in leven kan laten houden zonder hulp. Ik heb een aantal lucht bevochtigers die ik aan laat. ik zet de ventilatie uit zodat de het vocht niet zo snel uit de tent kan, Ook zal ik de plant wat extra weter geven. Als de plant dood is als ik terug ben, jammer dan.

 

Ik denk dat ik de meeste kans heb om de plant in leven te houden door de verdampingssnelheid zo laag mogelijk te houden. Wanneer ik weg ga zal de plant ook onder 12/12 komen te staan.

 

Hier een aantal fotos.

 

gallery_41308_19628_1273554.jpg

 

gallery_41308_19628_732871.jpg

 

 

gallery_41308_19628_1949053.jpg

 

gallery_41308_19628_479466.jpg

 

gallery_41308_19628_50685.jpg

 

Graag hoor ik jullie mening over mijn retarded kindje dat ik in leven ga proberen te houden. Iemand nog tips om bewatering te geven zonder zoon duur systeem? ik had ooit wel eens iets gelezen om een stuk touw in je pot te stoppen en die te verbiden met een emmer

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan al dat water niet kwijt joh, zitten amper wortels aan, laat dat zielepietje gewoon op de tafel onder een lamp bijkomen in een warm venster/eettafel/whatever, behandel het even als een huisplant tot het weer leven vertoont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring maar ik zou denken dat het plantje ff bij moet komen voordat ie op 12/12 kan?

Staat er een ventilatortje op dat het stammetje stevig wordt?

Als je voordat je weggaat die nieuwe pot goed water geeft (zonder dat die emmer helemaal blank gaat staan) dan moet ie best 8 dagen zonder water kunnen. Ik zit in een vergelijkbare situatie en heb een beetje op zitten letten hoe lang de aarde nat blijft. Een week is echt geen probleem. ventilator uit als je vertrekt, eventueel de pot rondom het plantje voor de helft of 3/4 afdekken met folie als je bang bent dat ie het te droog krijgt, maar dat doet misschien meer kwaad dan goed ivm schimmels.

En bekijk het positief, als ie het niet haalt heb je een goed excuus om toch opnieuw te beginnen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en gebruik je wel kweekgrond?

die wortels lijken verder dan de aarde te willen zoeken.

 

zuczez!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die voeding van de Action?

Zoja, lees etiket van die groene fles eens goed na..

Ik gebruik het voor de kamerplant omdat het niet geschikt is om te geven aan planten waarvan je de vruchten gaat consumeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die voeding van de Action?

Zoja, lees etiket van die groene fles eens goed na..

Ik gebruik het voor de kamerplant omdat het niet geschikt is om te geven aan planten waarvan je de vruchten gaat consumeren.

 

Ja hij is van de action. Ik ginger al van uit dat dit niet super geschikt is voor deze plant, maar dat boeide me niet echt. Ik geef het nu in kleine maten en plant doet het nog oke. Ik heb het etiket gelezen en kon niet vinden dat het niet geschikt is voor planten die je gaat consumeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan al dat water niet kwijt joh, zitten amper wortels aan, laat dat zielepietje gewoon op de tafel onder een lamp bijkomen in een warm venster/eettafel/whatever, behandel het even als een huisplant tot het weer leven vertoont

 

wat bedoel je ? We plant heeft het te makkelijk om water te krijgen? Minder water geven dus?

en gebruik je wel kweekgrond?

die wortels lijken verder dan de aarde te willen zoeken.

 

zuczez!

 

Nee ik gebruik biologische potgrond van de praxis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tip, helemaal gratis!!

 

Flikker die paarse meuklampen in de kliko en hang die 400 watter er boven.......

 

Het leven kan zo simpel zijn!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman en je bijverdiensten op de vrijdagavond dan? :likken:

 

aan je wortels te zien beviel de waterhuishouding/gifte niet, te veel uitgedroogd en dan plents water? dan krijg je ook enkel wat sliertjes onderin

 

je moet het zo zien: alle grond dat NIET vol zit met wortels, blijft ZEIK EN ZEIKNAT

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan al dat water niet kwijt joh, zitten amper wortels aan, laat dat zielepietje gewoon op de tafel onder een lamp bijkomen in een warm venster/eettafel/whatever, behandel het even als een huisplant tot het weer leven vertoont

 

Wat bedoel je? Dat de plant te veel water heeft en daarom niet gaat groeien met z'n wortels? Plant zat in een stenen bakje zonder gaatjes. Maar nu doet hij het aardig goed.

 

 

en gebruik je wel kweekgrond?

die wortels lijken verder dan de aarde te willen zoeken.

 

zuczez!

 

Ik gebruik biologische potgrond van de Praxis. Denk je dat er niet genoeg voedingsstoffen in de aarde zitten?

 

heb je een creatief oplossing

Tnx

 

Is die voeding van de Action?

Zoja, lees etiket van die groene fles eens goed na..

Ik gebruik het voor de kamerplant omdat het niet geschikt is om te geven aan planten waarvan je de vruchten gaat consumeren.

 

Op deze fles staat dat hij geschikt is voor biologische landbouw en voor binnen en buiten plangen, er staat ook een foto van een tomaat op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...