Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aloyske

Bubblebags Chocolope Eerste Poging

Recommended Posts

Na veel verhalen gelezen te hebben hier over de bubble (hash of ice o lator hoe je het ook wilt noemen) wilde ik dit zelf ook proberen. Ik maak reeds BHO, E-liquid ,wietzalf, wietolie en eetbare gerechten maar die zakken zijn behoorlijk duur. De budget methode door te laten bezinken heb ik overwogen maar toch maar besloten om de zakken aan te schaffen.

 

Afgelopen weekend op zaterdag avond begonnen met voorbereiden.

Wat emmers kraanwater met deksel buitengezet. Het heeft 3 graden gevroren dus dit water werd gratis super koud.

Amerikaanse koelkast de ijslade leeggemaajt en in een bak in de vriezer gezet zodat deze nieuw ging aanmaken.

voor de eerste poging wat knipafval kleingeknipt met schaar en ook in de vriezer gezet.

gallery_46628_19549_3764879.jpg

Alles met de keukenmixer en houten spatel goed gemixt.

gallery_46628_19549_834208.jpg

Het was mijn eerste ervaring met dit principe, 3 wassingen gedaan met veel of minder water om het verschil te zien.

gallery_46628_19549_411981.jpg

eerste wassing 160micron bijna geen opbrengst maar dit is feitelijk nog een afval zak. deze opbrengst schijnt het in eetbare gerechten goed te doen? maar gaan we nog proberen.

Onderstaande is eerste wassing 73 micron, dit is een goede kwaliteit om te roken (is ook gebleken)

gallery_46628_19549_1212398.jpg

Met een lepel schraap je de zakken uit,

gallery_46628_19549_1020979.jpg

Ik legde de bij elkaar geschraapte hash op de meegeleverde 25 micron doekje

gallery_46628_19549_1729612.jpg

Je vouwd deze dubbel en aan de buitenkant pak ik steeds droog wcpapier om het water op te deppen.

gallery_46628_19549_308005.jpg

Na het droog deppen ziet dit er zo uit

gallery_46628_19549_426006.jpg

Na het droog deppen leg ik deze op een bakplaat op bakpapier om verder te laten drogen. Van links naar rechts 160 micron, 73 micron en 25micron. Van boven naar beneden 1e, 2e en 3e wassing.

gallery_46628_19549_2443184.jpg

Totaal 160 micron gedroogd

gallery_46628_19549_857634.jpg

Totaal 73 micron

gallery_46628_19549_1802271.jpg

Totaal 25 micron

gallery_46628_19549_2187735.jpg

Totaal 14 gram hash valt niet tegen toch?

De 160 micron ga ik gebruiken om een gerecht mee te maken.

73 micron heeft een chocolope wiet smaak met een hash bijsmaak maar is rete sterk, kheb er weinig van nodig.

De 25 micron is voor mij een plakkerige lekkere hash smaak. De wiet proef je bijna niet maar die heerlijk zoete hash smaak. Dit is verreweg de meest plakkerige hash.

Helaas raakt mijn afval op. Ik vind het echt tof om te doen en de kwaliteit ervan is echt beter als ik had verwacht. Ik ben met de volle rondes van 11 uur in de ochtend tot 16.00 in de middag bezig geweest. Valt mij niets tegen voor een eerste poging.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic! Ik heb die ice-o-lator zakken ook en nu een paar keer ice gemaakt. Het valt me enigszins tegen dat er wel erg weinig overblijft van het knipsel ook al is het meestal wel topkwaliteit. Sommigen zeven het eindproduct maar daar slaagde ik niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan hoor, zeker voor een eerste keer, mooie opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd! Haal er zelf meestal niet meer dan een procentje op 10 van het totale gewicht af. Maar zo te zien heb je er ook best hoge kwali "afval" in zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 procent? Dan weeg je het zeker nat. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het natte gewicht van de plant bedoel je? of vind je 10% juist veel en bedoel je de natte hasj?

 

Het is alweer enkele jaren terug, maar ik geloof wel dat het zoiets was. Maar zo heel gek is dat toch niet als je bedenkt dat aloyske op 16% zit met afval waar ik allemaal topjes in herken in tegenstelling tot mijn afval met enkel suikerblad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 10% veel inderdaad, mij is zoveel helaas nog niet gelukt vandaar de ietwat jaloerse reactie. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe er zelf totaal geen blad bij waar niets op zit, maar met een zeefdoek haal ik die 10% zeker, maar na die 10% gaat de kwaliteit snel achteruit

 

gewoon goed koud en droog krijgen en zo licht mogelijk over het doek halen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou best iets er onder gezeten kunnen hebben hoor, maar dat het kan zie je aan wat aloyske doet. Vergeet iig niet dat je met je gebruikte groene brei de hele procedure nog minstens 2 keer kan herhalen.

 

Ik heb nog zo'n 150gr afval liggen dus zal binnenkort zelf ook weer eens een poging wagen. Maar zal dan wel eerst proberen om zo veel mogelijk trichomen droog er vanaf te zeven, zoals vakman dat doet met zijn shaker en dan daarna pas door de ice-o-lator. Met het water spoel je tenslotte veel van de terpenen weg

 

edit: zoals huff zet gaat het vaak herhalen natuurlijk wel ten koste van de kwaliteit en zal het steeds groener worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is bij mij soms ook al groen na een keer zeven, de ene keer is de andere niet. Althans, dat is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ik te grof te werk ga zie ik bijna direct stukjes groen, misschien met fluwelen handschoentjes volgende keer :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie sowieso al groen van jaloezie bij het zien van zoveel groen. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk gebruik ik ook liever iets van een aardappelstamper dan een elektrische mixer, al zie je hierboven dat een mixer ook een mooie beige kleur kan geven.

 

Kan me ook voorstellen dat goed gecurede wiet minder groen wordt omdat er mer chlorofyl uit is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat je met een mixer gauw te hard mixt waardoor het groen wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benieuwd welke kleur je dan wordt van +50% hasj overhouden van je knip :whistle: :lol:

 

gallery_18039_6116_337609.jpg

 

 

gallery_18039_6116_19618.jpg

Dat is inclusief bakje ;)

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb redelijke kwaliteit knip afval gebruikt en fluffie toppen. Dit heb ik behandeld net als de toppen. Goed gedroogd en in potten. Me toppen in weckpotten en me knipsel in grote augurkpotten. Dit eerst gecured. Ik heb nog 2 potten van 100 gram staan. Maar nu de keuze wat ik ermee ga doen, ik vind bho ook heerlijk en daar haal ik ook 10% gemiddeld. Ik vind ook dat je de bovenste van de 160 micron zak ervan kan aftrekken want dat is groen als gras. Dan houd ik dus 10 gram mooie bruikbare hash van over. Ik had op fora en YouTube gelezen dat meer sativa dominante planten meer zouden opleveren in de 25 micron zak en de indica meer in de 73 micron zak. Ik had van de 95% sativa chocolope daarom meer in 25 verwacht maar de winnaar is dus toch de 73 micron deze ronde. Heeft hier iemand toevallig ervaring mee of is het onzin? Lijkt mij logisch dat de laatste zak altijd de minste opbrengst heeft.

 

Nog ff wat anders. Ik heb een houtkachel in de kamer en deze had ik goed opgestookt en de bakplaat op de kast ernaast gezet, einde avond alles reeds mooi droog. Ik heb ook gelezen dat als je de hash paar weken laat liggen dit net als curen de smaak veel sterker word, klopt dit?

 

De mixer heb ik op zijn laagste stand gezet en niet tegen de kanten geduwd om zo niet zoveel plantmateriaal kapot te slaan. Met bezinken zou ik het niet gedaan hebben maar het lijkt mij dat de 160 micron zak dit zo er wel uit zou moeten halen. Maar dat waren aannames die ik zelf logisch achte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...