Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Langerd

Bladproblemen Pp Royalmix

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb al sinds vorige week problemen met enkele planten.

Deze zijn van onder beginnen vergelen en de bovenste bladeren beginnen geleidelijk aan ook te vergelen.

Het gaat hier om PP plantjes in 11 liter potten in Royalmix van plagron.

Volgens schema moest ik pas in week 6 bloeivoeding beginnen te gebruiken maar ben in week 5 al begonnen omdat ik dacht dat de plant honger had en de onderste bladeren begon leeg te zuigen. Maar mss komt dit door een te kort?

 

Planten hebben 3 weken voorgegroei gehad vanuit zaad en omgeschakeld naar 12/12 op week 3 dag 2

 

Iemand die iets kan afleiden van de foto's?

Foto van de plant is vandaag genomen en dit is week 5 dag 5

 

 

Alvast bedankt

 

gallery_46508_19626_1160263.jpg

 

gallery_46508_19626_1069880.jpg

 

gallery_46508_19626_1994282.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze niet gewoon te nat gestaan ? Hoe vaak en hoeveel geef je ze ? Misschien ook wel een tekort, ze zien een beetje lichtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een echte water meter (Blumat tensio) en geef genoeg water aan je planten per keer dat je water geeft.

Ze staan te droog en dat veroorzaakt de problemen, zonder water ook maar lastig voeding opnemen.

Zie rand tussen medium en pot en de bladstand maar ook de kleur van het blad.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te droog zou vreemd zijn want water ze zo goed als dagelijks. Wateren doe ik altijd langs onder en 1x week langs boven daarom dat de aarde zo droog liijkt van boven.

Ook heb ik een blumat tensio maar deze geeft vreemde waardes de laatste tijd. Wou em eruit trekken maar duidelijk dat de wortels rond de kegel zijn gegroeid dus geen zin om de wortels te beschadigen. Moet toegeven dat het niet zo makkelijk is dat wateren omdat dit mn eerste kweek is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien stomme vraag, maar heb je ze in de groei wel voeding gegeven? Zie sowieso een flink magnesium tekort.

En vwb water geven; koop een stukje vijverzijl, een paar goeie klemmen en leg dat op de bodem van je tentje. Zorg dat het zijl langs de randen pakweg 10-15cm onhoog krult en zet vast met de klemmen en paar goeie knijpers. Nu is water geven veel makkelijker, giet in totaal 1L per plant aan water op de bodem van je tent. Hoe vaak? Vergelijk het gewicht van een pot met droge aarde met een waar je net water aan hebt gegeven. Als je pot weer zo licht als van die met droge aarde dan mag ie weer. Teveel water is erger dan wat te weinig. Tis even wennen maar super makkelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...