Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Capo

Nieuwe Locatie, Zelfde Setup Maar Planten Groeien Traag?

Recommended Posts

Beste medekwekers, mijn plantjes groeien dit keer relatief traag en ik kom er niet achter waar dit aan ligt.

 

Dit is de eerste ronde op een nieuwe locatie (zolder kamer van 3 x 5 meter) in een nieuwe Green Cube 120 tent (120x120x220cm).

 

De rest van de setup is exact hetzelfde als voorheen maar vermeld het toch even;

 

Lamp & ballast is een Lumii EVSA met 600 watt lamp (+- 5400 branduren erop zitten).

Clipfan welke met de HPS lamp mee aan en uit gaat en tussen lamp en planten door blaast.

800kuub buisafzuiger met 800kuub filter, passieve inlaat waarvan er momenteel 1 open staat,

deze slang ligt onder het raam als de lamp aan is en hangt boven de verwarming als de lamp uit is.

Temp lamp = zolder raam op een kier en dan word het 27 tot 28,5 graden,

lamp uit = zolder raam dicht, verwarming aan en dan word het 20 tot 22 graden.

Atami lightmix, 26L smartpots met 3 buffertabs per pot, ingewaterd met bacto.

 

Planten hebben eerste 10 dagen in kleinere potjes onder 150 watt T-neon gestaan waarna

ze overgepot zijn naar 26L smartpots en de HPS erboven gehangen op 400 watt.

Na 4 dagen wennen op 440 watt gezet en 5 dagen hierna op 600 watt gezet.

 

Er staan 4 verschillende planten in. Trainwreck (linksonder), Northern Light (rechtsonder welke helemaal achter blijft),

Super Skunk (linksboven), Black Widow (rechtsboven die nogal strekt en daarom getopt is).

 

Ze staan nu 4 weken boven de grond maar omdat de planten relatief klein en groen van kleur blijven

heb ik pas 2 keer 1ml per liter Plagron alga grow mee gegeven, ook drinken ze niet echt veel.

In voorgaande rondes groeide ik meestal 3 tot max 4 weken op 18/6 en dan stond de boel vol,

ook had ik dan al beduidend meer groeivoeding meegegeven dan nu.

 

De planten zelf zien er naar mijn mening gezond uit, ze zijn mooi groen, hebben allemaal

tot 9 vingerig blad in de jongere scheuten dus vind het lastig om een oorzaak aan te kunnen wijzen.

Temeer omdat de Northern Light en Super Skunk welke er nu ook in staan van

hetzelfde “merk” in voorgaande rondes het prima deden en groeiden als kool.

Op de foto’s hebben ze net water gehad maar heb in de dagen / weken hiervoor

amper water gegeven omdat de planten de ingewaterde 26L smartpots maar niet droog trekken.

 

Hopelijk dat een ander hier wel wat uit de foto's en / of omschrijving kan halen en mij in de juiste richting kan sturen.

 

PS. De slappe scheut aan de Black Widow rechtsboven komt door een mislukte knak van vanochtend.

 

gallery_43262_18085_296043.jpg

gallery_43262_18085_312944.jpg

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze wel voldoende water? Ze ogen wat droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De rest van de setup is exact hetzelfde....

 

Lamp & ballast is een Lumii EVSA met 600 watt lamp (+- 5400 branduren erop zitten).

 

 

Koop maar eens een nieuwe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik dat de onderkant van de potten nog nat is? is dat een stenen schaal?

 

verder valt het toch wel mee voor 4 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze wel voldoende water? Ze ogen wat droog.

 

Bovenlaag is idd wat droog omdat ik de laatste tijd amper water heb gegeven (m.u.v. vanocthend) omdat

de smartpots nog steeds vrij "zwaar" voelden en vind de planten nou ook niet echt ogen alsof ze te weinig water krijgen.

 

Koop maar eens een nieuwe.

 

Had begrepen dat ze minimaal 6500 branduren "efficient" blijven maar jij zegt dus dat de lamp aan vervanging toe is?, dat zou een easy fix zijn.

 

zie ik dat de onderkant van de potten nog nat is? is dat een stenen schaal?

 

verder valt het toch wel mee voor 4 weken?

 

Zijn plastic schalen en had ze net gewaterd, deels van boven, deels van onder.

En misschien ben ik verwend maar zo "traag" als de dames nu groeien heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

voel je wel wortels of kan je met je hand in losse grond graven?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze wel voldoende water? Ze ogen wat droog.

Bovenlaag is idd wat droog omdat ik de laatste tijd amper water heb gegeven (m.u.v. vanocthend) omdat

de smartpots nog steeds vrij "zwaar" voelden en vind de planten nou ook niet echt ogen alsof ze te weinig water krijgen.

Het verraderlijke van 25 liter smartpotten gevuld met aarde is dat ze ook zwaar aanvoelen als de kluit kurkdroog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht aanvoer in combi met de slang bij de kachel hangen.

Dit deed je op de vorige lokatie vast niet.

 

Daardoor creëer je een verdampingsprobleem en gaat alles trager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het moeilijk is om in te schatten of je smartpots voldoende vochtig zijn, kan het wel helpen om een drooggetrokken smartpot als vergelijkingsmateriaal bij de hand te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voel je wel wortels of kan je met je hand in losse grond graven?

 

Langs de kanten kan ik nog gewoon in de losse grond graven, dichter bij de plant heb ik dit niet uitgeprobeerd.

 

Het verraderlijke van 25 liter smartpotten gevuld met aarde is dat ze ook zwaar aanvoelen als de kluit kurkdroog is.

 

Mwa, je kan toch echt wel duidelijk verschil voelen tussen een natte of droge smartpot hoor.

Daarnaast is dit aan de planten wel te zien als ze te veel of te weinig water krijgen.

 

Verse lucht aanvoer in combi met de slang bij de kachel hangen.

Dit deed je op de vorige lokatie vast niet.

 

Daardoor creëer je een verdampingsprobleem en gaat alles trager.

 

Nee dat klopt, op de vorige locatie stond de kast naast een verwarming maar hing er idd geen slang boven de verwarming.

Jij zegt dus dat ik de slang beter ergens anders (niet pal boven de verwarming) kan leggen?

Ook nog nut om bijvoorbeeld de clipfan aan te laten staan als de lamp uitgaat voor betere circulatie?

 

Als het moeilijk is om in te schatten of je smartpots voldoende vochtig zijn,

kan het wel helpen om een drooggetrokken smartpot als vergelijkingsmateriaal bij de hand te houden.

 

Das op zich een goeie tip maar heb er geen moeite mee te voelen als de smartpot te nat of droog is,

ook is dit aan de planten wel te zien als deze te veel of juist te weinig water krijgen.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga z.s.m. een nieuwe lamp halen en heb de inlaatslang alvast verplaatst.

Hangt nu niet meer boven de verwarming maar loopt nu langs de zijkant van de tent omhoog zodat

er wel voldoende warme lucht aan gezogen kan worden om het klimaat op peil te houden.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het klimaat op peil te houden.

 

Ik denk, dat daar het verschil zit.

Tenzij je een vermogen aan kwh er in pompt om de boel warm te houden,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren de oude lamp vervangen, hoop dat het verplaatsen van de inlaatslang en het plaatsen van een nieuwe lamp de boel weer als kool gaat groeien.

 

 

om het klimaat op peil te houden.

 

Ik denk, dat daar het verschil zit.

Tenzij je een vermogen aan kwh er in pompt om de boel warm te houden,

 

Sorry ouwe, misschien is het nog te vroeg voor mij en ben net wakker maar snap niet wat je hiermee bedoeld?

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die CV warmt heftig op als de kachel aanslaat (leg je hand er eens op).

Jij zoog die lucht de kast in dmv die slang boven de radiator.

Vinden je plantjes niet zo lekker en die gaan hun verdamping hierop aanpassen, weinig aan te doen behalve dan kwh erin pompen aan elektrische kachels wat ouwe al aanhaalde en geen droge hete lucht vd CV.

 

Clipfan aan kan maar in de aanvoer zit ook nog een bottleneckje:

De planten zijn aan het ademen door een rietje met slechts die ene aanvoerslang en die 800m3 aan afzuiging (ook al wordt die mogelijk gedimd).

Dat was vast ook niet zo op de vorige lokatie :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die CV warmt heftig op als de kachel aanslaat (leg je hand er eens op).

Jij zoog die lucht de kast in dmv die slang boven de radiator.

Vinden je plantjes niet zo lekker en die gaan hun verdamping hierop aanpassen, weinig aan te doen behalve dan kwh erin pompen aan elektrische kachels wat ouwe al aanhaalde en geen droge hete lucht vd CV.

 

Dus een elektrische kachel die de lucht verwarmd is beter dan lucht verwarmd door een CV?

En het maakt niet uit dat de inlaatslang nu niet meer boven de radiator hangt omdat de lucht in die kamer verwarmd is door de CV?

 

 

Clipfan aan kan maar in de aanvoer zit ook nog een bottleneckje:

De planten zijn aan het ademen door een rietje met slechts die ene aanvoerslang en die 800m3 aan afzuiging (ook al wordt die mogelijk gedimd).

Dat was vast ook niet zo op de vorige lokatie :innocent:

 

Afzuiger word idd gedimd naar 20% als de lamp uit is en ook met de lamp aan hoeft die niet zo hard te draaien om

de boel op temperatuur te houden omdat het raam dan op een kiertje staat en er genoeg frisse lucht binnen komt.

De temperatuur van de ingaande lucht is dan ongeveer 17 graden.

Kan wel meer passieve inlaten openzetten (nog zat slang liggen) maar

dacht dat dit pas noodzakelijk was als de boel te warm werd en daar is geen sprake van.

Op de vorige locatie had ik een passieve inlaat onderin me kast van 85 cm breed bij 10 cm hoog welke

onder de dubbele vloer uitkwam maar daar had ik meer moeite de boel op temperatuur te houden dan nu.

Vandaar dat ik er niet van uit ging dat er nog meer passieve inlaten open zouden moeten maar

als ik je goed begrijp adviseer jij dus om meer passieve inlaten open te zetten?

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee goed wat je gedaan hebt met die slang.

 

Je gebruikt de passieve inlaten om meer lucht aan je planten te kunnen geven.

Ze spelen hun rol in temperatuur beheersing maar je zult toch een minimum aantal open moeten zetten wil je je plantjes genoeg co2 kunnen geven, je zuigt immers ook actief lucht af en daarmee ook een deel vd aangevoerde co2.

 

Vergeet je kast... je kweekt nu in een tent en tov een kast of hok is dat heel andere koek :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet je kast... je kweekt nu in een tent en tov een kast of hok is dat heel andere koek :whistle:

 

Ja daar ben ik idd achter gekomen maar er is inmiddels weer hoop :j

 

 

 

 

 

Iedereen in deze thread bedankt voor het meedenken en alle adviezen want welke tip het nou precies was of

als het een combinatie van de verschillende dingen was weet ik niet maar het probleem is opgelost !!

Na het vervangen van de lamp, open zetten van een extra passieve inlaat en deze niet meer boven de CV te hangen groeien ze weer als kool.

Ook drinken ze weer zoals vanouds. De dames zijn in de afgelopen 72 uur weer explosief gegroeid vergeleken met de weken ervoor. :verrygood

Edited by Capo
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te lezen dat je planten er weer zin in hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...