Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bompapunk

Hergebruik Stek/kiemgrond

Recommended Posts

Ik heb nieuwe zaadjes om terug aan de slag te kunnen.

Mijn zwakste punt is ontkiemen.

 

Nu heb ik stekgrond die ik eerder heb gebruikt, maar waarvan de zaadjes niet ontkiemt zijn.

Nu wou ik deze grond opnieuw gebruiken, maar die stinkt ontzettend, alsof je met je neus boven een mesthoop zit.

De grond is behandeld geweest met schimmels van Sannie en bacto. Kan het dat de bacto voor deze stank zorgt en kan ik deze grond nog gebruiken om te ontkiemen?

(Als het door de bacto komt, kan het dat deze bacto bepaalde stoffen in de grond hebben omgezet in meststoffen/voeding en dat die grond nu te veel voeding bevat om te ontkiemen?)

 

Bedankt voor jullie advies (voor het ontkiemen tot de fase dat ze in hun definitieve pot van 20l komen check ik sebiet nog eens het forum, alweer :P )

 

Kan ik ontkiemen met de spongepots en van zodra ze een beetje gekiemd zijn ze in de definitieve grond plaatsen?

Vergeef me als ik voor sommigen evidente vragen stel, maar voor mij is dit een beangstigende fase, zelfs met spongepots, ik heb er schrik van, kan er geen vertrouwen in stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik ontkiemen met de spongepots?

 

gallery_20098_6861_279389.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik ontkiemen met de spongepots?

 

gallery_20098_6861_279389.jpg

 

De vraag was niet of spongepots kunnen,

ik vervolgde : mag ik ze na ontkiemen direkt in de volle grond zetten

 

Dus de plantjes zoals je ze ziet op jouw foto, mogen die direkt overgepot worden naar mijn potten waar ze verder in groeien en later in bloeien of moet ik ze eerst nog een tijdje verder voorgroeien in kleine potjes met stekgrond bvb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je moet ze uitgraven, afspoelen en dan in stekgrond zetten :likken: ja natuurlijk zet je dat zo over, hoe wou je dat anders doen

met een stokje/pen het turfje een beetje omhoog duwen, voorzichtig tussen 4 vingers en in de grond ermee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je moet ze uitgraven, afspoelen en dan in stekgrond zetten :likken: ja natuurlijk zet je dat zo over, hoe wou je dat anders doen

met een stokje/pen het turfje een beetje omhoog duwen, voorzichtig tussen 4 vingers en in de grond ermee

 

Worden vragen hier steeds maar de helft gelezen?

Ik vroeg dus of ze eerst niet nog wat verder moesten voorgroeien in stekgrond, zo zou ik het dus bvb doen, om op jouw vraag te antwoorden

 

Toch bedankt om me te vertellen dat ik het dus direkt in volle grond mag zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is hier ook gewoon weekend ;)

 

je kan ook een zaadje in een 100l pot stoppen, hij raakt echt de weg niet kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien je hierna nog niet tevreden bent met het ontkiemingspercentage probeer dan eens steenwol stekblokjes i.p.v. spongepots. Daar heb ik wel 10/10 mee gehaald waar het met spongepots ook niet wou.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind die ook lekkerder werken, en stukkje groter, handig als je niet zo handig bent :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen de feminized zaadjes in spongepots gedaan op een bedje van oude stekgrond met bacto en schimmels in een propagator (zonder verwarming, maar op venstertablet boven kachel geplaatst, 'kmoet dringend een min/max thermometer aanschaffen, ook voor mijn kweekkot)

 

 

5 killing fields

5 mad scientist

1 skunk afghaan x shack

 

Meestal werk ik vanop tablet om te surfen, maar 'kzal proberen verslagje op te zetten en wat meer mijn laptop gebruiken, kwestie van foto's te kunnen toevoegen. Verslagje zonder foto's is ook maar niks he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boven de koelkast of op de versterker werkt hier beter, geen koude lucht van het raam of warme lucht van de verwarming, gewoon 27c

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...