Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kees Amnees

Eerste Kweek Boodschappenlijstje

Recommended Posts

Hallo,

 

Binnenkort wil ik mijn aller eerste kweekje beginnen.

Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik de volgende producten op mijn boodschappenlijstje genoteerd:

 

Tent:The green room 240*120*200 400 euro

Lampen: 2x Philips Greenpower 600 Watt 400 Volt EL electronic 105 euro

EVSA: 2x Lumatek 600W 230 - 400 V dimmable 375 euro

Kappen: 2x hamerslag kap 20 euro

Schakelkast: Davin DV 14 K voor 4 lampen en 1 kachel 115 euro

Afzuiging: Softbox 1500 m3 180 euro

Filter: Can 1400 m3 188 euro

Fan controller: Uniteck 5 standen trafo 2.5A 170 euro

Meters: PH + EC Blulab (geen combi) 160 euro

Ventilator: 1x klipfan 15 euro

Brandblusser: poederblus 1kg 40 euro

Overig: Slangen voor afzuig, S-haken, victorketting (circa) 50 euro

Potten: 18x18 liter pot 40 euro

Opvang bak: Hoe groot moet ik deze nemen? losse schotels of grote Deense bakken? (Ik wil van onder water gaan geven)

Tensiometer: bluemat tensiometer 32 euro

Watervat: 100 liter 47.50 euro

+potgrond, voeding etc

 

Als ik dit zo bij elkaar optel kom ik rond de 1925 euro uit. Dit lijkt me vrij veel voor een tentje? (let wel, is vrijwel alles bij dezelfde growshop.

 

Moet ik een softbox als inlaat nemen? of kan dat met een passieve inlaat?

 

Hebben jullie enige tips/opmerkingen over deze setup?

Ik zou graag 18x Shackzilla's willen kweken onder 1200 watt lampen

 

Ik hoor graag van jullie.

 

 

 

Gr, Kees.

Edited by Kees Amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv clipfan kun je beter een boxfan pakken oid

 

1500m3 softbox voor 163 euro?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah 180 euro zie ik nu @nedfan.nl

Bedankt voor je reply, zal eens naar de boxfan kijken.

 

Wat vinden jullie van de rest vd setup?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter op hydro gaan kweken.

 

Als je toch op aarde gaat hoef je nmm geen 160 uit te geven aan twee meters, dat kan een stuk goedkoper.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zou je beter wat meer uit kunnen geven aan betere reflectors. Dat beetje extra geld komt ruim terug in je verhoogde opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil graag mn eerste kweek op aarde doen:)

Welke reflectoren raad je aan? Ik las dat die adjust a wings t geld niet waard zijn?

 

Thanks voor de replys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marktplaats staat genoeg op niets mis met 2de hands spullen.

Green Room is wel een goede stevige tent heb hem zelf ook.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een soort adjustawings. Er zijn vast betere te vinden, maar de adjustawings spreiden het licht stukken beter als die hamerslagdingetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet helemaal op de hoogte van de prijzen tegenwoordig neem aan dat je t zelf opgezocht hebt je lijstje ziet r redelijk uit dus die 1900 euro zal t zo n beetje zijn... hou er wel rekening mee dat als t goed gaat je over een paar maandjes een kilo hebt liggen dus dat voor 1900 euro s een mooie prijs toch ? 1 goede oogst en he investering is eruit alles daarna is pure winst...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, das de bedoeling ook:) dan hoef ik geen 4 oogsten per jaar te draaien (wel leuk natuurlijk;))

 

https://www.kweekhuis.nl/bestel/the-green-room-kweektent-compleet-240x120x200cm-luxe?page=5&c=2355

 

Ik zie hier een complete tent voor rond de 1100 euro.. (ik weet dat die complete tenten het net niet zijn)

 

Dus neem aan dat er nog wel iets aan die circa 2000 euro waar ik op kwam te doen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het zo duur en goedkoop maken als je wilt.

 

Ik heb destijds ongeveer een begin kapitaaltje van 1500 geïnvesteerd.

Die beloofde winsten van agent orange zou ik niet te letterlijk willen nemen.

 

Nou is het wel zo, dat ik maar heel weinig inkomsten er van heb.

Net genoeg voor de stroom denk ik,

Maar heb nadien er nog echt geen cent aan over gehouden.

Zeker ook, om dat ik wel ben blijven investeren in dingen als,

betere potten, een groeilamp setje een droog tentje verwarming en dat soort dingen.

Sommige dingen hebben gewoon geld gekost in het vinden van de voor mij ideale set-up.

En dat is nog niet klaar...

 

Maar al met al, zit ik al zeker op een investering van zo'n 2500/3000 euro and still investing...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van een 60x60 tentje overgegaan naar 1m2, dus heb alles opnieuw aan moeten schaffen en ik was in totaal zo;n 1300 euro kwijt dus dat jij met jouw setup rond de 1900 kwijt bent wil ik best geloven als je kwalitatief goede spullen wilt hebben. Bij mij moet er eerlijkheidshalve ook bij dat de verlichting alleen al 700 euro was. Je zult dat op internet vast nog wel ergens goedkoper kunnen vinden maar als je bij de growshop een goede service krijgt mag dat best ook wat kosten. Ben je zelf gebruiker is de investering altijd een no brainer, je haalt je ROI er makkelijk uit door simpelweg op je CS bezoek te besparen. Je gaat het aardig groots aanpakken voor je eerste kweek moet ik wel zeggen maar je lijkt je goed ingelezen te hebben want met je setup is niets mis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik toch niet helemaal hoor Oude Rocker

 

Op tien jaar zeker 3000 eur, mss 4000 euro gestoken in een groeihokje, een basis DR120 en een zelfbouwhok van 1 m² die nog steeds beiden draaien. Heel mn setup is gebouwd met evsa's, softbox-variac, zekeringskasten, airpots, ph,ec meters en heel de bataclan.

 

Ben zeker dat ik dat al tien keer heb geterugverdiend en ik doe gemiddeld maar 1-2 kweken op een jaar...

 

'k Denk dat uw stookkosten van uw eventuele kachel uw ROI de nek omdraaien want electriciteit is normaal sowieso lager als 1 eur per gram per kweek. De rest is winst na afschrijven van uw materiaal (en ik hoef al tien jaar geen dealers of shops te frequenteren).

 

(toegegeven, ik ga niet naar growshops met mn opbrengst, ik heb een "cut the middleman" strategie)

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan wel wat goedkoper, je hebt bijvoorbeeld geen tent nodig als je een (slaap)kamer donker kan maken. Daarin zet je een lekbak met de planten er in, lampje erboven, afzuiger en filter tegen geurtjes installeren, fancontroller en gaan met die banaan! Voor nog geen 500 euro ben je dan klaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thanatos

 

Kachel oid gebruik ik niet meer.

Dat vreet idd stroom..

 

Mijn opbrengsten zijn miniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...